Permalänk
Medlem

Comhem tvkort till htpc

Tjena,

vet att det finns en miljon sånna hära trådar, men jag ville ha lite färska svar.

Jag har comhem hemma med ett sånt dära härligt fint kort man måste stoppa in i digitalboxen.

Nu tänkte jag köpa en htpc, tänkte lägga ner lite mer pengar på den så att det fungerar i några år,
då tänkte jag att man kanske skulle leta efter ett TV-kort som gör att jag kan få alla mina kanaler från comhem.

Vet ni något tvkort som fungerar med comhem samt kan spela i minst 720p då jag har comhem xxl.

Jag har noll erfarenhet av detta samt att jag vill bli av med min digitalbox.

Permalänk
Skrivet av aptjack:

Tjena,

vet att det finns en miljon sånna hära trådar, men jag ville ha lite färska svar.

Jag har comhem hemma med ett sånt dära härligt fint kort man måste stoppa in i digitalboxen.

Nu tänkte jag köpa en htpc, tänkte lägga ner lite mer pengar på den så att det fungerar i några år,
då tänkte jag att man kanske skulle leta efter ett TV-kort som gör att jag kan få alla mina kanaler från comhem.

Vet ni något tvkort som fungerar med comhem samt kan spela i minst 720p då jag har comhem xxl.

Jag har noll erfarenhet av detta samt att jag vill bli av med min digitalbox.

Jag antar nu Windows.

De HD-kanaler du kan få i htpc:n är SVT1 och 2 resterande hd-kanaler måste paras ihop med en godkänd tv-mottagare. Kort med CI som fungerar med Comhem är väl inte så många.

TV-kort med CI och produkter som jag vet CI:t fungerar med
Anysee fungerar med WMC 7
Digital devices funger bra med Mediaportal, DVBLogic, dvbviewer och WMC7
Technotrend CT-3650 CI Ska fungera ok Mediaportal, DVBLogic, dvbviewer och WMC7(?)
Har du firewire så är nog Floppy DTV C det bästa. Nu åter i produktion av Digital Devices.

Om du kan tänka dig att sätta upp en kortserver och köra med softcam så fungera i stort sätt med vilket dvb-c tv-kort som helst (Ska finnas BDA drivrutiner).

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

Jag antar nu Windows.

De HD-kanaler du kan få i htpc:n är SVT1 och 2 resterande hd-kanaler måste paras ihop med en godkänd tv-mottagare. Kort med CI som fungerar med Comhem är väl inte så många.

TV-kort med CI och produkter som jag vet CI:t fungerar med
Anysee fungerar med WMC 7
Digital devices funger bra med Mediaportal, DVBLogic, dvbviewer och WMC7
Technotrend CT-3650 CI Ska fungera ok Mediaportal, DVBLogic, dvbviewer och WMC7(?)
Har du firewire så är nog Floppy DTV C det bästa. Nu åter i produktion av Digital Devices.

Om du kan tänka dig att sätta upp en kortserver och köra med softcam så fungera i stort sätt med vilket dvb-c tv-kort som helst (Ska finnas BDA drivrutiner).

Tack för svaret, det var mer komplicerat än jag trodde, tror jag avvaktar och ser när jag väl köpt htpc:n,.

Permalänk
Skrivet av aptjack:

Tack för svaret, det var mer komplicerat än jag trodde, tror jag avvaktar och ser när jag väl köpt htpc:n,.

Om du ändå har planer på att få in TV i htpc:n i framtiden så tänk noga igenom vilket HTPC-program du ska använda.

Fortsätter här att tänka windows. Det finns såklart linuxlösningar också.

Du kan kolla på tv genom XBMC med tex 4 the record som tv-server men det fungerar långt ifrån optimalt.

Jag själv använder Mediaportal som enligt mig ger den ultimata HTPC:n och har ett helt annat fokus på TV än XBMC (som väl inte alls har det som fokus) men samtidigt också kan göra allt det XBMC klarar av. Kräver lite mer av hårdvaran och en hel del mer pill och konfig, men när du har fått ihop det hela så fungerar det klockers och precis så som du vill ha det.

Mediaportal-forumet är dessutom ett av de forum som har mest vänlig ton och de minst dryga och elitistiska användarna; mer hjälpsamma användare och moderatorer är svårt att finna, perfekt för "noobs".

Om fokus helt ska ligga på TV-delen så är dvbviewer också att rekommendera, fantastiskt bra för just TV.

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.