iPhone 4 8 Gb vs Lumia 800 vs Galaxy Nexus vs Note

Permalänk

iPhone 4 8 Gb vs Lumia 800 vs Galaxy Nexus vs Note

Vilken hade ni valt av: iPhone 4 8 Gb vs Lumia 800 vs Galaxy Nexus vs Note?
Pappa har en Lumia och den verkar asskön, dock fick han den idag

Och som sagt så laggar väl android?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Inaktiv

Lumia. Men de alternativ du velar mellan skiljer sig något som himmel och jord. Vad gör du med luren?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Vilken hade ni valt av: iPhone 4 8 Gb vs Lumia 800 vs Galaxy Nexus vs Note?
Pappa har en Lumia och den verkar asskön, dock fick han den idag

Och som sagt så laggar väl android?

iOS och WP7 är fär personer som inte "bryr" sig och vill bara att det ska funka medans med Android kan du göra i princip vad du vill med. och kan inte säga till 100% att detta är rätt men för några månader sen så gjorde dom en undersökning om hur många appar krashade på iOS och Android, och då hade iOS markant mera krashar än Android.

Personligen så har jag Galaxy Nexus eftersom det är Android och kör orginal versionen av android jämfört med note som kör samsungs utseende, jag dualbootar även med CyanogenMod 9 eftersom det inte är klart än men när det blir så kommer jag köra de.

Men om du bara vill att de ska funka så borde du skaffa iphone eftersom det finns fler appar till den och så skulle du alltid kunna jailbreaka den. Har inte så mycket erfarenhet med WP7 så kan inte säga så mycket om de

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Vilka jävla budget-android lurar har du klämt på ?
Nexus är väl ändå rapp som tusan i gränssnittet och i appar.

iPhone och Lumia är ute för mig. Skulle nog nästan själv köra på Nexus. Snygg, snabb och inget jävla TouchWiz.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Iphone såklart. Efter jailbreak mycket roligare telefon. Utan Jailbreak skulle jag inte äns vilja köpa en Iphone. Men eftersom jailbreak finns så är en Iphone mycket roligare att äga

Permalänk
Inaktiv

Nokia Lumia 900, den du! Snart i butikerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Iphone: om du vill ha flyt och kvalitetskänsla i handen. Sen får du ju gämföra nackdelar och fördelar.

Är du kräsen när de gäller flyter så välj ej android. Ja, ja har provat nexus bla och den flyter sämre, inte dåligt men inte lika skönt som på iPhone.

Vill du dock kunna ha lite mer möjligheter att utforma gränssnittet så kanske du ska titta på andriodnallar. Du kan ju dock jailbreaka iphonen.

Men tänk efter va du vill ha och va du vill göra me telefonen helt enkelt. Finns nackdelar och fördelar me allt!

Permalänk
Medlem

Jag skaffade mig en Lumia 800. Älskar den.

Aldrig haft Iphone själv men 3.5 tums skärm och tråkigt OS. Har haft HTC och således android, buggigt, laggigt och tråkigt i mitt tycke, men så är jag inte så mycket för att modda och ändra heller ska sägas.

Lumian, snyggt OS enkel att använda och driftssäker som fan, bättre batteritid än i min android efter uppdatering också.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Jag har varit Android nörd i 2 år, och har klämt på senaste Sony S etc.. Jag köpte en Nokia Lumia och tänker aldrig lämna WP7

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Lumia, jäkligt nöjd med den.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Go Lumia!

Haft min nån vecka, det är några saker dom behöver fixa i OS'et, men overall är det riktigt nice!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

5.3"
2500mAh
1280*800
Snart med premiumpaketet och ICS.
Av de du jämfört med den enda med stöd för minneskort. Enligt mig ett självklart val. Men jämför gärna själv, kika lite extra på batteritiden:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=976420,965413,1014358,10...
(klicka på knappen "visa endast rader som skiljer sig")

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

5.3"
2500mAh
1280*800
Snart med premiumpaketet och ICS.
Av de du jämfört med den enda med stöd för minneskort. Enligt mig ett självklart val. Men jämför gärna själv, kika lite extra på batteritiden:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=976420,965413,1014358,10...
(klicka på knappen "visa endast rader som skiljer sig")

Enligt mig en dealbreaker. OP kan ganska enkelt göra ett val för Noten. Gå in och kolla och kläm på den i butiken. Om du gillar dess form och storlek, köp den för det är den enda telefonen som satsar på just den nischen med så brutalt stor skärm atm.

Permalänk
Medlem

Noten, dels för att jag sitter på den själv. Men också för att den är perfekt avvägning mellan en tablet och telefon. Du kommer inte vilja gå tillbaka till mindre telefoner efter att ha provat noten

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Skaffa en HTC One X, dom är grym!
Stor, vacker skärm, underbart os imo, bra ljud, otrolig kamera, och unibody i aluminum(mums)

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt skaffat Lumian! Känt på den några gånger och verkar väldigt rapp och intressant. Sj ville jag ha en större skärm och då föll valet på en lätt beg HTC ONE X mycket nöjd med den...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Nexus, ta bara inte iPhone som mig. Och har hört att WP7 är ännu mer instängt

Kan dock tillägga att jag aldrig provat Lumia, endast Nexus och iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har en Nokia Lumia 800 själv och skulle gå på den eller 900 som släpps snart. Det där med "instängt" bryr jag mig inte så mycket om.
Jag ska ha den som en telefon i första hand med smartphone funktioner och har inte tänkt hacka den med att ändra saker i operativsystemet.
En hel del bra funktioner i Windows Phone:
http://www.youtube.com/watch?v=ZBmvv2UPMiE

http://www.youtube.com/watch?v=62N7C3EcfWo

Har haft Android förut med det känns som jag stannar med Windows Phone.
Den här artikeln på engelska beskriver det rätt bra varför:
http://www.suntimes.com/technology/ihnatko/11730729-452/can-w...

Permalänk
Medlem

Galaxy Note utan att tveka en sekund.
Den har ALLT & lite till och snart ännu mer ---> http://jjpda.blogspot.se/2012/05/galaxy-note-ics-403-n7000xxl...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Har du andra enheter som iPad, Macbook, Apple TV, eller vad du nu kan tänkas ha så säger jag iPhone. Om du inte har det så tycker jag att du ska välja det som du tycker verkar ballast. Men personligen tycker jag Lumian eller iPhonen

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Vilken hade ni valt av: iPhone 4 8 Gb vs Lumia 800 vs Galaxy Nexus vs Note?
Pappa har en Lumia och den verkar asskön, dock fick han den idag

Och som sagt så laggar väl android?

Vad är det du prioriterar högst vid köpet? Vad gör du främst med telefonen? etc. Blir lättare att rekommendera då.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Vad är det du prioriterar högst vid köpet? Vad gör du främst med telefonen? etc. Blir lättare att rekommendera då.

Typ smsar mycket, surfar och tänkte kolla lite film..

Noten verkar ju ha grym batteritid

Då jag älskade android förut för alla custom grejerna osv, men nu håller jag aldrig på me sånt.. smsar/surfar o ringer mest nu för tin

Jag ändrar lite:

Galaxy Note
Galaxy s3
Nokia Lumia 800
iPhone 4s

Men sen finns de ju appar som t.ex 3g watchdog osv som jag gillar till android...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Typ smsar mycket, surfar och tänkte kolla lite film..

Noten verkar ju ha grym batteritid

Då jag älskade android förut för alla custom grejerna osv, men nu håller jag aldrig på me sånt.. smsar/surfar o ringer mest nu för tin

Jag ändrar lite:

Galaxy Note
Galaxy s3
Nokia Lumia 800
iPhone 4s

Men sen finns de ju appar som t.ex 3g watchdog osv som jag gillar till android...

Skickades från m.sweclockers.com

Tar du med S3 i beräkningen så har den fördelar som lägst vikt, tunnast, kraftigast prestanda och alla nya gestures, sirikopian, trådlösa laddaren, wifi direct, NFC, OpenGL 2,1(senaste, övriga har 2.0) och har nästan alla fördelar som Note, dvs stor härlig skärm och bra batteritid, med stöd för 64GB minneskort. Men det viktigaste då blir Wolfson DAC, om du lyssnar på musik och vill ha bästa ljudet. Kamerans förbättringar ska vi inte heller lämna osagda, med zero shutter lag, HDR och den snabbare uppstarten från startskärmen.

Så tycker du Note är för stor(den är gryyym) så är S3 det enda steget. Byggd för ICS från början och lite mera framtidssäker. Smidigare och mera casual än Note, men såklart en dyrare affär. Det kostar att vara först med det senaste...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Har precis gått tillbaka till iPhone-träsket efter att ha kört android i snart ett år, kan inte säga mer än att jag aldrig kommer gå tillbaka till en android telefon efter det..

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700k@4.9 Ghz | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Ram: 2x8 GB DDR4 Corsair 3000Mhz | GPU: Gigabyte Windforce 2X OC RTX 2060 | Chassi: NZXT H500i | PSU: Corsair HX750i | CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Avstängd

Iphone har blivit för mainstream för mig i alla fall. Varenda en har en Iphone och jag är då en som inte vill vara som alla andra. Bra telefon visst men inge roligt med lika som varenda människa, från fjortis till pensionär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Har en Nokia Lumia 800 själv och skulle gå på den eller 900 som släpps snart. Det där med "instängt" bryr jag mig inte så mycket om.
Jag ska ha den som en telefon i första hand med smartphone funktioner och har inte tänkt hacka den med att ändra saker i operativsystemet.
En hel del bra funktioner i Windows Phone:
http://www.youtube.com/watch?v=ZBmvv2UPMiE

http://www.youtube.com/watch?v=62N7C3EcfWo

Har haft Android förut med det känns som jag stannar med Windows Phone.
Den här artikeln på engelska beskriver det rätt bra varför:
http://www.suntimes.com/technology/ihnatko/11730729-452/can-w...

Översättningsjoxet finns väl till android också? Nu ägnade jag bara 3 sekunder till att söka så finns säkert massor med andra och bättre appar, men tex:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IgIXbo...

Samna gäller till ios. Så att ta det som ett argument att välja just wp7 håller inte, ungefär som man säger "välja android, finns google maps till det"

Det andra klippet kollade jag inte på, men officegrejer finns ju till andra operativsystem också.

Till TS skulle jag säga gå och känn på telefonerna, noten är ju rätt stor, men man vänjer sig ju rätt fort vid storleken. Iphonen skulle jag inte tittat på pga för liten skärm och begränsningar i os:et.
Dessa begränsningar kan du tex kolla på här i 5 delar: http://www.youtube.com/watch?v=NMiY1kSTHZw&feature=relmfu
Han säger lite saker fel ibland, men i det stora hela stämmer det.

Att android laggar låter märkligt, jämförde min s2:a mot en polares 4s och om någon telefon laggade så var det hans. Men ingen direkt skillnad. Största skillnaden var att starta apps, där laggade iphonen betydligt mer. Men vi pratar om millisekunder så är knappt lönt att nämna.
Men tror du menar hackar istället för laggar som så många tar fel på, och det är väl delvis sant beroende på androidtelefon. Köper man en telefon för 999kr så kan man inte förvänta sig f1-prestanda. Inte heller om man kör med ett lwp och fyller 7 skärmar med widgets. Bara ta en sådan sak som att scrolla på en hemsida tex, i iphonen får du hålla på att dra fingret massa gånger för att komma till botten av en sida. På android och tror wp7 så räcker det med att dra till en gång snabbt.

Så vad du än väljer kommer du säkert bli nöjd, om du nu inte väljer iphonen då förstås. 3,7 tum som nokian har tror jag inte du skulle vilja ha om du haft en telefon med en större skärm i en vecka. Men som sagt, har man aldrig haft det så vet man inte vad man går miste om.

Permalänk
Avstängd

L U M I A 8 0 0 S Å K L A R T

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk

LUMIA!

Eller Noten

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Skaffa en HTC One X, dom är grym!
Stor, vacker skärm, underbart os imo, bra ljud, otrolig kamera, och unibody i aluminum(mums)

One X har ett unibodyskal av plast av vad jag har hört, inte aluminum. Kan dock ha fel.

Permalänk
Medlem

Skulle köpt Noten. Aldrig varit så nöjd med en mobil.

Varför köper ens folk fortfarande iPhone, sjukt överpris för en lur som snart är ett år gammal.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.