Permalänk
Medlem

Fixade IS-7an igår så har inte hunnit köra så många matcher än men det är 2 olika spelstilar.
IS-7an är då roligare att brawla med, dock så tycker jag att dem skjuter sönder min pipa hela jäkla tiden.
T110E5 är nog den tanken du kommer att få mest kills med, IS-4an och IS-7an kommer du få flest steel walls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Fick precist tag på min M26 Pershing och jag älskar den!
http://i6.photobucket.com/albums/y241/Zerox_88/shot_105.jpg

Den är nog den bästa t8 mediumen imo.
Gun depression, Skada och en ganska fin rate of fire. Den har även ett magiskt torn som studsar saker som har ganska mycket penetration.
Extrem accuarcy on the move är nog det största pluset.
Den må vara lite slöare än dem andra men det är inget minus, Om M46 Patton är lite smått lik denna så kommer den nog också vara fin.

Både Pershing och Patton är riktigt sköna tanks - oerhört smidiga, vänder på en femöring... Pershingen har jag mina bästa resultat med förutom max antal kills (som jag fick med T28-an Tier IV). Patton är i grund och botten en Pershing med bättre torn och bättre kanon - men på det stora hela går de att spela på samma sätt. Patton tenderar dock att lottas mot svårare motstånd.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Pershings är en dröm att köra med, man lär sig verkligen älska ökenbanorna, framför allt Steppes med riktigt fina dyner/kullar att utnyttja sin fenomenala depression på.

Jag har dock repair som perk/skill på 4 crew members och kör med tool-box. Heeeeelt galet så mycket banden blir sönderskjutna.

När ni går från Pershing till Patton, MÅSTE man ha 23k fri xp. Man får inte på en pinal innan nya tracksen och att köra runt med tier 7 90mm kanon är inte direkt kul.

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Fick precist tag på min M26 Pershing och jag älskar den!
Den är nog den bästa t8 mediumen imo.
Gun depression, Skada och en ganska fin rate of fire. Den har även ett magiskt torn som studsar saker som har ganska mycket penetration.
Extrem accuarcy on the move är nog det största pluset.
Den må vara lite slöare än dem andra men det är inget minus, Om M46 Patton är lite smått lik denna så kommer den nog också vara fin.

Det är en riktigt skön tank, och hittar man en bra hull down-plats sitter man säkert, bouncade skott från T10 här om dagen

Varför är vissa tanks i ditt garage låsta?

Permalänk
Medlem

Patton är nog den medium jag gillar mest..Har alla

Batchat va rolig innan nerf

T-54 tål mest

E-50 är mer som en heavy i litet format..Bra puffra men för hög för att vara en medium.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Det är en riktigt skön tank, och hittar man en bra hull down-plats sitter man säkert, bouncade skott från T10 här om dagen

Varför är vissa tanks i ditt garage låsta?

Dem är låsta från clan wars.
Dör man i CW blir tanken låst från CW i ett X antal timmar beroende på tier och klass (ex. en t10 heavy 7 dagar).

Skrivet av fermia:

Patton är nog den medium jag gillar mest..Har alla

Batchat va rolig innan nerf

T-54 tål mest

E-50 är mer som en heavy i litet format..Bra puffra men för hög för att vara en medium.

Saknar bara M46 Patton nu, Men Batignolles-Châtillon 25t är fortfarande ok att köra.
Saknar T92 och T95 för fullt tech (osso ofc alla lights men orka dem. ).

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Haha. Börjar verkligen gilla min T50.
Idag. Börjar jag med att scouta lite. Får efter någon minut syn på en Su85 som står på fältet och siktar på mig lite ensamt. sik sakar mig fram till honom och ställer mig bakom honom någon meter och pangar honom bakifrån. Då skjuter hans teammate på "mig" med sin Kv-3 och dödar sin egen istället.. Classy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Haha. Börjar verkligen gilla min T50.
Idag. Börjar jag med att scouta lite. Får efter någon minut syn på en Su85 som står på fältet och siktar på mig lite ensamt. sik sakar mig fram till honom och ställer mig bakom honom någon meter och pangar honom bakifrån. Då skjuter hans teammate på "mig" med sin Kv-3 och dödar sin egen istället.. Classy

hehe sånt e så underbart att uppleva

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Upplevde motsatsen igår, skjöt ut en T32a och la sedan i full växel för att ramma ihjäl en AMX 45 som hade 20 hp kvar, precis när jag träffar AMXen så dimper det ner ett arty shot på honom från vårt lag som slår ut min pipa, commander och en loader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Upplevde motsatsen igår, skjöt ut en T32a och la sedan i full växel för att ramma ihjäl en AMX 45 som hade 20 hp kvar, precis när jag träffar AMXen så dimper det ner ett arty shot på honom från vårt lag som slår ut min pipa, commander och en loader

Tråkigt. Närstrid kan tyvärr ibland medföra sådant

Igår hade jag en Kv-3 som hela tiden skulle åka fram och titta inte panga på motståndaren rakt framför mitt sikte. Märker sedan att motståndaren kommer mot basen och den är oskyddad. Vänder ditt och ställer mig i försvars position med min su100. Nä då efter någon minut vänder han också tillbaks och lämnar hela ena delen av kartan obevakad. Skriver stanna stanna bla bla. inget svar. Vi börjar sedan lite närstrid i basen med min hjälp har jag en Tiger mot en Kv5a. Allt går rätt bra TILLS ja kv3an kommer segandes och skall vara med. Nej då blockar han mig så jag inte tar mig någonstans och bara står och tittar. Skjuter inte ens. Ja dör 3 sec senare. Då bestämmer han sig för att gömma sig och låter den enda tanken kvar på motståndarlaget inta basen och döda den halvdöda tigern.... JA BLIR SÅ JÄVLA TRÖTTA PÅ VISSA!

Permalänk
Medlem

Lyckas få 2 st motståndare att skjuta varandra!

Körde min T34 och fastnade i terrängen så 2 motståndare IS & Kv-1 kom upp mot mig, fick loss tanken och insåg att jag inte hade en chans så jag körde full fart framåt mellan dom och bägge följde mig med kanonen och när jag var nästan bakom dom så nitade och och bägge sköt och träffade varandra. Sen fick en SU85 som låg och smög en in träff å jag dog. Synd att jag inte hann acca upp och få iväg ett par skott.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Fy fan för vissa tanks! Kämpar i det franska heavy-trädet och är på BDR G1B och jag håller på att spyyyyy! Den har fan ingen bra egenskap, ingen! Usch!

Permalänk

haha

Skrivet av Xizten:

Fy fan för vissa tanks! Kämpar i det franska heavy-trädet och är på BDR G1B och jag håller på att spyyyyy! Den har fan ingen bra egenskap, ingen! Usch!

vänta tills du får ARL 44, körde 16 matcher sedan fick jag nog å freeXPa resten

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

Åh nej, inte en till

Permalänk
Medlem

Eller amx M4 1945. Tyckte den var hemsk den med

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Fy fan för vissa tanks! Kämpar i det franska heavy-trädet och är på BDR G1B och jag håller på att spyyyyy! Den har fan ingen bra egenskap, ingen! Usch!

Jag hade rätt kul med den i allafall när man hade 90mm kanonen men den passar säkert inte alla. ARL 44 är dock roligare sålänge du inte visar sidorna för fienden :P. AMX m4 är typ samma fast smidigare. Men är man en sån som måste ha 150 mm pansar för att klara sig ska man ju självklart inte köra franska tanks. Jag hade rätt ont av de låga pansarvärdena i början men nu när jag lärt mig hur man kör tycker jag om de speciellt min arl 44.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Finns det några bra franska heavys innan AMX 50 100?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Finns det några bra franska heavys innan AMX 50 100?

Du har rätt bra kanoner för sin tier Vid tier V har du tier VII kanon vid Tier VI har du Tier VIII kanon. Det är la det som gör att jag gillar dom så

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

vänta tills du får ARL 44, körde 16 matcher sedan fick jag nog å freeXPa resten

Skrivet av Chrester:

Eller amx M4 1945. Tyckte den var hemsk den med

ARL 44an är roligare att spela än M4 1945, Då ARLen har någon form av armor men det har inte M4an.

ANX 50 B är som en 50 120 med sämre match makeing och tål mindre från arty.
AMX 50 120 är ganska trevlig.
AMX 50 100 är som lorraine fast lite segare (bättre reload dock).

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag hade rätt kul med den i allafall när man hade 90mm kanonen men den passar säkert inte alla. ARL 44 är dock roligare sålänge du inte visar sidorna för fienden :P. AMX m4 är typ samma fast smidigare. Men är man en sån som måste ha 150 mm pansar för att klara sig ska man ju självklart inte köra franska tanks. Jag hade rätt ont av de låga pansarvärdena i början men nu när jag lärt mig hur man kör tycker jag om de speciellt min arl 44.

Fick precis exp nog att låsa upp 90 mm idag, har inte provat än men hoppas det blir lite roligare fram över. Men den var inte rolig med 75:an! Och massa armor behöver jag inte, kör mest mediums och diggar franska light/medium-sidan (från AMX12t och uppåt, de andra var ingen höjdare) så det är inte problemet. Är väl mest att jag vill ha antingen armor, hastighet/smidighet eller en stor bössa. De franska heavies jag har spelar så här långt har inte haft något utav detta känns det som.

Permalänk
Medlem

Ganska drygt att köra IS-7 utan att ha repair skills på gubbarna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krucix:

Ganska drygt att köra IS-7 utan att ha repair skills på gubbarna

alltid repair först ^^ hur kommer det sig att du inte har det?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

alltid repair först ^^ hur kommer det sig att du inte har det?

Han kanske har en ny crew.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Fick precis exp nog att låsa upp 90 mm idag, har inte provat än men hoppas det blir lite roligare fram över. Men den var inte rolig med 75:an! Och massa armor behöver jag inte, kör mest mediums och diggar franska light/medium-sidan (från AMX12t och uppåt, de andra var ingen höjdare) så det är inte problemet. Är väl mest att jag vill ha antingen armor, hastighet/smidighet eller en stor bössa. De franska heavies jag har spelar så här långt har inte haft något utav detta känns det som.

Ne det är la egentligen efter tier 5 de börjar bli något att ha men bdr g1b är ändå rätt okej betydligt roligare än B1 var

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tog crewn från IS-8an som jag inte var så seriös på, har dock gjort om dem till repair nu.
Fick äntligen en fin runda med Jagdtigern

Victory!
Battle: Ensk den 15 maj 2012 21:36:00
Vehicle: Jagdtiger
Experience received: 4 310 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 84 145
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Master Gunner, Reaper, Boelter's Medal, Defender, Sniper, Top Gun

Permalänk
Medlem

Skaffade precis DR.GIBB och det är nog den äckligaste tanken jag kört, har bara andra kanonen och den pennar inte ens en rutten banan i vatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Skaffade precis DR.GIBB och det är nog den äckligaste tanken jag kört, har bara andra kanonen och den pennar inte ens en rutten banan i vatten.

Du får nog lära dig sikta i så fall 100 i penetration är helt okej för tier v väldigt många tanks som inte har 100 mm i fronten ens.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Övergav det franska trädet och började jobba mot det amerikanska och snabbaste vägen för mig är via M4-jumbon. Ovanlig känsla att studsa skott i en M4:a

Permalänk
Medlem

Även en blind höna!

Victory!
Battle: Karelia den 16 maj 2012 12:56:49
Vehicle: KV-3
Experience received: 4 814 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 69 565
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Boelter's Medal, Steel Wall, Sniper, Top Gun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Även en blind höna!

Victory!
Battle: Karelia den 16 maj 2012 12:56:49
Vehicle: KV-3
Experience received: 4 814 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 69 565
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Boelter's Medal, Steel Wall, Sniper, Top Gun

Kan du ladda upp replayfilen nånstans?