Permalänk
Medlem

Fler hårddiskar? Hjälp!

Jag har slut på "strömkablar" från nätaggregatet, men däremot har jag två extra SATA kablar. Hur gör jag?? Jag vill koppla in mina två resterade hårddiskar.. har redan 3 inkopplade. Tacksam för svar!

Permalänk
Rekordmedlem

Du köper en passande förgrening beroende på vad du har för kablar över på nätdelen, vanligast är ju molex till sata.
http://www.inet.se/produkt/8905200/nzxt-molex-till-4s-sata-20...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
99:e percentilen

Hehe... själv har man för få SATA-kontakter på moderkortet. Hur löser man det utan att betala en förmögenhet?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Hehe... själv har man för få SATA-kontakter på moderkortet. Hur löser man det utan att betala en förmögenhet?

Du är väll tvungen att köpa en sata pci kort. Eller så fixar du en(till?) nas och sätter in några diskarna.
4 portars sata kort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338397

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Hehe... själv har man för få SATA-kontakter på moderkortet. Hur löser man det utan att betala en förmögenhet?

X Antal Externa Hårdiskar + USB hubbar? x)

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av fActis:

X Antal Externa Hårdiskar + USB hubbar? x)

Fast det jag vill koppla in är:
- 5 interna hårddiskar (eller mer om det går)
- eSATA på frontpanelen
- DVD-läsare
- Hotswap-bay

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tack för ert svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Fast det jag vill koppla in är:
- 5 interna hårddiskar (eller mer om det går)
- eSATA på frontpanelen
- DVD-läsare
- Hotswap-bay

Är väl bara att köra på?

Flesta moderkort idag har ju 8st SATA uttag. Så det blir väl perfekt?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Skillz:

Är väl bara att köra på?

Flesta moderkort idag har ju 8st SATA uttag. Så det blir väl perfekt?

Mitt har tyvärr bara 6. Jag snålade in på moderkort och prioriterade helt fel saker. Dessutom slog jag till på ett som var på rea, i princip utan att kolla vad det hade. Jag såg att det hade PCIe 3.0 och tänkte att jag kunde ha nytta av det, men det var ju bara ett marknadsföringstrick, då Ivy Bridge inte ens fanns då.

Det har inte heller intern USB 3.0-kontakt, så jag kan inte ansluta frontportarna på mitt HAF X.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers