Varför pissar Dice på PC-spelarna?

Permalänk
Avstängd

Varför pissar Dice på PC-spelarna?

Hallå!

Kör BF3 och gillar spelet bla bla...

Ialf så märker jag att Dice/EA sätter konsollerna framför PC även om spelet ska vara till PC?!

Dom nya kartorna kommer till PS3 en hel vecka före PC...

Vi PC-spelare får inte ta del av 2XP samtidigt som konsolerna?! utan dom skjuter upp det till en 26-27 maj.

Uppdateringarna är bättre till konsolerna och släpps snabbare till konsolerna...

Varför gör DICE inte som sa att dom skulle göra BF3 till PC i grunden?

Kan slå vad om att konsolerna kommer att få ett exklusivt mappack i framtiden..

Om jag inte misstar mig så sålde BF3 mest till PC?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

PS3 för kartorna 1 vecka tidigare för att Sony betalade för det. Att vi inte får 2XP samtidigt spelar ingen som helst roll IMO, double xp är uppenbarligen för att få fler att spela.

Permalänk
Medlem

Ute efter pengar, vill väll ta över tronen från Call of Duty väldigt löjligt iaf.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Hallå!

Kör BF3 och gillar spelet bla bla...

Ialf så märker jag att Dice/EA sätter konsollerna framför PC även om spelet ska vara till PC?!

Dom nya kartorna kommer till PS3 en hel vecka före PC...

Vi PC-spelare får inte ta del av 2XP samtidigt som konsolerna?! utan dom skjuter upp det till en 26-27 maj.

Uppdateringarna är bättre till konsolerna och släpps snabbare till konsolerna...

Varför gör DICE inte som sa att dom skulle göra BF3 till PC i grunden?

Kan slå vad om att konsolerna kommer att få ett exklusivt mappack i framtiden..

Om jag inte misstar mig så sålde BF3 mest till PC?

Sony betalade EA för att få exklusive tillgång till nya expensions 1 vecka innan de andra. Enligt mig gör detta absolut inget. Jag har inget problem att vänta en vecka mer som alla andra som spelar på PC.

Och på resten överdriver du bara

Permalänk
Medlem

2XP är så puckat så det är inte sant, COPY COD....

Det är som ett slag i ansiktet då man ser sådant; Skyll på EA, inte Dice

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

ooh, måste vänta en heeeeel vecka längre än PS3? jorden går inte under. Det är en deal mellan Sony och EA. det finns ingen stor backare bakom PC platformen som kan lobba för den typen av exklusiva deals. Vill du hellre att ett enda företag går in och dominerar? Nackdelarna med det är nog långt många fler än att kunna få en veckas tidigare kartpaket.

2XP på PC fick tekniska problem, den räknade (av någon okänd anledning) inte dubbelt. så för att ge PC en hel helg 2XP (istället för bara de resterande timmarna) valde man en ny helg. anledningen till att man inte kör resten av denna helg + 26-27 är att då skulle PC få mer än en helg 2XP, och då skulle så klart konsolspelarna klaga på exakt samma sätt som du gör nu!

förklara gärna hur uppdateringarna är bättre till konsol? Vad jag vet har PC fått många fler fixar?

ytterst tveksamt att det sålde bättre till PC. källa på det?

Permalänk
Medlem

Såna små grejer spelar ingen roll för mig. Fixar dom fusket och alla störda buggar, som när man registrerar sitt konto och kan inte joina servers och skit så kommer spelet bli x1000 gånger bättre.

Permalänk
Sötast

Varför?

Det är enkelt! Vi kan göra det till en superspännande forumslek! :

Om man tar namnet "EA Digital Illusions Creative Entertainment AB" och tar bort "Digital Illusions Creative Entertainment AB" ur namnet så har vi?

Första svaret som är rätt kan förkortningen till djävulens företag! Grattis!

---

För er stackare som inte förstått det ännu så görs inte spel för spelarna längre, utan spel görs för att snabbt säljas och sedan glömmas.
Det är ett skitenkelt koncept då ungdomar aldrig någonsin kommer att vara en bristvara, skulle någon ur din kundkrets bli gammal och besviken så är det bara att sälja till generation under honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Hallå!

Kör BF3 och gillar spelet bla bla...

Ialf så märker jag att Dice/EA sätter konsollerna framför PC även om spelet ska vara till PC?!

Dom nya kartorna kommer till PS3 en hel vecka före PC...

Vi PC-spelare får inte ta del av 2XP samtidigt som konsolerna?! utan dom skjuter upp det till en 26-27 maj.

Uppdateringarna är bättre till konsolerna och släpps snabbare till konsolerna...

Varför gör DICE inte som sa att dom skulle göra BF3 till PC i grunden?

Kan slå vad om att konsolerna kommer att få ett exklusivt mappack i framtiden..

Om jag inte misstar mig så sålde BF3 mest till PC?

Sony betalade DICE/EA för att få dom nya kartorna tidigare :S

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Varför?

Det är enkelt! Vi kan göra det till en superspännande forumslek! :

Om man tar namnet "EA Digital Illusions Creative Entertainment AB" Och tar bort "Digital Illusions Creative Entertainment AB" ur namnet så har vi?

Första svaret som är rätt kan förkortningen till djävulens företag! Grattis!

Jag vet! Jag vet! Jag vet!

Permalänk
Medlem

Som fler har sagt, skyll på EA istället, det är dom som sköter såna här saker, Dice gör bara spelet.

Och ja, det är för att Sony betalade mest. Precis som varför DLC's till många andra spel kommer en månad tidigare på Xbox än till PC/PS3... *suck*

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

För er stackare som inte förstått det ännu så görs inte spel för spelarna längre, utan spel görs för att snabbt säljas och sedan glömmas.
Det är ett skitenkelt koncept då ungdomar aldrig någonsin kommer att vara en bristvara, skulle någon ur din kundkrets bli gammal och besviken så är det bara att sälja till generation under honom.

True story, gamla spelen är fan mycket bättre ^^p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Hallå!

Kör BF3 och gillar spelet bla bla...

Ialf så märker jag att Dice/EA sätter konsollerna framför PC även om spelet ska vara till PC?!

Dom nya kartorna kommer till PS3 en hel vecka före PC...

Vi PC-spelare får inte ta del av 2XP samtidigt som konsolerna?! utan dom skjuter upp det till en 26-27 maj.

Uppdateringarna är bättre till konsolerna och släpps snabbare till konsolerna...

Varför gör DICE inte som sa att dom skulle göra BF3 till PC i grunden?

Kan slå vad om att konsolerna kommer att få ett exklusivt mappack i framtiden..

Om jag inte misstar mig så sålde BF3 mest till PC?

Att kartorna kommer en vecka för är inte för att dom betalade för det, utan det är för att PS3 ägare blev lovad 1943 men dom drog sig ur det och istället får dom 1 vecka release innan för alla DLC's. Dom har skjutit upp XP weekend för att dom vill ge oss en HEL helg, jävla amatör hur kan du vara sur över det? På vilket sätt är uppdateringarna bättre och släpps snabbare till konsoler?:O Är du helt puckad? Uppdateringarna är exakt likadana skillnaden är att alla PC spelare har inte identiska datorer och på så sätt kan det finnas buggar för specifika personer. Uppdateringarna är inte alls snabbare utan släpps samtidigt, om du inte får uppdateringen direkt beror på att dom inte ger alla den samtidigt så att dom överbelastar servrarna.

Angående att dom sa att byggdes för PC tycker jag är skit dåligt av dom, en annan sak är e-sporten dom lovade men sen drog sig ur utan ens säga nåt. Patetiskt.

Permalänk
Inaktiv

Inte bara pc:
http://www.joystiq.com/2012/05/11/ea-lack-of-official-battlef...

Battlefield 3 players recently noticed that all of DICE's official servers for the game appeared to be unavailable, and they wondered: What's up with that? What's up with that, EA says, is that the game was too popular. DICE runs a number of official servers, but those servers can also be rented by players, and if too many players rent official servers, they can appear to be unavailable. But EA and DICE say they want what's best for players, so DICE will keep an eye on the policy, and "will reserve a percentage of servers for players who prefer to connect through DICE-hosted servers."

The publisher hopes that will answer player concerns. And if not ... free XP? Starting tomorrow through Sunday, Battlefield 3 is hosting another double XP weekend for all ranked servers and matches, with players earning twice as much experience as usual. This special weekend isn't a direct response to the server concerns, but hey, free points are free points.

Permalänk
Medlem

Men allt som har med EA och göra = FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCKED UP
True Story

Permalänk
Avstängd

Ajfan, det visste jag inte om att Sony pröjsade för att få mer av tårtan :(...

Kan inte Intel/AMD köpa lite av Dice så vi PC-spelare får lite godis

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Dice gör Bf2 = Spelet viktigt, pengar oviktiga

EA köper Dice

EA/dice gör bf3 = Spelet oviktigt, pengar viktiga

Dvs EA = giriga jävlar !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cirap:

ooh, måste vänta en heeeeel vecka längre än PS3? jorden går inte under. Det är en deal mellan Sony och EA. det finns ingen stor backare bakom PC platformen som kan lobba för den typen av exklusiva deals. Vill du hellre att ett enda företag går in och dominerar? Nackdelarna med det är nog långt många fler än att kunna få en veckas tidigare kartpaket.

2XP på PC fick tekniska problem, den räknade (av någon okänd anledning) inte dubbelt. så för att ge PC en hel helg 2XP (istället för bara de resterande timmarna) valde man en ny helg. anledningen till att man inte kör resten av denna helg + 26-27 är att då skulle PC få mer än en helg 2XP, och då skulle så klart konsolspelarna klaga på exakt samma sätt som du gör nu!

förklara gärna hur uppdateringarna är bättre till konsol? Vad jag vet har PC fått många fler fixar?

ytterst tveksamt att det sålde bättre till PC. källa på det?

okok, så det ligger till så!

En vecka är lång tid :P...

Det jag menar med uppdateringarna är att konsolerna får dom snabbare.

Hade fan fel! om säljstatistiken!

Xbox 360: 2.2 million
PlayStation 3: 1.5 million
PC: 500,000

EDIT:
Om bf3 såldes i 10milj ex...då stämmer inte det ovan!

Inte många hardcore gamers ute idag visst Bara 500K

Bra statistik.
http://www.extremetech.com/gaming/97047-thank-you-farmville-p...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

Dice gör Bf2 = Spelet viktigt, pengar oviktiga

EA köper Dice

EA/dice gör bf3 = Spelet oviktigt, pengar viktiga

Dvs EA = giriga jävlar !

Stop EA 2012! Vill få deras högkvarter att se ut som Syrien ''Inget illa menat mot folk därifrån osv osv''
Drar man före bank of america i rankning på världens sämsta företag så är man fan bra ^^p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Hallå!

Kör BF3 och gillar spelet bla bla...

Ialf så märker jag att Dice/EA sätter konsollerna framför PC även om spelet ska vara till PC?!

Dom nya kartorna kommer till PS3 en hel vecka före PC...

Vi PC-spelare får inte ta del av 2XP samtidigt som konsolerna?! utan dom skjuter upp det till en 26-27 maj.

Uppdateringarna är bättre till konsolerna och släpps snabbare till konsolerna...

Varför gör DICE inte som sa att dom skulle göra BF3 till PC i grunden?

Kan slå vad om att konsolerna kommer att få ett exklusivt mappack i framtiden..

Om jag inte misstar mig så sålde BF3 mest till PC?

Jag förstår verkligen inte hur man kan bry sig om sådana småsaker Alla PC-spelare får ju spelet en HEL vecka senare, inte bara du?

Lösning: Spela två veckor längre än konsollspelarna. Då får du en vecka mer än dem då! Då blir dem nog ledsna

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge 2 och en remake på BF:2142 är det jag väntar på ifrån DICE. Tänk er 64 players på Titan mode! >:D och sen när man fått sitt rage så sätter man igång ME2 och bara chillar

Permalänk
Medlem

Vad kan det kosta att köpa DICE från EA tror ni?

Dela kostnaden mellan oss här på SWEC, vad säger i grabbar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av helmius:

Vad kan det kosta att köpa DICE från EA tror ni?

Dela kostnaden mellan oss här på SWEC, vad säger i grabbar?

Jag är på!

då skulle vi antagligen fått färdiga spel

som f.ö är mycket roligare och inte är gjorda för mainstream p12or!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

innebär det här att ens SPM kommer skjuta i höjden under dubbel xp veckan? eller räknas dom poängen inte in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Vad kan det kosta att köpa DICE från EA tror ni?

Dela kostnaden mellan oss här på SWEC, vad säger i grabbar?

Lätt! ^^D

Permalänk
Medlem

Jag kan gå med på att det är tråkigt när Sony eller Microsoft köper tidsrättigheter till såna här grejjer, men snälla lägg ner allt bullshit om att Dice "pissar" på er. Omoget och inskränkt är vad det är, fy skämmes.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av elklazor:

2XP är så puckat så det är inte sant, COPY COD....

Vad är detta 2XP ni pratar om?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vad tror ni det skulle kosta att köpa DICE från EA? Bara nyfiken vad summan skulle ligga på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FknDemo:

Vad tror ni det skulle kosta att köpa DICE från EA? Bara nyfiken vad summan skulle ligga på

Skulle gissa på Miljard klassen...kanske lite under Beror på hur många som spekulerar i DICE

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Snälla det är företag inga välgörenhetsorganisationer. De har inga som helst skyldigheter att förse er mer ett superspel som passar alla i munnen. De har gjort bra spel och detta kanske inte lever upp till förväntningarna, gillar ni inte deras produkter sluta spela eller köp spel av någon annan istället.

Spelutvecklingen är ingen samhälltjänst.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb