Permalänk
Inaktiv

Hmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hur sjutton lyckades du med detta?
"Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13"

Och frakten är väl alltid 49kr om man handlar för under 500kr...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xpanterx:

Hur sjutton lyckades du med detta?
"Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13"

Och frakten är väl alltid 49kr om man handlar för under 500kr...

Nej, det är den inte
http://i.imgur.com/1J8GR.png

Hehe, det är min signatur.. ^^

Permalänk
Medlem

Grymma pluspoäng till inet efter mitt senaste besök!

Jag hade beställt en produkt (USB-nätverkskort) och skulle hämta det i Stockholmsbutiken. Efter att ha förklarat mina nätverksproblem för säljaren berättade han för mig att ett nytt nätverkskort inte var lösningen, istället skulle jag ändra min router-frekvens vilket visade sig fungera alldeles utmärkt.

Inet kanske förlorade ett köp, men fick en trogen kund att bli än mer trogen

/Fredric

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nej, det är den inte
http://i.imgur.com/1J8GR.png

Hehe, det är min signatur.. ^^

Haha ok

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

3 tusen är riktigt bra pris ju:) Dom kommer säkert sänka om för få inte köper kortet (men risken är ju att korten tar slut).

Visst är det ett bra pris, men det matchar inte riktigt cdons prisdump när dom reade ut det. Då kunde du få Gigabytes OC version med windforce kylaren för ~2400kr

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Skulle ni inte kunna lägga upp så man kan beställa Asrock z77 extreme4 matx? Måste ha just det kortet och det finns endast suspekta butiker att beställa det ifrån konstigt nog...

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi har faktiskt inte haft något mATX Z68 från MSI.

Med Z77 har vi dock två modeller:

http://www.inet.se/produkt/1902186/msi-z77ma-s01-matx <- vårt egna specialdesignade kort.

http://www.inet.se/produkt/1902196/msi-z77ma-g45-matx

Vad är det för speciellt med msi-z77ma-s01?? Jag hittar ingen info om det.
Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en Cooler Master 690 black and White, finns det någon möjlighet att ni skulle kunna få in det lite snabbare än datumet som står? (21 maj)

Har nämligen beställt fläktar och sleeve från andra butiker och vill så gärna börja med mitt projekt nu!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Tack för sänkningen på frakten, beställde..

Permalänk
Medlem

Lade märke till att ni äntligen tagit in u2311h (http://www.inet.se/produkt/2201097/dell-ultrasharp-23-u2311h-...)

Köpte den hos er för dryga året sedan för 2100:-, hade hoppats på att den skulle vara billigare nu ^_^

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=623526

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Den tillverkas inte längre och därför troligen svår att få tag på därav priset.
Sen var det ju bara en dom hade och försvinner den så finns det nog inga kvar för dom att hitta.
Och då skulle jag inte kallat det för att ta in modellen igen.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hur hanterar Inet förbokningar av spel?
Just nu kan man exempelvis se att det finns över 50+ exemplar i webblagret för Diablo 3. Jag antar att man ska tolka det som antalet förhandsbokningar som kan hanteras eftersom att spelet inte är lanserat än.

Min fråga är: Detta lagersaldo, är det faktiskt knutet till antalet exemplar av spelet ni får in i första beställningen? Eller är det bara av estetiska skäl det står så?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Hur hanterar Inet förbokningar av spel?
Just nu kan man exempelvis se att det finns över 50+ exemplar i webblagret för Diablo 3. Jag antar att man ska tolka det som antalet förhandsbokningar som kan hanteras eftersom att spelet inte är lanserat än.

Min fråga är: Detta lagersaldo, är det faktiskt knutet till antalet exemplar av spelet ni får in i första beställningen? Eller är det bara av estetiska skäl det står så?

Man får hoppas på det, då själva ordern ser ut såhär

Hadde hoppats på att de listats som reserverade.

Edit, någon som vet om D3 kommer i brevlådan eller måste hämtas ut på närmaste postkontor? tveksam på om 2st exemplar kommer gå igenom brevinkastet på våran låda.

Permalänk
Avstängd

vill tacka inet för den bästa servicen jag varit med om

Fick en Corsair h100 som jag tycktes väsnades lite mer än förväntat (hade bytt till tystare fläktar så då hördes det en del)
Gick in med den till butiken i stockholm som personalen fick prova, ÄVEN om han inte tyckte det lät så värst mycket så var han schysst nog att ge mig pengarna tillbaka så nu ska man fundera på vilken ny kylare man ska ha

Det ska vara luft och har 3 st att välja mellan LÄNK

Hittar inga ordentliga reviews/tester på be quiets dock

Sen så har jag ett NZXT phantom med 200mm på sidan..

ska man ta bort den och köra en ordentlig tornkylare eller ska jag köra på denna noctua C14?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Man får hoppas på det, då själva ordern ser ut såhär

http://s18.postimage.org/v070xdm95/Capture.png

Hadde hoppats på att de listats som reserverade.

Det ser ut som att du har tagit en printscreen på min order.
Vi får se om inet kan bekräfta hur det är.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Kör på c14 har det själv i spel burken och klockar en 2500k till 4,6 med behaglig temp.
Sen att den är billigast är ju ingen nackdel.
Ljudet från fläktarna är ju ungefär den samma på dom noctuas är tystat på full fart (och har ej pwm) men dom andra har ju pwm men låter lite mer.
Så det är väl mer vilket märke man vill ha och i mitt fall så är det nocuta då jag har hanterat ett par av varje av dessa märken kan jag säga att noctuas håller helt klart bäst kvalitet på sina kylare och be quiet en liten bit efter termalright det är en klar skillnad när man håller dom i handen på kvalitet,känslan.
Sen är det ju inte lika stor skillnad i kyl,ljud tester.

Så ta vad du vill ha och har plats med (helst utan att ta ur en fläkt du är nöjd med antar jag?) för alla tre är bra.
Och alla tre ska ju funka med corsair låga vengance serie som du har i sig.
En fördel med c14 är ju att det fläktar lite mer på moderkortet.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli nervös att jag inte ska få datorn tills D3 (alla delar fanns sen 3/5)! , pretty please?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/1902265/3

Har ni haft någon praktikant på sistone?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Köpte mitt system hos inet, mkt nöjd

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Kör på c14 har det själv i spel burken och klockar en 2500k till 4,6 med behaglig temp.
Sen att den är billigast är ju ingen nackdel.
Ljudet från fläktarna är ju ungefär den samma på dom noctuas är tystat på full fart (och har ej pwm) men dom andra har ju pwm men låter lite mer.
Så det är väl mer vilket märke man vill ha och i mitt fall så är det nocuta då jag har hanterat ett par av varje av dessa märken kan jag säga att noctuas håller helt klart bäst kvalitet på sina kylare och be quiet en liten bit efter termalright det är en klar skillnad när man håller dom i handen på kvalitet,känslan.
Sen är det ju inte lika stor skillnad i kyl,ljud tester.

Så ta vad du vill ha och har plats med (helst utan att ta ur en fläkt du är nöjd med antar jag?) för alla tre är bra.
Och alla tre ska ju funka med corsair låga vengance serie som du har i sig.
En fördel med c14 är ju att det fläktar lite mer på moderkortet.

citera så hittar jag tillbaka till svaren
jag vet att silver arrow kyler bättre med några grader samt att den är tystare

noctuas som sagt blåser neråt så då får både minnena och moderkortet lite luft men den kyler inte lika bra samt att de låter mer än silvers fläkt.

kör manuell volt på prollen på 1.350 så just nu blir den väl runt 70 grader MAX :S :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Nu börjar jag bli nervös att jag inte ska få datorn tills D3 (alla delar fanns sen 3/5)! , pretty please?

Beställde min dator 2/5.Den skickades idag. den utlovade tiden för bygget infriades,bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Beställde min dator 2/5.Den skickades idag. den utlovade tiden för bygget infriades,bra jobbat.

Alla komponenter fanns i lager 2/5 antar jag? Då blir det 9 dagar (De lovar 7-10 dagar).
Om min skickas på måndag så hoppas jag den kommer fram på tisdag lagom till D3 (blir 11 dagar för mig då).
Håller tummarna!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/(F(6SeQGcLeX9k0qN8x8wbGat_4tZ4N-2rBzHQ9TaV... Förklarar inte vidare värst mycket. Hur lång sleeve får man btw?

Permalänk
Medlem

När får ni in gtx680, står 2044 på hemsidan, verkar lite orimligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonethil:

När får ni in gtx680, står 2044 på hemsidan, verkar lite orimligt?

Vad jag vet så får de in det löpande, men de åker ut direkt till beställningar. Så om du vill ha så är deras tips (finns någonstans i tråden) att lägga en beställning så du hamnar i kö

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Beställde min dator 2/5.Den skickades idag. den utlovade tiden för bygget infriades,bra jobbat.

Jag köpte min den 29/4 och väntar fortfarande, :'( snyft! Komponenterna var redo vid köp också!

Aja, jag hoppas jag fortfarande får den innan dibbe! ^^

Visa signatur

Bildskärm: Samsung S23A700D | Chassi: Fractal Design Define R3 Svart | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | Processor: Intel Core i7 3770K | Grafikkort: EVGA GeForce GTX 680 | Internminne: 16GB(2x8192MB) Crucial Ballistix Sport @ 1600MHz | Nätaggregat: 850W 80+ Bronze Modulär | Lagring: Corsair SSD Force 3 Series 120GB + 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | Cooling: Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Lite produktfrågor

När förväntas Samsung SH-B123L komma in? Står bara att den är försenad - http://www.inet.se/produkt/7104213/samsung-sh-b123l-blu-ray-l...

Finns det möjlighet att ni kan plocka in Asus Xonar DGX? Ganska ny produkt från Asus detta året så det kanske redan finns planer att plocka in? - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1192439

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Finns det någon adapter för 1x2.5+1x3.5 till 1x5.25 som ni skulle kunna ta in? Lyckas inte hitta något exempel men borde finnas.

Edit:
Kom på att nexus doubletwin med en 2.5 till 3.5 adapter t.ex. denna som följer med intel SSDer borde funka. Kan någon bekräfta att det funkar?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
99:e percentilen

En stor eloge till Inet för deras förstklassiga support. De är inte billigast, men jag har inte haft en bättre erfarenhet med någon annan återförsäljare. Man får vad man betalar för helt enkelt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers