Permalänk
Medlem

Köpa ipad

Tja ska nog fixa en ipad 3 till födelsedagen så undrar om 64gb är värt pengarna. Ska åka utomlands med bil så måste ha något att kolla film på och spela. Så undrar om man ska gå all in eller köpa 32gb modellen

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Tja ska nog fixa en ipad 3 till födelsedagen så undrar om 64gb är värt pengarna. Ska åka utomlands med bil så måste ha något att kolla film på och spela. Så undrar om man ska gå all in eller köpa 32gb modellen

Koll på hur du använder din smartphone (om du har en) tex har du oftast inte tillräckligt med utrymme på den fast den är 16gb elr 32gb och eftersom det är så stor upplösning på iPad 3 så kommer du förmodligen ha 720p elr 1080p filmer och dom tar några gig i utrymme så tycker du borde ta 64gb modellen om du förmodligen ska ha 5-10 st hd filmer på den

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gimbergsson:

Koll på hur du använder din smartphone (om du har en) tex har du oftast inte tillräckligt med utrymme på den fast den är 16gb elr 32gb och eftersom det är så stor upplösning på iPad 3 så kommer du förmodligen ha 720p elr 1080p filmer och dom tar några gig i utrymme så tycker du borde ta 64gb modellen om du förmodligen ska ha 5-10 st hd filmer på den

1080p filmer på en 9 tums skärm? är det värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

1080p filmer på en 9 tums skärm? är det värt det?

Inte för att detta är ett svar men du sitter ju (troligtvis) närmare skärmen än en TV/datorskärm så man kanske ser skillnaden bättre där.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

1080p filmer på en 9 tums skärm? är det värt det?

Beror nog på hur nära näsan man har den när man tittar Med tanke på att en film i så hög upplösning i vettig bitrate kostar ca 15GB så tycker jag inte det är värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Beror nog på hur nära näsan man har den när man tittar Med tanke på att en film i så hög upplösning i vettig bitrate kostar ca 15GB så tycker jag inte det är värt det.

Kanske inte 1080p eftersom alla filmer är inte i det men definitivt värt med 720p kollar med de på min galaxy nexus och det är så jävla bra bild

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
99:e percentilen

Jag tycker inte det är värt det. Köp en 32GB och lägg in 720p-filmer på ca 2 GB styck. Med rätt codec blir kvalitén tillräckligt bra. Det måste inte vara Full HD och 40 Mbit/s för att det ska gå att titta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Har för mig att det ska gå att koppla till USB-minnen/hårddiskar och kolla på filerna via Camera Connection Kit om du jailbreakar den, betydligt billigare än att köpa 64GB versionen (Är inte 100% säker men om du tar en snabb titt på Google kan du nog bekräfta det!)

Permalänk
Avstängd

Jag har 27 spel, 20 appar, ca 400 bilder, lite musik, några videor. 5 gb används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Jag har 27 spel, 20 appar, ca 400 bilder, lite musik, några videor. 5 gb används.

''videor'' och då menar du filmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Har för mig att det ska gå att koppla till USB-minnen/hårddiskar och kolla på filerna via Camera Connection Kit om du jailbreakar den, betydligt billigare än att köpa 64GB versionen (Är inte 100% säker men om du tar en snabb titt på Google kan du nog bekräfta det!)

har också tänkt på det, men det låter som mycket jobb i mina öron

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

har också tänkt på det, men det låter som mycket jobb i mina öron

Eller köp en http://www.inet.se/produkt/4304398/seagate-goflex-satellite-u....

Jag har dock inte provat själv.

Visa signatur

/Benny

Permalänk
Medlem
Skrivet av BempaS:

http://www.youtube.com/watch?v=crDekdVJ_R4 verkar funka grymt!

Permalänk
Skrivet av asdarn:

har också tänkt på det, men det låter som mycket jobb i mina öron

Om du menar att Jailbreaka så är det ganska lätt, bara att koppla in till datorn och ladda ner ett program. Verkar även som själva programmet som gör det möjligt att läsa av USB-minnen är relativt enkelt att använda! http://www.macstories.net/ipad/connecting-a-usb-flash-drive-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Om du menar att Jailbreaka så är det ganska lätt, bara att koppla in till datorn och ladda ner ett program. Verkar även som själva programmet som gör det möjligt att läsa av USB-minnen är relativt enkelt att använda! http://www.macstories.net/ipad/connecting-a-usb-flash-drive-t...

funderar på detta asså, men har hört att det inte finns någon jailbreak till senaste ios?

Permalänk
Avstängd

På resor utnyttjar man tiden till annat än spelandet och film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

funderar på detta asså, men har hört att det inte finns någon jailbreak till senaste ios?

kolla Greenpois0n..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk

har 16GB versionen och jag kör mina filmer i MP4 och det räcker gott med kvalitet under HD. får in ca.15 st. Dock blir det illa om man spelar upp på TV sen.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av asdarn:

funderar på detta asså, men har hört att det inte finns någon jailbreak till senaste ios?

Det är inte släppt till senaste iOS (rättning: 5.1, vet inte hur det ligger till med 5.1.1, men det kommer nog förr eller senare) till iPad 3 än, nej, men det går framåt, väntar själv på att de ska jailbreaka den! http://pod2g-ios.blogspot.se/2012/05/ipad-3-ios-51-untethered...

Kan ju nämna att du ska vara försiktig med att uppdatera enheten om du jailbreakar den, då det kan ta en stund att hitta säkerhetshål för "hackarna" att hitta så du kan jailbreaka den uppdateringen. Men om du har twitter kan du följa t.ex. pod2g så har du koll på när jailbreak släpps för de olika uppdateringarna och enheterna!