min nya asus 7750 är konstig?

Permalänk

min nya asus 7750 är konstig?

jag köpte precis mitt nya asus 7750 och ibland när jag surfar, så skakar/vibrerar bilden vertikalt.

det skakar/vibrerar väldigt lite och sällan, men det är irriterande, händer detta pga dåliga drivers (har senaste från amd.com) eller är kortet trasig eller är kabeln trasig?

den här snubben har liknande problem (samma kort) fast hans skakningar är extrema...

http://www.youtube.com/watch?v=JOPQ80scmw8

EDIT: nu har jag detta problem också, de 3 knapparna (minimera, maximera, stäng) i IE9 försvinner ibland.

Permalänk
Avstängd

vill påpeka att de även kan bero på att du har något magnetiskt objekt nära skärmen.

Permalänk
Skrivet av Granter:

vill påpeka att de även kan bero på att du har något magnetiskt objekt nära skärmen.

omöjligt, har inte haft detta problem tidigare med andra kort...

Permalänk
Medlem

Är skärmen kopplad via VGA?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Är skärmen kopplad via VGA?

via dvi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naked-Snake:

Hmm, kan nog vara buggiga drivers kanske. Du kan prova ladda hem äldre drivrutiner.
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/previous/Pages/radeonaiw_vista64.aspx

Tänk på att göra en full av installation av nuvarande drivrutinerna innan du lägger i en äldre drivrutin.
Välj Express Uninstall ALL AMD Software, under avinstallation.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Hmm, kan nog vara buggiga drivers kanske. Du kan prova ladda hem äldre drivrutiner.
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/previous/Pages/radeonaiw_vista64.aspx

Tänk på att göra en full av installation av nuvarande drivrutinerna innan du lägger i en äldre drivrutin.
Välj Express Uninstall ALL AMD Software, under avinstallation.

alltså, jag pallar inte installera äldre drivers om jag ska vara ärlig, vet inte ens om det finns det till detta kort, kortet är relativt ny på marknaden...

Permalänk
Medlem

Min farsa hade ett 6600GT som betedde sig så. Var bara att slänga det kortet.
Ta kontakt med butiken som du köpte kortet av.

Permalänk

har du 120hz skärm? om du kör på 60hz och fortfarande upplever problemet så behöver du nog göra en reklamation, annars är det drivrutiner som spökar och du kommer inte kunna göra en reklamation

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Känt problem. Beror på när kortet klockar ner sig själv.

Permalänk
Skrivet av maximusnick:

har du 120hz skärm? om du kör på 60hz och fortfarande upplever problemet så behöver du nog göra en reklamation, annars är det drivrutiner som spökar och du kommer inte kunna göra en reklamation

jag har vanlig 60hz skärm antar jag. LG W2220P

Skrivet av Kiiiba:

Känt problem. Beror på när kortet klockar ner sig själv.

va snackar du om? är det dåliga drivers eller?

Permalänk

bytte från asus 7750 till gigabyte 7750, fortfarande samma problem...

när jag sänker upplösningen från 1680*1050 till lägre försvinner problemen... ?