Permalänk
Medlem

Trasigt moderkort

Hej!

Köpte nyligen ny dator hos inet. När jag skulle sätta ihop datorn såg jag att en av piggarna på moderkortets sockel var böjd. Nu säger inet att detta inte täcks av garantin. Det förstår jag självklart att sådana typer av fel inte täcks av garantin. Men när felet var där när jag fick moderkortet så anser jag att inte jag ska betala för den skadan och att inet borde skicka mig ett nytt moderkort. Vad tycker ni angående detta?

Tacksam för svar!

Mvh
Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xtreme5:

Hej!

Köpte nyligen ny dator hos inet. När jag skulle sätta ihop datorn såg jag att en av piggarna på moderkortets sockel var böjd. Nu säger inet att detta inte täcks av garantin. Det förstår jag självklart att sådana typer av fel inte täcks av garantin. Men när felet var där när jag fick moderkortet så anser jag att inte jag ska betala för den skadan och att inet borde skicka mig ett nytt moderkort. Vad tycker ni angående detta?

Tacksam för svar!

Mvh
Martin

självklart, är de böjd från början så borde du få en ny, säger dom att det inte är deras fel, reklamera.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!