Permalänk
Medlem

g35 eller siberia v2?

ska köpa nytt headset, g35 eller siberia v2?

Permalänk
Medlem

G35. Bättre på alla plan förutom att det kanske är tyngre så det nästan ramlar av när man tar hakan mot bröstet.
Annars är ljudet, micken, kvalitén mycket bättre än på siberia.
Har haft 2 siberia och båda har gått sönder efter cirka ett halvår.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Entusiast

Siberia! Skönaste headsetet jag haft och kvalitén är perfekt för priset! Dock så går dom sönder ganska lätt men det är därför man ska utnyttja garantin

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har haft mitt siberia v2 runt 2 år nu och kan inte säga annat än jag är mäkta nöjd! Otroligt sköna att ha på sig under en längre tid, klart å fint ljud i micen om du snackar på skype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Siberia! Skönaste headsetet jag haft och kvalitén är perfekt för priset! Dock så går dom sönder ganska lätt men det är därför man ska utnyttja garantin

That's what i did!
Micken slutade fungera, ljudet på ena örat blev mycket lägre och slutade tillslut.
G35 är bästa headsetet jag har testat.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

siberia kostar 60€ och g35 80€, men tror jag köper g35

Permalänk

Har ingen erfarenhet av g35, men är inte speciellt nöjd med siberia v2. Visst, de är riktigt sköna, ljudet är rätt bra, men både jag och sambon (som också har siberia v2) har haft ENORMA problem med dess mic, problem som löst sig så fort man testat med ett annat par hörlurar.
Är trött på att starta Skype samtal med en grupp, alla klagar på att man låter för lågt, man går in för att fixa volymen och märker att den redan är på max, och det slutar med att man får trycka ner micen halvvägs ner i halsen för att folk ska höra vad man säger.
Kort sagt kommer jag inte köpa ett nytt par siberia lurar när dessa går sönder

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

g35 spelar i en helt annan liga när det gäller ljudkvalitet och kvalitet på materialet. MEN....glöm inte att ladda ner nyaste programmet från Logitechs hemsida. Det som följer med är version 1.0 typ och är riktigt dåligt..även om det funkar sådär. Laddar du ner nyaste från deras hemsida så får du lättare och mer möjligheter att ställa in ljudet perfekt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

G35. Bättre på alla plan förutom att det kanske är tyngre så det nästan ramlar av när man tar hakan mot bröstet.
Annars är ljudet, micken, kvalitén mycket bättre än på siberia.
Har haft 2 siberia och båda har gått sönder efter cirka ett halvår.

Whut, vad gör du med dina headsets egentligen? Jag har haft mina Siberia V2 i ~2.5 år, jag har slängt dem i väggen ett flertal gånger (trött+gamerage=inte bra). Det enda som har hänt är att micken har pajat. Vilket inte var någon större sorg då inet sålde, och säljer fortfarande, en skitbra Zalman-mick för 41kr.

Oavsett tänker jag kolla upp G35, verkar vara värt då de flesta röstar för det.

Permalänk
Medlem

bra, ska köpa g35.

är det någon som vet om mionix saiph 1800 är bra?

Permalänk
Medlem

Sitter med ett g35 och har absolut inget att klaga på, tycker inte det är för tungt heller, sitter sjukt bra på huvudet med. Micken är riktigt bra med, det man ska tänka på är att det är USB på sladden vilket är kanske synd om man har ett skyst ljudkort men annars är det en bra lösning.
Haft mitt minst 1 år iallafall. Om jag inte börjar traska in på det andra året nu.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

Siberia V2 är ett självklart val, De är riktigt sköna även efter att ha suttit med de en längre tid och micken håller hög kvalité i t.ex. skypesamtal. De har även helt okej ljud för gaming.

Permalänk
Medlem

Har siberia v2 och har fått 3 av mina vänner o köpa det med, skönsate headsetet jag haft om man spelare längre, 10-12 timmar per dag, till skillnad från Siberia v1 som var obekväma, eftersom micen går att skjuta in så håller den mycket bra, haft mina i 1½år, superbt ljud i ts o ljudet är inget o klaga på!
Har dock aldrig testat g35.
Men vad jag förstod så är de rätt tunga o finns inget med irriterande än hörlurar som inte sitter på huvudet när man rör på huvudet .. Imo.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Ingen av dem!

Spara dina slantar till något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Whut, vad gör du med dina headsets egentligen? Jag har haft mina Siberia V2 i ~2.5 år, jag har slängt dem i väggen ett flertal gånger (trött+gamerage=inte bra). Det enda som har hänt är att micken har pajat. Vilket inte var någon större sorg då inet sålde, och säljer fortfarande, en skitbra Zalman-mick för 41kr.

Oavsett tänker jag kolla upp G35, verkar vara värt då de flesta röstar för det.

Tror inte ens jag tappade något av mina siberias. Kan iof vara för att sladden är ganska skör.

EDIT: Menar såklart siberia v2

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

Siberia! Skönaste headsetet jag haft och kvalitén är perfekt för priset! Dock så går dom sönder ganska lätt men det är därför man ska utnyttja garantin

Min mic var paj inte paj da men man hörde knappt vad man sa då hade jag på full styrka på mic boost åkte bytte fick en ny har bara på lite mic boost hörs lite bättre

g35

Permalänk
Medlem

Jag har haft siberia v1 och sedan köpte jag v2 för att de trotsallt var bekväma. Ångrar mig fullständigt. Sämre kvalitet får man leta efter. Problem med micen och kabeln har tvinnat ihop sig av någon oförklarig anledning och det går ej få den rak igen då den rullar ihop sig direkt, plastskyddet runt kabeln öppnade sig även för att kabeln rullades runt för mycket och sträckt io m. kabeln blir för kort.

Permalänk
Medlem

Skiljer 250kr mellan dom på prisjakt (529 resp. 779). Har du råd med ett G35 så kör på det, om inte så får det bli V2. Även jag har ett Siberia V2 o det är ett förbannat bra headset.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa Corsair Vengeance 1500 eller 1300. Har inget annat än bra att säga om dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zunkazz:

Varför inte köpa Corsair Vengeance 1500 eller 1300. Har inget annat än bra att säga om dem.

Skulle just rekomendera dom med även om jag inte har personlig erfarenhet av dom. Har dock läst mycket possitivt.
De dåliga erfarenheterna jag har av Siberia är:
1. Kompisen har bytt 3 ggr eftersom bygeln vid göger öra gått av (ok, han är tjockskallig) ;D
2. Min Siberia hade bra ljud trodde jag...tills jag fick testa ett par g35. SJUK skillnad. Då hade jag ändå ett väldigt bra ljudkort. Micen är väldigt mycket bättre.
3. Min son har Siberia nu och sparar till g35. Har har ju tyvärr lyssnat på ljudet jag har Han har för övrigt bytt sitt Siberia en gång för att micen gått sönder.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Har ett par siberia V2, bra ljud och väldigt skön passform. Köpte på komplett för 460kr inkl frakt, mycket nöjd!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

corsair vengeance 1300 är billigare än g35, kanske skulle vara nått att testa , och 1500 är bara 50kr dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Tror inte ens jag tappade något av mina siberias. Kan iof vara för att sladden är ganska skör.

Du menar Siberia v2 nu va? Och inte orginal siberia, den med serparat mic va?

Edit, sjukt va många som haft problem med Siberia V2 Konstigt det där, de har väl många måndags modeller, mina har iaf överlevt 2 resor till DH från östersund, med tåg, de har flugigt till Arlanda och sedan tåg till eskilstuna, åtskilliga resor i en papperspåse med tangentbord och annat joffs på gropiga grus vägar påväg till lan här i jämtland. Tappar dem jämt då sladdan fastnar i magen(tjockis), har dock bästa ljudet på ts, det jag däremot kan tänka mig är att folk haft problem med ljudet för att micen är rätt bra (imo), den tar inte upp mycket ljud runt om, så ibland måste man ha micen närmare munnen (2-3 cm brukar räcka).
Fast kan ju bara va de att jag och de 4 andra jag känner med samma headset fått ett av få bra exemplar med.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Har ett par Siberia V2, dugligt ljud men sitter som skit och får ont i öronen efter ett tag.

Skrivet av nontA91:

Jag har haft siberia v1 och sedan köpte jag v2 för att de trotsallt var bekväma. Ångrar mig fullständigt. Sämre kvalitet får man leta efter. Problem med micen och kabeln har tvinnat ihop sig av någon oförklarig anledning och det går ej få den rak igen då den rullar ihop sig direkt, plastskyddet runt kabeln öppnade sig även för att kabeln rullades runt för mycket och sträckt io m. kabeln blir för kort.

Har även haft detta problem, sladden tvinnar ihop sig väldigt lätt men har lyckats få min rak igen, sladden har även öppnat sig på flera ställen så är väll bara en tidsfråga innan mina går sönder.

Permalänk
Medlem

Haft mitt siberia v2 i över ett år.. Ganska ska pointera att jag köpte det från ebay för 135 kr OEM.

kör på siberia v2, riktigt bra headset.

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Entusiast

G35 tar några dagar att vänja sig vid, men helt klart värt det. Framför allt om du snackar med folk på tex skype. Dom du snackar med får en underbar upplevelse och surround-funktionen brusreducerar deras skitmickar ganska bra
Har dock bara erfarenhet av nån siberiaversion som är gammal som gatan, från den tiden när Icemat tillverkade dem. Dom är sjukt sköna men G35 är ett bättre val