Hämta ut paket hos ombud med utgången legitimation?

Permalänk
Medlem

Hämta ut paket hos ombud med utgången legitimation?

Som topic, är det möjligt? Mitt leg har gått ut och diablo 3 är förbokat och tror inte jag hinner få ut ett nytt leg fram tills dess, har inget pass heller.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Hedersmedlem

Tveksamt, går inte där jag hämtar ut paket iallafall. (De "scannar" legget, har man inget får man inga paket, helt enkelt.)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Om du är en "kändis" hos ditt ombud så går det. Annars inte.

Om du inte har turen att de inte kollar datumet på din legitimation, eller är väldigt snälla.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Det är bara gå dit och fråga. Vissa tillåter och vissa tillåter inte. Har själv hämtat ett par paket utan legg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tveksamt, går inte där jag hämtar ut paket iallafall. (De "scannar" legget, har man inget får man inga paket, helt enkelt.)

streckkoden på baksidan ger bara personnumret så det ska inte spela någon roll.

TS: du har inget pass?
EDIT: NEJ inget pass >.<

Permalänk
Medlem

Lär inte gå på mer civiliserade ställen. Ombuden har fått väldigt mycket skit från Posten att de lämnat ut utan leg så de flesta viker numera inte en millimeter från reglerna.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Som topic, är det möjligt? Mitt leg har gått ut och diablo 3 är förbokat och tror inte jag hinner få ut ett nytt leg fram tills dess, har inget pass heller.

Om du springer och fixar det imorgon så borde det ju hinna..
Dom säger normalt 5 dagar, och nu är det ju typ lågsäsong så det borde gå snabbt.
Mitt fixade jag på en Torsdag och fick sms att den gick att hämta på tisdag veckan efter.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk

Dom Scannar bara körkort, har du tur funkar ditt utgångna leg utan problem om dom inte stirrar på utgångs datum.

Tycker ombud har så dålig kontroll, Gjorde egna Gymnasium leg och fick hämta ut det ena å det andra med spela dum.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Vilket ultimatum

Gå bara dit med ditt leg, säg ingenting dom brukar inte kolla datum. Om de märker så, act surprised!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dagbro:

streckkoden på baksidan ger bara personnumret så det ska inte spela någon roll.

TS: du har inget pass?

Tyckte jag också när jag knallade dit och skulle plocka ut paket utan legg. Det gick inte.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft det problemet faktiskt Har en banklegitimation, ett pass och ett körkort och dem har aldrig gått ut samtidigt

Angående frågan så kan du få ut det om du har varit där några gånger förut och dem känner igen dig, annars tror jag att du kan få ut det med en annan persons leg tex en kompis eller någon följer med och kan intyga att du är du, då lär det gå! Så kan man göra när man inte har någon legitimation och då kan man beställa ett pass från polisen, om någon går i tro för dig vill säga.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tyckte jag också när jag knallade dit och skulle plocka ut paket utan legg. Det gick inte.

Säkert, men nu var det utgånget leg som var frågan. Streckkoden säger absolut ingenting om giltigheten, så om de bara scannar den så ser de inte om kortet är giltigt eller inte. Det är bara om de medvetet kollar utgångsdatum som det kan bli problem.. meen jag tror ändå inte att någon kan vara så överjävla nitisk att den nekar utlämning även om den råkar märka att det gått ut.

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas på att det nya legget kommer i tid, annars ta med en vän och försöka snacka mig ur situationen om det skulle vara så att dem är petnoga.

En följdfråga, hämtar jag ut min nya legitimation hos ett postombud och hur ska det då gå med ett utgånget leg?

Tackar för många och goda svar.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Säkert, men nu var det utgånget leg som var frågan. Streckkoden säger absolut ingenting om giltigheten, så om de bara scannar den så ser de inte om kortet är giltigt eller inte. Det är bara om de medvetet kollar utgångsdatum som det kan bli problem.. meen jag tror ändå inte att någon kan vara så överjävla nitisk att den nekar utlämning även om den råkar märka att det gått ut.

Säg det till systembolaget

Pinsamt när mitt pass hade gått ut...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Du kan annars ta med dig din mamma eller pappa för att intyga att det är du.

När du hämtar ut ditt leg måste du legitemera dig på något sett, läs ovan vad jag skrev.

Det ska i alla fall gå lika bra med ditt gamla leg för att hämta ut ett nytt leg.

Dock kan du inte hämta ett personliga handlingar hos ett postombud. Då får man gå till den riktiga posten

Permalänk
Medlem

He he du får inget nytt leg då, srry. Nä är det inte så att man hämtar ut leg med personbevis? då överens stämmer nuffrorna på personbeviset med legget? kommer inte ihåg hur detta gick till när pöjken skulle till att förnya, då vi nästan åkte på en nit på bolaget, då dom trodde jag köpte ut, men dom godtog iallafall hans utgångna leg den gången. Med andra ord om du har ett personbevis liggand i fickan borde du vara försäkrad mot alla eventuella motgångar, hoppas jag.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Personbevis dög inte till att hämta ut paket vad jag har läst mig till. Skadar väl inte att ha ett för att bekräfta dock..

Uppdaterar den 14-16 och berättar hur det gick

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Beror på vilket ställe man går till, enligt reglerna får du ju det inte. Mitt id använde jag flera år efter att det gått ut, funkade överrallt tills en tant på systemet vägrade sälja pga att det hade gått ut, så då blev det dags att fixa nytt

Permalänk
Medlem

Det för fungera fint.
Min fru kan plocka ut paket med mitt gammla stämplade körkort till och med så ett utgånger bör inte vara några problem.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

På vissa går det bra.
Men gäller att personalen verkligen vet vem man är
Då tar dem bara ens personnr.