Permalänk
Medlem

Byta USB-kabel på Logitech G500

Efter flitigt användande, i kombination med stygg kisse, har ett kabelbrott uppkommit på musen.
Inga problem, bara att köpa ny..... not.
Har letat i hela världen, men det verkar som om det inte går att köpa reservkablar till G500.
Finns det någon här som har med lyckat resultat lyckats byta kabel?
Eller är det någon som vet var man får tag i den pyttelilla kontakten som ansluts till musens kretskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dv81151:

Efter flitigt användande, i kombination med stygg kisse, har ett kabelbrott uppkommit på musen.
Inga problem, bara att köpa ny..... not.
Har letat i hela världen, men det verkar som om det inte går att köpa reservkablar till G500.
Finns det någon här som har med lyckat resultat lyckats byta kabel?
Eller är det någon som vet var man får tag i den pyttelilla kontakten som ansluts till musens kretskort.

Hade samma problem med mig g9. Tydligen ett vanligt fel med Logitech möss av G-serien.

Öppnade musen för att se om man kunde göra något för att fixa problemet. Men när jag skulle sätta ihop musen så hade jag inte tålamod längre och slängde allt i papperskorgen.

Om du hittar något sett säg gärna till

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Hade samma problem med mig g9. Tydligen ett vanligt fel med Logitech möss av G-serien.

Öppnade musen för att se om man kunde göra något för att fixa problemet. Men när jag skulle sätta ihop musen så hade jag inte tålamod längre och slängde allt i papperskorgen.

Om du hittar något sett säg gärna till

Jag lovar, You will be the first to know.
Jag har även kontaktat Logitechs support och är lite spänd på vad de kommer att svara, är dock inte särskilt optimistisk.

Permalänk
Medlem

Blev så frustrerad (och jag har noll i tålamod) att en ny musj*vel inhandlades. En likadan...

Permalänk
Medlem

Vilken tur att vi har många datorer hemma, varav en som skulle behöva en nu mus, för snart har jag två G500.
Fick svar från supporten igår.
Logitech skickar en ny utan kostnad....
Jag måste påpeka att jag var helt ärlig i min supportfråga, fiffel är inte min grej.

Logitech forever

Permalänk
Medlem

Logitechs och Antechs support är legendarisk! Jag har bytt kabel på en MX320, det kan inte vara så stor skillnad att byta på en G500, man måste bara orka löda och ha tålamod med scrollhjulet när man monterar ihop den igen. Hoppas det går bra!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Det är jättenkelt att löda ihop kablarna igen och sen fixa en förebyggande åtgärd.. Bara skala upp usb-kabeln en bit innan man påbörjar lödning såklart. Har fixat detta på flera möss där samma problem uppstått!

Men det är skönt att du fick en ny hur som helst

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini