Permalänk
Medlem

Grafikfel Radeon 7850

Hej! Jag har ett underligt grafikfel som uppstod då jag bytte grafikkort till asus radeon 7850.
I spel fungerar det mesta jättebra och fpsen är fin. Men i menyer och annan typ av enklare grafik, typ när man öppnar Steam ecterara så syns svaga gröna streck i grafiken som flimrar. Det är extra tydligt mot svart bakgrund. Någon som stött på samma problem?

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Prövat att installera om drivrutinerna?

Tryck PrintScreen och klistra in bilden i Paint. Ser du strecken även på bilden i Paint har GPUn gjort dem, annars kan det vara skärmen.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du med VGA eller DVI-kabel?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det syns även i paint om man klistrar in bilden. VGA från skärmen och till grafikkortet med en VGA/DVI-adapter.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att byta plats på DVI/VGA-dongeln, alltså byt DVI-ingång.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Det syns även i paint om man klistrar in bilden. VGA från skärmen och till grafikkortet med en VGA/DVI-adapter.

Jag hade detta problem.Tog bort VGA, bytta till DVI. Problem solved, om du har inputs på skärmen till det d.v.s.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix

Permalänk
Medlem
Skrivet av smeCCan:

Jag hade detta problem.Tog bort VGA, bytta till DVI. Problem solved, om du har inputs på skärmen till det d.v.s.

Jo min skärm har en DVI och en VGA. Jag skall testa att ta bort adaptern och köra DVI till DVI utan nåt tjafs emellan. Så får vi se om det fungerar!

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nimin:

Jo min skärm har en DVI och en VGA. Jag skall testa att ta bort adaptern och köra DVI till DVI utan nåt tjafs emellan. Så får vi se om det fungerar!

Ok så du hade en riktig DVI-koppling, då är det det bästa, så kör på det. Lycka till!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ok så du hade en riktig DVI-koppling, då är det det bästa, så kör på det. Lycka till!

Idag tog jag bort vga-adaptern och kopplade in DVI till DVI. Problemet med flimmer/tearing eller vad det var för något försvann på momangen. Tack för tipsen smeCCan och Jalle64, ni är goa grabbar!

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66