En historia om mitt HD7950

Permalänk
Medlem

En historia om mitt HD7950

Beställde ett Asus HD7950 DirecCUII Top från JME Data
Dagen efter släpptes GTX670
Dagen efter det får jag SMS från Posten att mitt paket har kommit
Surfar till sweclockers och ser att JME Data har konkat
Väntat på svar ett par dagar från JME ang. att jag ville returnera enl. lagen om distansköp (tänkte mest för garanti, om kortet är DOA eller liknande)
I dag tänkte jag, äh skit samma och hämtar ut kortet
Stoppar det i datorn
Ena PWM fläkten har en defekt och kör på 100% hela tiden.

Summmering: DEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERP!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Inte kul :/

Permalänk
Avstängd

Vilken otur.
Kontakta asus om du inte gjort det

Permalänk
Medlem

Det roliga är att jag "visste" att det skulle bli något skit med det hehe. Ska ringa Asus på fredag, alternativ gå till webhallen och övertala dom att jag är en sån otrloigt bra kund att jag borde få byta mitt kort hos dom även om jag inte köpt det där ^^
(har varit level Black, men har trillat ner till white nu (200k spenderat där)) (byggt mycket datorer åt folk hehe))))

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

lycka till med alternativ två!

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk

Otur på högsta nivån eller level black om du så vill men om inget av alternativen löser sig så finns det ju alltid eftermarknads kylare hoppas dock det löser sig på annat/bättre vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

om företaget har gått i konkurs så ska du vända dig till Asus. och alla fall jag har hört så kommer dom att ta hand om det, säg som det är, dvs du har köpt ett kort hos ett företag som sedan gått i konkurs och vill nu göra ett garanti ärende.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

<- Silvertounged devil

Annars så skruvar jag bara bort den befintliga fläktanordningen, kontrar med min 140mm noctua + buntband för själv DirectCU kylaren är ju riktigt bra

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

om företaget har gått i konkurs så ska du vända dig till Asus. och alla fall jag har hört så kommer dom att ta hand om det, säg som det är, dvs du har köpt ett kort hos ett företag som sedan gått i konkurs och vill nu göra ett garanti ärende.

Ja, det är ju en DOA på kortet så det lär inte vara något problem

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Om du har några bra fläktar så kan du ju som sagt montera på, själva 'skalet' är ju inte särskilt viktigt för kylningen.

Permalänk
Medlem

Man kan dock inte montera av kåpan utan att pilla loss ett limmat kilistermärke, vilket kommer bryta garantin antagligen.

Hittade en bild på nätet efter lite googlande:

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Surt. Jag hoppas att det löser sig.