Fraps och kvalité på inspelat ljud (mic)

Permalänk
Medlem

Fraps och kvalité på inspelat ljud (mic)

God middag kamrater!

När jag fraps´ar och har skype igång så blir ljud kvalitén på mina polares röster glasklar
samtidigt som min egen röst blir inspelad i världens skit kvalité. Jag har maxxat inspelings
kvalitén på miccen och rivit runt ibland inställningar men kan inte hitta nåt som skulle kunna
åtgärda detta.

Jag tror mikrofonen är rätt hyfsad för dom man frågat på skype/ventrilo har alltid sagt att jag
haft bäst ljud på miccen.

Någon som har nåt förlag eller tips hur man får upp kvalitén, eller är det bara fraps som stökar till det?

(steelsound 4H)
(X-fi Titanium)

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLoz:

God middag kamrater!

När jag fraps´ar och har skype igång så blir ljud kvalitén på mina polares röster glasklar
samtidigt som min egen röst blir inspelad i världens skit kvalité. Jag har maxxat inspelings
kvalitén på miccen och rivit runt ibland inställningar men kan inte hitta nåt som skulle kunna
åtgärda detta.

Jag tror mikrofonen är rätt hyfsad för dom man frågat på skype/ventrilo har alltid sagt att jag
haft bäst ljud på miccen.

Någon som har nåt förlag eller tips hur man får upp kvalitén, eller är det bara fraps som stökar till det?

(steelsound 4H)
(X-fi Titanium)

På vilket sätt blir din röst dålig? Låter det brusigt eller hörs du inte?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är väl inget brus direkt, fast man hör klart å tydligt att det är sämre ljud kvalité än de andras röster. Plus att min röst är något lägre volym än de andras.

ett exempel: http://www.youtube.com/watch?v=YL_QUybtNxg&feature=plcp

det första du hör är min röst som säger: "här händer det grejjer" eller nåt liknande. Efter det är det två polare på skype som talar.

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

har samma problem men skaffa dig ett annat program att spela in ljudet med (din mic och skype konversationen) och synka ihop ljudet och filmen