Permalänk

Game i konkurs !

Ja då var den kedjan rökt :/

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Länk?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Jupp.. gammal nyhet ju

Ceogar: http://lmgtfy.com/?q=game+i+konkurs

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Har ingen hörde det irl :/

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Bra tråd osv. Borde kanske posta lite mer info?

För övrigt så är det väl en ganska gammal "nyhet"?

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk

Den nyheten var ju så gammal att till och med roger borta på existenz skulle gnälla

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Visade nyheten för min kompis: "JA VAD BRA!"

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

För det bättre, tycker deras priser inte höll måttet.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

För det bättre, tycker deras priser inte höll måttet.

Servicen var värdelös i Hudiksvall !

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

De konkade väl i USA men inte i Sverige eller?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Vetifan. Det enda jag kan hitta är de är nära konkurs

Permalänk
Avstängd

Det var ju pga fel antal import av mass effect 3 som strulade till det för Game och deraas ekonomi.

Permalänk
Medlem

Priserna är ju inget vidare men på Frölunda Torg har de rätt bra service iaf.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

folk likställer allt med samma namn som samma sak... game i Storbritannien gick i konkurs... den svenska delen ska så vitt jag vet inte ha några problem än iaf. men dom får ju problem för att typ alla verkar tro att Game = Game i hela världen och att det är hela kedjan som gått i konkurs... inte riktigt samma sak. Så svenska game kommer nog finnas ett tag till iaf.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Att "Game" skulle skrotas var klart sedan förra årsskiftet vad jag har hört. Dock är det väl så att flera av butikerna har vart fullt medvetna om detta och därav har entusiasmen och viljan fallerat allt eftersom.

Jag blir inte ledsen för kedjans undergång, och jag tvekar på att andra blir speciellt upprörda heller.

* Snabb edit:
Det är alltså namnet och kedjans nuvarande from som jag pratar om, inte bara Game i Sverige, som faktiskt är ägt av Game i England i botten. Även butiker i flera andra europeiska länder har stängt eller bytt namn.

Permalänk
Medlem

Game kommer gå i konkurs här också, för jag frågade de anställda på Game butiken i Borlänge om detta och de sa att det kommer ske här också, dock vet de inte när.

Permalänk
Medlem

Game går inte i konkurs. De köptes upp av ett företag i Storbritannien.

http://www.eurogamer.se/articles/2012-04-02-opcapita-koper-ga...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Game går inte i konkurs. De köptes upp av ett företag i Storbritannien.

http://www.eurogamer.se/articles/2012-04-02-opcapita-koper-ga...

Synd att de inte gick i konkurs. Brukade gå in på Game ibland och kolla spel till 360 som jag sedan köpte på Webhallen som ligger 2 minuter bort. Helt sjukt att helt nya spel på Webbhallen kostar betydligt mindre än Games begagnade spel. Hoppas de som sätter priserna i Gamebutikerna dör sen plågsam död!

Gamestop borde också gå i konkurs då dessa har överpriser också. Tur att Webbhallen ligger nära till hands.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lcdposter1337:

Synd att de inte gick i konkurs. Brukade gå in på Game ibland och kolla spel till 360 som jag sedan köpte på Webhallen som ligger 2 minuter bort. Helt sjukt att helt nya spel på Webbhallen kostar betydligt mindre än Games begagnade spel. Hoppas de som sätter priserna i Gamebutikerna dör sen plågsam död!

Gamestop borde också gå i konkurs då dessa har överpriser också. Tur att Webbhallen ligger nära till hands.

De köper in spel för ca 100kr och säljer de för 3 gånger så mer! Helt sjukt dåligt av de. Det var roliga var att de värderade mitt xbox 360 slim (250gb) + 20spel + 2hk för 1500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Då köper in spel för ca 100kr och säljer de för 3 gånger så mer! Helt sjukt dåligt av de. Det var roliga var att de värderade mitt xbox 360 slim (250gb) + 20spel + 2hk för 1500kr.

Det kallas för "business", och är varken unikt för spelbranschen eller märkvärdigt

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Janav:

Det kallas för "business", och är varken unikt för spelbranschen eller märkvärdigt

Det kallas hällre "swindle"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Vetifan. Det enda jag kan hitta är de är nära konkurs

http://lmgtfy.com/?q=game+i+konkurs - kollar du första länken och läser texten så står där att en konkurs ansökan är inskickad = konkurs, tingsrätten ska bara klubba ansökan!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

De köper in spel för ca 100kr och säljer de för 3 gånger så mer! Helt sjukt dåligt av de. Det var roliga var att de värderade mitt xbox 360 slim (250gb) + 20spel + 2hk för 1500kr.

Skrivet av Alle22:

Det kallas hällre "swindle"

Du vill inte veta vad marginalerna ligger på många andra varor, om du har den inställningen.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

+ Gött slipper vi överprisade skiten!

- Folk som förlorar jobb!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt. De har riktigt bra priser, i alla fall om man jämför med Steam, även om utbudet till just PC kanske är bedrövligt så är det väl så marknaden är.

Och jag har nog inte sett bättre priser för Xbox360 spel någon annanstans i krokarna, vare sig begagnat eller nytt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

+ Gött slipper vi överprisade skiten!

- Folk som förlorar jobb!

Kan ju säga att ett flertal anställda är glada över att slippa jobba där! Mycket hycklerier som försigår på detta företag!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pissespann:

Kan ju säga att ett flertal anställda är glada över att slippa jobba där! Mycket hycklerier som försigår på detta företag!

Sant, men pengar är pengar! Har själv varit arbetslös i 4 månader nu (lever inte på bidrag för er som undrar ) ca och det suger dase! Hade lätt kunnat jobba på Game för lite cash.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Game i Sverige lever och frodas som jag har förstått det. Dom lär ju ha hela marknaden för barn i åldrarna 5-12 och därmed deras föräldrar (som inte har hittat prisjakt än).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pissespann:

Suck... TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN! Samma sak som innan på de länkar du så fint och trevligt "länkade" Dvs att det är inte Game i Sverige som har konkat utan UK.

Alltid lika trevligt när folk beter sig som dig, hoppas du är stolt

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"