Permalänk
Medlem

Värt att köpa? 6970!

http://www.inet.se/produkt/5409191/msi-radeon-hd6970-lightnin...

Holy cow måste jag säga. Är det värt att skaffa det?

2000kr är ju inte särskilt farligt. Men det är ju från gamla generationen samt att jag alltid trott att det är bättre än 570, men när man kollar på recensionen här på SWEC presterar den sämre :/

Aja, för är som är sugna iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

http://www.inet.se/produkt/5409191/msi-radeon-hd6970-lightnin...

Holy cow måste jag säga. Är det värt att skaffa det?

2000kr är ju inte särskilt farligt. Men det är ju från gamla generationen samt att jag alltid trott att det är bättre än 570, men när man kollar på recensionen här på SWEC presterar den sämre :/

Aja, för är som är sugna iaf!

Det presterar ungefär som ett 570, i många spel bättre och i vissa sämre.
2000kr är iaf ett jävla bra nypris

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tunezz:

Det presterar ungefär som ett 570, i många spel bättre och i vissa sämre.
2000kr är iaf ett jävla bra nypris

Speciellt med den kylaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Speciellt med den kylaren

Ja, det ska överklocka rätt bra

Permalänk
Medlem

Grymt bra kort för det priset!

Permalänk
Medlem

Fint kort till fint pris, hade lätt tagit två om dessa fina erbjudande inte skulle ha en tendens att alltid dyka upp när jag precis har köpt prylar! :'(

Permalänk

Jag tycker att det är värt pengarna Tyvärr så har jag inte råd med att köpa ett

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk

synd att min inte riktigt har stålarna för dendär just nu... annars hade jag köpt det direkt och sedan sålt mitt gamla kort...

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

-2000kr? Är jag blind eller var det fel pris från början som Inet nu har ändrat?

Permalänk
Medlem

vill inte vara en partypooper men ett 7850 presterar lite under 6970 http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870... och 7850 går nu på 2200 för en med cu2 kylare.... Just saying.

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av essi:

-2000kr? Är jag blind eller var det fel pris från början som Inet nu har ändrat?

2000kr var det när jag länkade. Vet inte hur mycket det var för dig när du skrev posten, men 2059 är det mig nu

Skrivet av excepto:

vill inte vara en partypooper men ett 7850 presterar lite under 6970 http://www.sweclockers.com/recension/15131-amd-radeon-hd-7870... och 7850 går nu på 2200 för en med cu2 kylare.... Just saying.

Jo, men den har ju även sina nackdelar. Sämre drivisar samt lite dyrare (för de snåla ;P) och som du själv säger, det presterar lite sämre. Samtidigt är det ett riktigt bra erbjudande får dem som redan har ett 6970

Blir jävligt sugen... Har tänkt köpa ny dator i över ett år nu. Ser ut som om jag ska köpa en till sommaren. Kanske lika bra att vänta till sommaren? Kanske det är finare priser på den nya generationen

Permalänk
Medlem

Jag har ju mitt 6950 fast med upplåsta shaders, men går det att köra i Crossfire med ett 6970?

Permalänk
Medlem

Kan du länka igen? För det står att det kostar 3000kr för mig me
d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr X:

Kan du länka igen? För det står att det kostar 3000kr för mig me
d.

http://www.inet.se/produkt/5409191/msi-radeon-hd6970-lightnin...
2059 :- här för mig iallafall

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Skrivet av Mr X:

Kan du länka igen? För det står att det kostar 3000kr för mig me
d.

det kostar 3000kr i butik tror inte dom har uppdaterat än

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Hmm vad konstigt, 3000 för mig fortf. Vill gärna köpa ett men om jag lägger ner ett i kundvagnen så blir det 3000kr iaf :s

Permalänk
Skrivet av Mr X:

Hmm vad konstigt, 3000 för mig fortf. Vill gärna köpa ett men om jag lägger ner ett i kundvagnen så blir det 3000kr iaf :s

det kostar 3000kr i butik och 2059kr online om man man beställer (vilket är gratis om du är medlem i SweC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

det kostar 3000kr i butik och 2059kr online om man man beställer (vilket är gratis om du är medlem i SweC)

Tackar! Nu funkar det fint ;). har en fråga dock, har 6970 CF mycket microstuttering? Skulle gärna vilja veta innan jag beställer.

Permalänk

För ett år sedan kostade HD6970 ca 3000kr.
Nu säljer de det för 2000kr.

1000kr billigare ett år senare = fynd?
Svar: nej.

Enda anledningen till att köpa ett HD6970 nu (för 2k) är om man redan har ett som man vill köra i Crossfire.

Permalänk
Skrivet av Mr X:

Tackar! Nu funkar det fint ;). har en fråga dock, har 6970 CF mycket microstuttering? Skulle gärna vilja veta innan jag beställer.

Så vitt jag vet så ska 69**-serien ha riktigt bra drivers! Men det är väll bara att kolla youtube och se om det fungererar

Permalänk
Medlem

Hade jag haft pengar och bättre nätagg hade jag köpt

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Kan säga såhär: sitter med 2 st 6970 i CF och det funkar riktigt bra. Var rädd att jag skulle ha mycket problem med microstuttering osv. men har inte märkt av ett endaste problem i något spel. Känns som AMD verkligen har lyckats med optimeringen i CF. TA en titt på detta diagrammet så ser du hur dom presterar i tex. BF3

http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#...

För 4000kr är det svårt att slå den prestandan då det inte skiljer alls mycket fps från korten i top till 6970 i CF

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Är inte gtx 580 nästan nere i dem här priserna lite här och där nu? Annars är det ju ett bra pris men om du är känslig mot microstuttering så är crossfire ALDRIG bra med bara två kort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

sitter skälv på ett men med Gigabyte Windforce. Skulle slå till om jag va du. fundera sj på det! CF!!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits