Permalänk

udda problem med razer arctosa

Hej,

sitter med ett rätt udda problem med min razer arctosa tangentbord.
saken är den att kopplar jag tangentbordet direkt in i datorns usb portar så hittar datorn inte den, men kör jag den via min simpla usb hub med extern strömförsörjning så funkar allt som det ska, känns lite konstigt att den beter sig så.
windows raporterar en kod 43 när den är direktkopplad mot moderkortet.

moderkortet i fråga är en Asus sabertooth 990FX, resten av datorn ser ni i signaturen om det skulle vara något.

har kört in nya drivrutiner på allt, tangentbord, chipset etc... alla ställen jag kan komma på att det behövs...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Hade många konstiga problem med mitt Razer tangentbord tidigare, dom flesta löstes vid omstart av datorn Testa det om du inte gjort det redan.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Pluggar du in i USB 3.0 port?

Permalänk

KKay > testat att starta om datorn, testat med att avinstallera drivrutiner, starta om, installera igen, funkade inte.

IntelAti > nej, den var kopplad mot en usb2 port, har testat runt på lite olika portar med den.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |