Permalänk
Medlem

Dator utan processor.

Tjenare! Jag undrar; exakt vad skulle hända om jag bara tog ut min processor ut ur datorn, och sedan försökte starta den?

Permalänk

Den skulle inte starta.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ReMemberMe:

Den skulle inte starta.

Lol, bästa kommentaren

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Om BIOS/UEFI går igång nu för tiden, är väl en bra fråga? Förövrigt, så skulle inte mycket mer än det hända

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Den skulle inte starta.

Den skulle starta men du kommer inte så mycket längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Den skulle starta men du kommer inte så mycket längre...

Beror ju på vad man menar med starta. Blir väl i bästa fall ett par tända dioder samt en pipande system "högtalare".

Permalänk
Medlem

Har du en gammal 68xxx baserad dator med co-processor må hända den fungerar som den skall dock förlorar du mycket prestanda.

Pratar du om en modern x86 baserad dator så lär det inte hända något värt att notera. Men det skadar inget.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Bios/UEFI måste använda en kärna, så ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawks:

Tjenare! Jag undrar; exakt vad skulle hända om jag bara tog ut min processor ut ur datorn, och sedan försökte starta den?

Då får en trasig dator, Lämna in den på reperation vetja så får du nog en rekommendation om att köpa nytt för 10k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Beror ju på vad man menar med starta. Blir väl i bästa fall ett par tända dioder samt en pipande system "högtalare".

jag ser det mera som. Startar den så startar den. startar den inte så startar den inte.