Tips till val av grafikkort :)

Permalänk
Medlem

Tips till val av grafikkort :)

Tjena

Tänkte inhandla ett nytt grafikkort och har en budget max på 800-1000kr (nytt ej beg).
Vill att det ska kunna klara av battlefield på low flytande iaf . såg ett 450GTS i butik idag
men läste om att det inte var något bra grafikkort men trots det ser jag folk som spelar BF på low
å funkar?

Om inte annant kom med tips gärna

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem

Okej, nu ska vi se.. jag kan se att du har en cpu i7 , ddr3 ram och lite annat.. nej givetvis kan jag inte se vad du har för dator, värdelöst att fråga efter grafikkort om vi inte vet hur resten av datorn ser ut

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berrich:

Tjena

Tänkte inhandla ett nytt grafikkort och har en budget max på 800-1000kr (nytt ej beg).
Vill att det ska kunna klara av battlefield på low flytande iaf . såg ett 450GTS i butik idag
men läste om att det inte var något bra grafikkort men trots det ser jag folk som spelar BF på low
å funkar?

Om inte annant kom med tips gärna

För din budget skulle nog det prestera bra, men jag skulle ändå rekomendera att hitta ett bättre beg. kort då det blir mer prestanda för pengarna

Skrivet av Theunit:

Okej, nu ska vi se.. jag kan se att du har en cpu i7 , ddr3 ram och lite annat.. nej givetvis kan jag inte se vad du har för dator, värdelöst att fråga efter grafikkort om vi inte vet hur resten av datorn ser ut

Tycker inte det var så värdelöst. Man får anta att han har produkter i datorn som kommer att klara BF3 på low och han undrar efter ett grafikkort som ska prestera där också.

Permalänk
Medlem

Dumt o köpa ett nytt kort för max 1000:- då dom korten är skit för gaming,sålänge man inte ska spela äldre spel.

Köp ett Geforce GTX460/radeon 6850 beggat för runt 800:- som är dubbelt så snabbt över ett GTS450 så kan du spela BF3 på medel inställningar och många av dom nyare spelen på High sålänge du har en ok processor,vilket vi inte vet

Har även sett GTX470 kort för 800:- som är 15% snabbare än GTX460.

T.o.m Gammla GTX260 är snabbare än ett GTS450.

Permalänk
Medlem

ifall jag ska svara på din fråga så är det den här

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=750762

borde räcka bättre än low

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

För din budget skulle nog det prestera bra, men jag skulle ändå rekomendera att hitta ett bättre beg. kort då det blir mer prestanda för pengarna

Tycker inte det var så värdelöst. Man får anta att han har produkter i datorn som kommer att klara BF3 på low och han undrar efter ett grafikkort som ska prestera där också.

Jag tycker iallafall det, om man frågar tips om grafikkort för så lite pengar så kan man lika gärna inte veta om ens dator klarar av de grafikkorten man kollar på osv men men det är bara vad jag tycker, hade iallafall vart lättare om vi fick veta de andra!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Jag tycker iallafall det, om man frågar tips om grafikkort för så lite pengar så kan man lika gärna inte veta om ens dator klarar av de grafikkorten man kollar på osv men men det är bara vad jag tycker, hade iallafall vart lättare om vi fick veta de andra!

Ber om ursäkt kanske vore något man skulle skriva men gör det nu .

CPU: i7 2600s 2.8Ghz.
Ram: 8GB Corsair Veng 1600mhz.
Moderkort: ASUS P8B75-M.
Nätagg: Silverstone SFX 450w 80
Grafikkort: Geforce 310 512mb hade tidigare 5770 gjorde mig av med den pga trasig : /

Om det är något jag har glömt påminn mig gärna

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]