Återställa windows 7 utan skiva

Permalänk
Medlem

Återställa windows 7 utan skiva

Hej !

Jag tänkte återställa min dator och jag har gjort detta förr på en annan dator. När jag köpte den förra datorn fick jag med mig en Windows 7 skiva som jag kunde återställa den med, men när jag köpte denna fick jag inte med en sådan.

Jag har läst att man kan återställa till så den var när jag köpte den, men när jag försöker det på kontrollpanelen står det att det inte finns någon systemavbildning som jag kan återställa den till.

Hjälp tack.

Permalänk
Medlem

http://img839.imageshack.us/img839/4136/systemterstllning.png

Har jag hittat en lösning ?

PS. Jag har ingen data jag behöver spara, kan radera allt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Utgår isf från att det är en OEM/färdigbyggd dator, isf ska du ha ett program från tillverkaren.
För att kunna återställa mha windows måste du ha en sådan backup först.

Du kan alltid pröva att återställa, du verkar ju ha allt väsentligt kvar.

Permalänk
Medlem

Om du har en ASUS G74Sx så kan du läsa detta.

Method One
Using the Recovery Partition(on selected models)
1. Press < F9 > during bootup.
2. Press [Enter] to select Windows Setup [EMS Enabled].
3. Select the language you want to recover and click Next.
4. Read the ASUS Preload Wizard messages and click Next.
5. Select a partition option and click Next. Partition options:

Recover Windows to first partition only.
This option deletes only the first partition and allows you to keep other partitions, and to create a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD.
This option deletes all partitions from your hard disk drive and creates a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD with two partitions.
This option deletes all partitions from your hard drive and creates two new partitions "C" (25%) and "D" (75%).
6. Follow the onscreen instructions to complete the recovery process.

Du kan läsa mer på denna sida http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage...

Edit: jag tycker att du bör bränna återställningsskivor innan du gör något med datorn, läs Method Two på sidan som jag länkade.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Hur visste du att jag hade Asus g74sx ?

Permalänk
Medlem

Och jag förstår inte :
Recover Windows to first partition only.
This option deletes only the first partition and allows you to keep other partitions, and to create a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD.
This option deletes all partitions from your hard disk drive and creates a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD with two partitions.
This option deletes all partitions from your hard drive and creates two new partitions "C" (25%) and "D" (75%).
6. Follow the onscreen instructions to complete the recovery process.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zewy^^:

Och jag förstår inte :
Recover Windows to first partition only.
This option deletes only the first partition and allows you to keep other partitions, and to create a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD.
This option deletes all partitions from your hard disk drive and creates a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD with two partitions.
This option deletes all partitions from your hard drive and creates two new partitions "C" (25%) and "D" (75%).
6. Follow the onscreen instructions to complete the recovery process.

Vad förstår du inte?

Första valet återställer enbart C:\ Allt annat är orört.
Andra återställer hela disken med en extra partition
Tredje återställer allt och skapar C:\ parttion med 25% av totala utrymmet på disken och andra partitionen med resternade 75%

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Hur visste du att jag hade Asus g74sx ?

http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1092728-mic-problem-...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Du kan alltid göra en total ominstallation med en Windows skiva. Det finns ISO filer lagligt tillgängliga via internet, bara att hämta och bränna en ny skiva.

Annars kan man alltid använda Windows Deployment Server och installera om systemet via nätverket.

Visa signatur

Utan spaning, ingen aning.

Permalänk
Medlem

m man har köpt ett program så får man enligt lagen ladda ner en kopia för att ha det på datorn eller var man nu vill ha det