Varför whinas det på konsol portars grafik?

Permalänk
Medlem

Varför whinas det på konsol portars grafik?

Fick tråd namnet dig att reagera? Ge mig en liten stund först att förklara...

Jag rättfärdigar inte dåliga konsol portar, dock har jag noterat att ett av huvudargumenten mot dem är den föråldrade grafiken.
Detta, tycker jag, är förståligt och tas upp varje gång diskussionen kommer börjar...

Dock noterar jag det omvända med andra spel, såsom Diablo 3. Diablo 3 portas inte till konsol, men har ändå väldigt låga systemkrav, för att sälja så många kopior som möjligt. Där ses det som en "bonus" att de har låga systemkrav.

Så frågan är, är vi alla bara hycklare och vänder kappan efter vinden?

Edit: Ja, jag använde Diablo 3 som titel för att flame-baita, då fanatikerna lär flockas...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror det är allmänt vedertaget att Blizzardspel ska kunna spelas på de allra flesta riggar. Skulle de basera D3 på Cryengine hade det blivit ett jävla liv rent ut sagt.

Personligen är jag nu vid högre ålder lite bekväm och vill bara peta i en skiva i xboxen och lira. Har inte ens en stationär faktiskt. Tycker spelen ser bra ut ändå

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det största argumentet är ofta den dåliga optimering som görs i konsol portar.. Detta i samband med att man ofta tex lägger över skugg animering på processorn eftersom konsolernas gpu inte klarar rendera dessa gör att tio gånger starkare hårdvara i en pc har problem att driva xbox 360 spel.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: detta fenomenet återfinns aldrig i spel utvecklade för pc, tex diablo 3

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Varför whinas det på konsol portars grafik? För att konsolers grafik generellt sätt är sämre och stannar utvecklingen av grafiken i spel.

Permalänk
Medlem

Problemet som många skriver ovanför är att grafiken är dålig men ändå har höga systemkrav. Vilket är otroligt irriterande om man inte har en så jätte bra dator.

Sen alla andra problem som t.ex. hemska menyer...

Permalänk
Skrivet av Tappi:

Problemet som många skriver ovanför är att grafiken är dålig men ändå har höga systemkrav. Vilket är otroligt irriterande om man inte har en så jätte bra dator.

Sen alla andra problem som t.ex. hemska menyer...

Precis, tänk t.ex GTA IV, konsollerna klarar grafiken utan större problem, men på PC får även de kraftigaste datorerna problem att få ordentligt flyt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Många kanske är hycklare där men inte jag. Jag tycker höga systemkrav är något bra!

Permalänk
Master of Overkill

Det är inte roligt när man sitter och har en bra dator och ens CPU / GPU knappt används i spelet är ju skit roligt.

Tycker det är nice när jag går in i BF3 och får 95-99% GPU på alla 3 kort hela tiden då vet man att datorn används :).

Men dom borde sluta med konsol portning och göra 1 team som gör att det stödjer SLI / hardcore hårdvara så man kan få lite 3K FPS ! (V-Sync på)

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Det är inte roligt när man sitter och har en bra dator och ens CPU / GPU knappt används i spelet är ju skit roligt.

Tycker det är nice när jag går in i BF3 och får 95-99% GPU på alla 3 kort hela tiden då vet man att datorn används :).

Men dom borde sluta med konsol portning och göra 1 team som gör att det stödjer SLI / hardcore hårdvara så man kan få lite 3K FPS ! (V-Sync på)

FPS med Vsync på är cappat till skärmens uppdateringsfrekvens så om du vill ha 3k fps så måste du ha en skärm som har 3k-hz uppdateringsfrekvens. Att utvecklarna skulle sätta resurser på att optimera till CF/SLI kommer inte hända eftersom CF/SLI utgör kanske 1-2% av en total marknaden, om ens det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Fick tråd namnet dig att reagera? Ge mig en liten stund först att förklara...

Jag rättfärdigar inte dåliga konsol portar, dock har jag noterat att ett av huvudargumenten mot dem är den föråldrade grafiken.
Detta, tycker jag, är förståligt och tas upp varje gång diskussionen kommer börjar...

Dock noterar jag det omvända med andra spel, såsom Diablo 3. Diablo 3 portas inte till konsol, men har ändå väldigt låga systemkrav, för att sälja så många kopior som möjligt. Där ses det som en "bonus" att de har låga systemkrav.

Så frågan är, är vi alla bara hycklare och vänder kappan efter vinden?

Edit: Ja, jag använde Diablo 3 som titel för att flame-baita, då fanatikerna lär flockas...

Du kunde ju i alla fall byggt upp din fråga med lite solida agrument?

Det beror ju helt på vilket sorts spel det är och vilken sorts visuell stil utvecklarna har velat skapa...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zeuxlarsson:

FPS med Vsync på är cappat till skärmens uppdateringsfrekvens så om du vill ha 3k fps så måste du ha en skärm som har 3k-hz uppdateringsfrekvens. Att utvecklarna skulle sätta resurser på att optimera till CF/SLI kommer inte hända eftersom CF/SLI utgör kanske 1-2% av en total marknaden, om ens det.

Jag vet jag bara mena att jag använder Adaptive v-sync och 3k fps va lite ironi, men tycker det är endå så tråkigt att dom inte optimerar spel för detta

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Konsolportar är nästan alltid anus av kräkframkallande grafiska skäl (objekten har så låg polycount att man börjar gråta och ui:t är alltid anpassat för folk som sitter 25 meter från sin sketna lilla tv-skärm).

Sen finns det även übergiriga/lata/lobotomerade spelutvecklarfirmor som anpassar allt de släpper att kunna köras på "max" på en 486:a med mjukvarugrafik också.

Båda avarter måste dö!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Fick tråd namnet dig att reagera? Ge mig en liten stund först att förklara...

Jag rättfärdigar inte dåliga konsol portar, dock har jag noterat att ett av huvudargumenten mot dem är den föråldrade grafiken.
Detta, tycker jag, är förståligt och tas upp varje gång diskussionen kommer börjar...

Dock noterar jag det omvända med andra spel, såsom Diablo 3. Diablo 3 portas inte till konsol, men har ändå väldigt låga systemkrav, för att sälja så många kopior som möjligt. Där ses det som en "bonus" att de har låga systemkrav.

Så frågan är, är vi alla bara hycklare och vänder kappan efter vinden?

Edit: Ja, jag använde Diablo 3 som titel för att flame-baita, då fanatikerna lär flockas...

själv skiter jag i grafiken på portade spel, det som stör mig absolut mest är att spelen oftast knappt fungerar, köper man ett spel vill man ha ett fungerande spel inte något som knappt menyn fungerar på samt diverse roliga buggar..

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Trenden har blivit att spel spelas allt mer på bärbara datorer tyvärr. Därför gör bland annat blizzard att man ska kunna spela deras spel på sådana. Så det är inte bara konsollernas fel.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Precis, tänk t.ex GTA IV, konsollerna klarar grafiken utan större problem

Skämtar du eller? GTA4 var droppen för mig vad gäller konsol-spel (Efter ett kortvarigt men tappert försök), och jag har inte köpt ett enda spel till min PS3 sen dess. Det hade inte bara pinsamt usel prestanda, utan även uppskalad upplösning från 640p (Hej hej 90-talet), som dom försökte dölja med smetig huvudvärksframkallande blur. Jag förstår inte hur konsol-spelare kan stå ut med sånt skit och dessutom betala så mycket för det.

På PC-versionen så hade man iaf möjligheterna att kunna ställa in och modda saker och ting till mer acceptabla nivåer.

Ontopic så beror det som sagt helt på vilket spel det handlar om. Alla spel blir inte bättre av att vara grafiska underverk, utan det handlar mer om att matcha tekniken med spelets artistiska stil och det det gameplay som eftersträvas.
Samma sak gäller skalbar grafik, då utvecklarna ofta sätter gränsen där dom anser att spelet fortförande kan ge en tillräckligt schysst upplevelse. I mer multiplayer-baserade spel så måste man även tänka på att inte ge stats-kåta ungar allt för stora fördelar med att dra ner grafiken i botten för att lättare kunna se sina fiender.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ingen fel på grafiken, styrningen är oftast skit..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Diablo 3 ska inte ha "bra grafik", utan den ska vara passande för spelet. På spel som skyrim så ska grafiken va så bra som möjligt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

kanske lite Off Topic men tycker det är rätt najs att bara ta PS3 kontrollen och sätta på systemet och lira lite GTA IV... rätt kul med handkontroll och auto aim och springa runt lite... Sedan att det är mycket snyggare och så i en pc är ju klart men man får inte den där charmen som man får i ett tv spel

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

kanske lite Off Topic men tycker det är rätt najs att bara ta PS3 kontrollen och sätta på systemet och lira lite GTA IV... rätt kul med handkontroll och auto aim och springa runt lite... Sedan att det är mycket snyggare och så i en pc är ju klart men man får inte den där charmen som man får i ett tv spel

Vad hindrar dig från att använda gamepad och TV till datorn?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Skämtar du eller? GTA4 var droppen för mig vad gäller konsol-spel (Efter ett kortvarigt men tappert försök), och jag har inte köpt ett enda spel till min PS3 sen dess. Det hade inte bara pinsamt usel prestanda, utan även uppskalad upplösning från 640p (Hej hej 90-talet), som dom försökte dölja med smetig huvudvärksframkallande blur. Jag förstår inte hur konsol-spelare kan stå ut med sånt skit och dessutom betala så mycket för det.

På PC-versionen så hade man iaf möjligheterna att kunna ställa in och modda saker och ting till mer acceptabla nivåer.

Ontopic så beror det som sagt helt på vilket spel det handlar om. Alla spel blir inte bättre av att vara grafiska underverk, utan det handlar mer om att matcha tekniken med spelets artistiska stil och det det gameplay som eftersträvas.
Samma sak gäller skalbar grafik, då utvecklarna ofta sätter gränsen där dom anser att spelet fortförande kan ge en tillräckligt schysst upplevelse. I mer multiplayer-baserade spel så måste man även tänka på att inte ge stats-kåta ungar allt för stora fördelar med att dra ner grafiken i botten för att lättare kunna se sina fiender.

Fast nu pratar vi nog inte om samma sak, det jag säger är att GTA 4 är värdelöst optimerat för PC, så att även den kraftigaste dator fick ordentliga FPS drops, medan det flöt hysat bra på konsol, och nu pratar jag om omoddat.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Fast nu pratar vi nog inte om samma sak, det jag säger är att GTA 4 är värdelöst optimerat för PC, så att även den kraftigaste dator fick ordentliga FPS drops, medan det flöt hysat bra på konsol, och nu pratar jag om omoddat.

Nejdå, vi pratar om samma sak. Jag menar att GTA4 absolut inte flöt bra på konsol, och det redan på en icke HD-upplösning. Det kan jag då inte kalla bra eller ens "hyfsat" optimerat.
Men ja, PC-versionen var ju minst lika mycket av en katastrof vid release. En usel portning av ett redan uselt optimerat spel kunde väl inte sluta på något annat sätt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Nejdå, vi pratar om samma sak. Jag menar att GTA4 absolut inte flöt bra på konsol, och det redan på en icke HD-upplösning. Det kan jag då inte kalla bra eller ens "hyfsat" optimerat.
Men ja, PC-versionen var ju minst lika mycket av en katastrof vid release. En usel portning av ett redan uselt optimerat spel kunde väl inte sluta på något annat sätt.

Resultatet av att "pressa ut lite bättre grafik" varje generation på samma skit hårdvara.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Nejdå, vi pratar om samma sak. Jag menar att GTA4 absolut inte flöt bra på konsol, och det redan på en icke HD-upplösning. Det kan jag då inte kalla bra eller ens "hyfsat" optimerat.
Men ja, PC-versionen var ju minst lika mycket av en katastrof vid release. En usel portning av ett redan uselt optimerat spel kunde väl inte sluta på något annat sätt.

Flyter många gånger bättre på konsol än på PC

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Konsolgrafik är tråkigt men egentligen inget som påverkar mina spelköp. Det stora problemet är spelkontroll som är anpassad för gamepads och hafsigt ihop slängd för mus/tangentbord. Senaste året har jag haft spel där musacceleration inte går att stänga av, spel som inte ens registrerar små rörelser. Bara en så enkel sak som att det knappt kommer ett enda spel där man kan ställa in mushastigheten noggrant via spelet är nonsens. Dessutom är i princip alla FPS idag är slowmotion-camping spel för att de ska gå att spela med en gamepad. Ursh, konsolgrafiken kan jag leva med men konsolanpassningarna på spelkontrollen klarar jag inte av.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag inte ha något emot att Diablo III skulle uppgraderas, grafikmässigt, till CryEngine, men jag har ändå full förståelse för Blizzards beslut.

All ''dålig'' grafik är något jag egentligen stör mig på, men det finns ju trots allt viktigare saker med ett spel än dess utseende.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmobbare

Hade man satsat mer på storyn än grafiken så hade problemet inte uppmärksammats.

Kolla TLoZ-fanbasen, just saying.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Flyter många gånger bättre på konsol än på PC

beror väll på vilken dator du jämför med t.ex en HP för 5k klarar väll inte ens WoW på hyfsad grafik medans en vattenkyld monster dator för 30k verkligen utklassar Xbox brutalt då deras framerate inte går högre än 24-25 fps så om du får högre än 25fps på en dator så flyter det på bättre än om du spelar Xbox (tror nästan alla datorer kan spela gta iv över 25fps) så jag tycker inte man kan jämföra en konsol emot en PC

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Fick tråd namnet dig att reagera? Ge mig en liten stund först att förklara...

Jag rättfärdigar inte dåliga konsol portar, dock har jag noterat att ett av huvudargumenten mot dem är den föråldrade grafiken.
Detta, tycker jag, är förståligt och tas upp varje gång diskussionen kommer börjar...

Dock noterar jag det omvända med andra spel, såsom Diablo 3. Diablo 3 portas inte till konsol, men har ändå väldigt låga systemkrav, för att sälja så många kopior som möjligt. Där ses det som en "bonus" att de har låga systemkrav.

Så frågan är, är vi alla bara hycklare och vänder kappan efter vinden?

Edit: Ja, jag använde Diablo 3 som titel för att flame-baita, då fanatikerna lär flockas...

Ja, diablo går att spela på dåliga datorer, men det går också att dra upp grafiken en hel del. Dessutom är diablo ett sånt spel där grafiken inte är jätteviktigt, och som man kan göra ganska snyggt utan att det krävs någon jättebra dator för att klara det. I spel i första person eller tredje bakifrån är det enligt mig viktigare med snygg grafik.

Dåligt portade konsolspel blir inte mycket snyggare om du drar upp grafikinställningarna. Det är tråkigt att konsolerna saktar ner utvecklingen av datorer och spel till dem.

Dessutom har konsolerna och pengabegäret förstört en hel del titlar. Du kanske själv satt där, och skulle starta demot av uppföljaren crysis, som även om det hade något år på nacken, fortfarande var det snyggaste spelet någonsin, och får upp "press start to continue"...

Nu kommer crysis 3, som i trailern blir beskrivet som "uppföljaren till det snyggaste fps-spelet någonsin". Av xbox magazine.

Permalänk
Skrivet av Vact:

Konsolgrafik är tråkigt men egentligen inget som påverkar mina spelköp. Det stora problemet är spelkontroll som är anpassad för gamepads och hafsigt ihop slängd för mus/tangentbord. Senaste året har jag haft spel där musacceleration inte går att stänga av, spel som inte ens registrerar små rörelser. Bara en så enkel sak som att det knappt kommer ett enda spel där man kan ställa in mushastigheten noggrant via spelet är nonsens. Dessutom är i princip alla FPS idag är slowmotion-camping spel för att de ska gå att spela med en gamepad. Ursh, konsolgrafiken kan jag leva med men konsolanpassningarna på spelkontrollen klarar jag inte av.

Så sant. Jag vet inte hur många gånger jag har dragit ner mushastigheten i windows så mycket som möjligt, bara för att kunna dra i den där överdrivet lilla slidern och få precis så hög sense som jag vill ha

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Skämtar du eller? GTA4 var droppen för mig vad gäller konsol-spel (Efter ett kortvarigt men tappert försök), och jag har inte köpt ett enda spel till min PS3 sen dess. Det hade inte bara pinsamt usel prestanda, utan även uppskalad upplösning från 640p (Hej hej 90-talet), som dom försökte dölja med smetig huvudvärksframkallande blur. Jag förstår inte hur konsol-spelare kan stå ut med sånt skit och dessutom betala så mycket för

Inte helt hundra på just det här spelet men så är det på massviss med spel till PS3 då det oftast är portar från xbox då xbox har en större marknad..

Edit : Kan tillägga att speluplevelsen ofta är bättre på konsoll tex bf 3 kanske inte lika bra grafix så klart men vafan menyerna till pc är ju rakt av skit...

Skickades från m.sweclockers.com