Ta emot pengar genom Paypal, kostnadsfritt?

Permalänk
Proffsmoddare

Ta emot pengar genom Paypal, kostnadsfritt?

Hej. Jag är lite färsk när det kommer till Paypal, men kan man på något sätt ta emot pengar utan avgiften på 3,4% + 3,25 SEK??

Tacksam för svar / Quizz

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Har aldrig tagit emot pengar på Paypal, men tror inte det, det är väl så de tjänar pengar på sin tjänst?

Kostar det när man tar emot eller när man ska ta ut pengarna?

Permalänk
Medlem

Paypal suger, det tar år och dar för pengarna att flyttas runt.. tar runt 1-2 arbetsveckor O.o .. Jag har inga bra erfarenheter av PP.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Paypal suger, det tar år och dar för pengarna att flyttas runt.. tar runt 1-2 arbetsveckor O.o .. Jag har inga bra erfarenheter av PP.

Det är inte min erfarenhet alls. snabbt och smidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jag brukar lägga på paypals avgift på det jag säljer...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Nej, avgiften står kvar oavsett.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Paypal suger, det tar år och dar för pengarna att flyttas runt.. tar runt 1-2 arbetsveckor O.o .. Jag har inga bra erfarenheter av PP.

Förde över 1500kr i tisdags förra veckan och hade pengarna på kontot på torsdagen, väldigt smidigt och helt acceptabelt.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Paypal suger, det tar år och dar för pengarna att flyttas runt.. tar runt 1-2 arbetsveckor O.o .. Jag har inga bra erfarenheter av PP.

Du har inga erfarenheter av paypal men ändå säger att det tar tid att flytta pengar. Dessutom säger du två olika tider på hur lång tid det tar att flytta pengar. Säger du inte emot dig själv nu?

Om jag fattar quizz_kid rätt så vill han/hon föra över mellan paypal konton. Överföringen går direkt, inga väntetider. Avgiften är ganska låg. Har själv tagit emot pengar och skickat pengar. Och man kan välja vem som står för avgiften: sändaren eller mottagaren.

Att föra över pengar till bankkonto tar 1-2 arbetsdagar, enligt paypal och är avgiftsfritt.

Visa signatur

Wahoo

Permalänk

Det finns ju 2 typer av pp-konto, personligt utan avgift att betala till, och premium eller vad det heter, där är det avgift för att ta emot pengar, dock kan man ta betalt via kort också då. På personligt kan man bara ta betalt med kort 3 ggr sedan måste man uppgradera kontot.
Det är avgiftsfritt att föra över pengar till sitt bankkonto om summan överstiger ett visst belopp, minns ej beloppet.

Man får ha ett personligt och ett premium konto samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Du har inga erfarenheter av paypal men ändå säger att det tar tid att flytta pengar. Dessutom säger du två olika tider på hur lång tid det tar att flytta pengar. Säger du inte emot dig själv nu?

Om jag fattar quizz_kid rätt så vill han/hon föra över mellan paypal konton. Överföringen går direkt, inga väntetider. Avgiften är ganska låg. Har själv tagit emot pengar och skickat pengar. Och man kan välja vem som står för avgiften: sändaren eller mottagaren.

Att föra över pengar till bankkonto tar 1-2 arbetsdagar, enligt paypal och är avgiftsfritt.

Han sa faktiskt att han inte har några bra erfarenheter, inte inga erfarenheter.

Dock så upplever jag Paypal väldigt smidigt, har överfört pengar därifrån rätt många gånger sen när man sålde credits i Star wars galaxies

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Du har inga erfarenheter av paypal men ändå säger att det tar tid att flytta pengar. Dessutom säger du två olika tider på hur lång tid det tar att flytta pengar. Säger du inte emot dig själv nu?

Om jag fattar quizz_kid rätt så vill han/hon föra över mellan paypal konton. Överföringen går direkt, inga väntetider. Avgiften är ganska låg. Har själv tagit emot pengar och skickat pengar. Och man kan välja vem som står för avgiften: sändaren eller mottagaren.

Att föra över pengar till bankkonto tar 1-2 arbetsdagar, enligt paypal och är avgiftsfritt.

Men shit. Kan du inte ha lite inlevelse ? Helvete alltså...

Den tiden jag pratar om är Konto->Paypal & Paypal->Konto. Visst det fungerar, men de tre gånger JAG gjort det har det tagit runt 1-2 vecka(or).

THIS.

Skrivet av Reyintaz:

Han säger att han inte har några bra ≠ några alls
För det andra är "år och dar" ett uttryck som man ofta använder för att beskriva att det tar lång tid.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Du har inga erfarenheter av paypal men ändå säger att det tar tid att flytta pengar. Dessutom säger du två olika tider på hur lång tid det tar att flytta pengar. Säger du inte emot dig själv nu?

Han säger att han inte har några bra != några alls

För det andra är "år och dar" ett uttryck som man ofta använder för att beskriva att det tar lång tid.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av StarglowOne:

Det finns ju 2 typer av pp-konto, personligt utan avgift att betala till, och premium eller vad det heter, där är det avgift för att ta emot pengar, dock kan man ta betalt via kort också då. På personligt kan man bara ta betalt med kort 3 ggr sedan måste man uppgradera kontot.
Det är avgiftsfritt att föra över pengar till sitt bankkonto om summan överstiger ett visst belopp, minns ej beloppet.

Man får ha ett personligt och ett premium konto samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Låt säga att kunden har ett PP-konto, betyder detta att en överföring mitt och kundens PP-konto emellan, skulle vara avgiftsfri?

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk

Ja om mottagarens pp-konto är ett personligt och inte premium, så ska det vara så. Jag har ett av vart, då jag hade en sajt innan som användarna kunde donera till den, använde premium där pga möjligheten att ta emot donationer via kort. Det andra personliga använder jag privat för att slippa avgifter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk

Läs om avgifterna här. Dom tar avgift om man får betalt för vara eller tjänst. Men inte för gåva etc. Bara att välja gåva när man överför.
https://www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=_display-receivi...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Inaktiv

kan man betala anonymt om man så önskar?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av StarglowOne:

Läs om avgifterna här. Dom tar avgift om man får betalt för vara eller tjänst. Men inte för gåva etc. Bara att välja gåva när man överför.
https://www.paypal.com/se/cgi-bin/webscr?cmd=_display-receivi...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset, StarglowOne!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem
Skrivet av quizz_kid:

Tack för tipset, StarglowOne!

Ska du få pengar från en av dig känd person eller en betalning av en okänd för något du sålt??

http://www.spamlaws.com/paypal-scam.html

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Dyrt som fanken, är det utländsk valuta ger de sämre växlingskurs, de tar dessutom procent på beloppet som sätts in, när du sedan för över det till din bank kan det återigen bli tal om sämre växlingskurs sedan kanske din bank tar 30-60kr för att ta emot pengarna. Säljer man via eBay bör man alltså räkna med att 20% av försäljlningsvärdet försvinner i avgifter åt Paypal och eBay.