Assassin's Creed III: PC eller Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed III: PC eller Xbox 360?

Tjena!

Jag är inte riktigt säker på om jag ska lägga denna tråd här, men jag gör ett försök.

Det är så att jag är sjukt sugen på att köpa AC3, men jag vet inte om jag vill ha det till PC eller 360..?

Fördelar för mig med PC:
+ Jag köpte nyss en PC för ca 14000kr så vill ju gärna använda den (grafiken verkar vara bättre på PC oftast också)
+ Billigare

Fördelar med xbox:
+ Stor tv
+ Skönare att spela med handkontroll (dock kan man ju koppla in det i PCn också)
+ Mer komfort med att spela på xbox då jag kan vara i sängen eller i min fåtölj
+ Achievements
- Men är rädd att man inte ska få den friheten som man har på PC och att jag ska få sämre grafik på 360...

Hjälp gärna mig med era tankar! Skulle uppskatta det!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Du kan inte koppla din dator till tvn? det vore ju optimalt

Permalänk
Medlem

HDMI har väl din TV och även grafikkortet?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Assissins creed 3 kommer väl inte ut förän till hösten? Och köp det till pc om du ändå har en som klarar av det, enda anledningen att köpa det till konsol är väl om du vill kunna spela multiplayer ett längre tag (kan ju hända att det blir lite knapert med spelare efter ett tag på pc pga alla piratkopierare).

Permalänk
Medlem

Vad är det för extra frihet med att ha just det spelet till PC? Dessutom är det väl en konsollport och grafiken blir likadan på båda plattformar.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Högre upplösning gör en hel del faktiskt.

Permalänk
Medlem

PC+Xbox handkontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Vad är det för extra frihet med att ha just det spelet till PC? Dessutom är det väl en konsollport och grafiken blir likadan på båda plattformar.

Vanligtvis så flyter PC versionen bättre. Högre framerate t.ex. Och mer konstant framerate, då konsoll versionen vanligtivis pressas till gränsen av hårdvaran.
Samt högre native upplösning, anti alias. etc etc.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av zot78:

Assissins creed 3 kommer väl inte ut förän till hösten? Och köp det till pc om du ändå har en som klarar av det, enda anledningen att köpa det till konsol är väl om du vill kunna spela multiplayer ett längre tag (kan ju hända att det blir lite knapert med spelare efter ett tag på pc pga alla piratkopierare).

Oktober, enligt Wiki.
Om man vill vara petig.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Entusiast

Är du van xbox spelare så kommer du inte gilla kontrollerna på pc, men gör som de flesta redan påpekat, PC + Xbox kontroll + TV = Win win win

Permalänk
Medlem

Xbox 360 handkontroll, HDMI till TV. Och du är har alla fördelar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Koppla Xbox360 kontrollern till datorn, datorn kopplad till storteven: Profit.

Permalänk
Medlem

Hahaha liksom var kom alla svar från?

Det blir nog till PC och får väl göra som vissa säger att koppla in till TVn när jag väl tröttnar på min skärm Skillnaden mellan 24" och 42" är rätt så stor ju, hehe. Någon som ska förhandsboka något av deras två edition?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!