Fifa 2012/2013 och att köra PC-spel på TV.

Permalänk
Medlem

Fifa 2012/2013 och att köra PC-spel på TV.

Inte spelat på jättelänge förutom oss polare någongång. Skulle dock kunna tänka mig att lira Fifa, men vill ogärna köpa en PS3 för att spela ibland.

Om jag köper Fifa och kopplar in datorn till TVn, blir det som att köra Fifa på PS3? Lika bra? Bättre?

Kan man köra på det sättet och spela 2 stycken genom att köpa två trådlösa handkontroller? Funkar det?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Det funkar utmärkt att spela på en pc! Det är exakt samma spel .
Jag kör med 360 kontrollerna vilket funkar perfa! Bara att köra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaarkX:

Det funkar utmärkt att spela på en pc! Det är exakt samma spel .
Jag kör med 360 kontrollerna vilket funkar perfa! Bara att köra!

"Det funkar utmärkt att spela på en pc" antar att du menar på pc kopplad till tvn. Låter grymt, blir till att köpa grejer och köra sen då....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Samma spel, snyggare på dator och det går utmärkt att spela på TV. Tänk på att köpa kontroller som funkar till datorn bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av tejpis:

Samma spel, snyggare på dator och det går utmärkt att spela på TV. Tänk på att köpa kontroller som funkar till datorn bara

Låter ju grymt bra. Låter tom onödigt att köpa ett tv-spel då, Fifa har den fördelen också att den inte kräver det allra senaste.

Hur funkar handkontroller och bluetooth? Är det bara att köpa två trådlösa handkontroller som stöds? Att dom funkar är smart att kolla innan ja

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Låter ju grymt bra. Låter tom onödigt att köpa ett tv-spel då, Fifa har den fördelen också att den inte kräver det allra senaste.

Hur funkar handkontroller och bluetooth? Är det bara att köpa två trådlösa handkontroller som stöds? Att dom funkar är smart att kolla innan ja

Jag kör med Xbox360-varianten iaf: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Det ska gå att köra PS3-kontroller också med lite fulhack, men då måste man ha en Bluetooth-sticka i datorn så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tejpis:

Jag kör med Xbox360-varianten iaf: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Det ska gå att köra PS3-kontroller också med lite fulhack, men då måste man ha en Bluetooth-sticka i datorn så klart.

Eller bara köpa look-a-like PS3-kontroll som passar en dator.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.