Permalänk

Byta 7970?

Hej!
Kommer jag bli mer nöjd med ett GTX 670 än mitt 7970? ( sign )
Funderar på att gå över till Geforce
Vad skulle jag isåfall byta mitt 7970 mot ( ska prestera bättre lägre ström budget 4000:-)

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hej!
Kommer jag bli mer nöjd med ett GTX 670 än mitt 7970? ( sign )
Funderar på att gå över till Geforce
Vad skulle jag isåfall byta mitt 7970 mot ( ska prestera bättre lägre ström budget 4000:-)

Mvh: Eric

Varför vill du byta? 670 är ett fint kort men tänk på att även den gröna sidan har drivrutinsproblem.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix

Permalänk
Skrivet av smeCCan:

Varför vill du byta? 670 är ett fint kort men tänk på att även den gröna sidan har drivrutinsproblem.

Alla skriker ju NVIDIA !
nä men känns som stabilare kort har bara haft problem med mina AMD/ ATI kort speciellt i lill datan surfar man på nätet så slocknar skärmen å startar om ( Fel grafikkortet slutade fungera/driv osv osv )
Vad blir jag mest nöjd med?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

7970 presterar bättre än GTX 670.
Dock har GTX 670 lägre strömförbrukning.

Jag hade ENDAST gjort detta byte om jag:
Behöver CUDA-kärnorna
3D-vision
eller väldigt väldigt nödvändigtvis behöver spara in på de watten som de drar mindre (men då är det billigare med ett nytt nätagg istället).

Varför vill du göra bytet?

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

7970 presterar bättre än GTX 670.
Dock har GTX 670 lägre strömförbrukning.

Jag hade ENDAST gjort detta byte om jag:
Behöver CUDA-kärnorna
3D-vision
eller väldigt väldigt nödvändigtvis behöver spara in på de watten som de drar mindre (men då är det billigare med ett nytt nätagg istället).

Varför vill du göra bytet?

7970 är mitt första Grafikkort alltså AMD vill testa något annat eller kommer jag göra något galet?
680 då? Över budget men men

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Alla skriker ju NVIDIA !
nä men känns som stabilare kort har bara haft problem med mina AMD/ ATI kort speciellt i lill datan surfar man på nätet så slocknar skärmen å startar om ( Fel grafikkortet slutade fungera/driv osv osv )
Vad blir jag mest nöjd med?

Mvh: Eric

Jag vet inte vad du blir nöjdast med. Jag har läst att många har problem med sina HD7xxx, även jag den första månaden. Efter massor av fipplande, övervoltande och drivrutinsbytande är jag nu supernöjd med mitt grafikkort (då efter 12.4 uppgraderingen).

Korten är inte stabilare i sig, det är drivrutinerna som ska vara snäppet bättre. Läs lite reviews och se om du gillar det du läser.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Alla skriker ju NVIDIA !
nä men känns som stabilare kort har bara haft problem med mina AMD/ ATI kort speciellt i lill datan surfar man på nätet så slocknar skärmen å startar om ( Fel grafikkortet slutade fungera/driv osv osv )
Vad blir jag mest nöjd med?

Mvh: Eric

Du råkar inte ha överklockat med för låg volt? De som skriker NVIDIA är mest fanboys.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Ja jag har då aldrig haft problem med AMD. Finns ingen anledning att byta mellan 7970 och 670.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Tallungs:

Du råkar inte ha överklockat med för låg volt? De som skriker NVIDIA är mest fanboys.

Klocka och klocka jag har dragit upp det lite i MSI afterburner.
Dock så känns det inte så himla super min rigg.
Ligger på runt 200 FPS I minecraft på NORMAL?
lika i dirt 3, Portal 2 kan jag komma upp runt 600FPS med tur

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Klocka och klocka jag har dragit upp det lite i MSI afterburner.
Dock så känns det inte så himla super min rigg.
Ligger på runt 200 FPS I minecraft på NORMAL?
lika i dirt 3, Portal 2 kan jag komma upp runt 600FPS med tur

Mvh: Eric

Klocka ner eller höj spänningen, jag kan inte tänka mig att denna typ av problem skapas av dåliga drivrutiner. Vid hög FPS brukar det kunna vara processorn som flaskhalsar, ifall alla spel ligger över 120 har du inga prestanda problem med grafikkortet.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Fortfarande halvt halvt kan detta klå 7970 ?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152677-palit_geforce_...
Känns som att 680 kan vara en bättre lösning eller klår 7970 allt i sin fram väg ^^
nä men 680 vs 7970 typ lika eller vad presterar bäst?
Ganska trött på allt från AMD speciellt processorer ...

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

byt inte 7970 är ett bra kort och klarar allt du slänger på det om du inte kör i extrema upplösningar så varför ska du skaffa ett nytt dyrare som ge dig några mer fps i ett spel när du ändå inte märker skillnad mellan 70fps och 80fps eller något sådant.
7970 är ett jättebra kort trots att det har lite drivrutinsfel men det ordnas snart.

Har själv nvidia och har gillat dem mer men nu ska jag då gå över från mitt gtx 460 till 7870 vilket jag tror jag kommer bli nöjd över för 7870 är ett bra kort och 7970 är ännu bättre så varför byta?

Man ska inte bli dumblind bara för vad andra säger är bäst utan se efter vad du behöver för att utfylla de krav du har på dina spel och jag tvivlar på att 7970 inte tar det du skickar på den nu.
Fanboys har alltid skrikit att det de har är bäst och kommer alltid göra det men skit i dem.
bara jobbiga omogna jävlar som inte vill inse vilket som du får mest prestanda ut för pengarna.
det skulle inte förvåna mig om de skulle försöka övertyga dig att gtx 580 är bättre än 7970 bara för det är nvidia.

Och varför byta ner sig till ett lite sämre kort när du redan lagt mycket pengar på ett bra kort?
Och varför lägga extra pengar på ett ett gtx 680 när du ändå kan spela alla spel du vill utan problem med 7970?