Har för mycket saker = jobbigt ( hjälp! )

Permalänk

Har för mycket saker = jobbigt ( hjälp! )

Hej!
Jag har det lite jobbigt i mitt liv jag har så mycket prylar men jag vill egentligen inte ha det
Vad ska jag göra när ingen vill köpa sakerna ?
Känns så djävla jobbigt!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hej!
Jag har det lite jobbigt i mitt liv jag har så mycket prylar men jag vill egentligen inte ha det
Vad ska jag göra när ingen vill köpa sakerna ?
Känns så djävla jobbigt!

Mvh: Eric

Sänk priset/skänk bort/släng.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sänk priset/skänk bort/släng.

Det värsta är att jag sätter allt på bud ( utan start pris ) och vill inte direkt åka på skroten med en fyrhjuling för 50k

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Okej men kolla med firmor som säljer fordon osv de bör ju ge dig något för det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lillen99:

Det värsta är att jag sätter allt på bud ( utan start pris ) och vill inte direkt åka på skroten med en fyrhjuling för 50k

Mvh: Eric

Allt går att sälja.. Gäller väl bara att hitta rätt köpare och lägga sig rimligt i pris. Så fråga dig var, hur du hittar köpare. När du kommer på ett svar du kan övertyga dig själv om är vettigt så sätter du ett pris du vill ha. Blir prylen inte såld får du antingen sänka priset eller leta vidare efter rätt köpare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon96120:

Allt går att sälja.. Gäller väl bara att hitta rätt köpare och lägga sig rimligt i pris. Så fråga dig var, hur du hittar köpare. När du kommer på ett svar du kan övertyga dig själv om är vettigt så sätter du ett pris du vill ha. Blir prylen inte såld får du antingen sänka priset eller leta vidare efter rätt köpare.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, allt går att sälja med rätt köpare. "Ditt skräp är någon annans skatt" Lägg ut på Blocket eller sälj på loppis.

Permalänk
Medlem

Var du inte 12 år föresten? Då lär ju dina föräldrar kunna sälja det? Jag vet inte om jag skulle köpa något för 50k av en tolvåring

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var du inte 12 år föresten? Då lär ju dina föräldrar kunna sälja det? Jag vet inte om jag skulle köpa något för 50k av en tolvåring

Jo 12 är jag
Inte ska mamma sälja något jag betalat

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Jo 12 är jag
Inte ska mamma sälja något jag betalat

Mvh: Eric

Min åsikt är att hon bör sälja åt dig så ger hon pengarna till dig. Tror din ålder är en stor anledning till varför du misslyckas.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min åsikt är att hon bör sälja åt dig så ger hon pengarna till dig. Tror din ålder är en stor anledning till varför du misslyckas.

Folk på blocket lär ju inte veta hur gammal jag är?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Folk på blocket lär ju inte veta hur gammal jag är?

Mvh: Eric

Hörs ju när de ringer dig eller syns när de kommer och tittar. Om ingen hört av sig har du la antingen gjort annonsen dåligt eller så har du en oeftertraktad pryl. Släng upp en länk här med annonsen så kan du säkert få feedback.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hörs ju när de ringer dig eller syns när de kommer och tittar. Om ingen hört av sig har du la antingen gjort annonsen dåligt eller så har du en oeftertraktad pryl. Släng upp en länk här med annonsen så kan du säkert få feedback.

http://www.blocket.se/gavleborg/Olympus_E_450___inkl_2_objekt...

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Du är tolv och har själv bekostat en leksak för 50k?

Hur som så bör du låta någon vuxen läsa igenom annonsen innan den publiceras, din kameraannons känns inte seriös.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Skrivet av akka:

Du är tolv och har själv bekostat en leksak för 50k?

Hur som så bör du låta någon vuxen läsa igenom annonsen innan den publiceras, din kameraannons känns inte seriös.

Vad är det fel på anonnsen?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Lajning misstänker det lite också men man vet ju aldrig.

Den såg la okej ut priset ser dock högt ut men jag har ingen koll på kameror så det kanske är ett bra pris.
Kan inte direkt påstå att den såg dålig ut.
Glömde skriva att genom en enirosökning på uppgifter från annonsen hittade jag din ålder osv (räkna med att folk kollar upp dig innan de gör affärer )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag som köpare är totalt ointresserad av om du grinar eller är överlycklig över det du vill sälja.
"Pris: 3853.74 SEK ( Idag, när jag köpte den var det ca 4,500 )" är en väldigt förvirrad mening, förövrigt ser det inte bra ut att skriva om pengar flera gånger i annonsen, samla ihop det i slutet av annonsen.
Vad du köpte kameran för är irrelevant för mig som köpare.
Skriva att man kollar mejlen "nästan varje sekund" ger i mina ögon inte ett bra intryck.

Några punkter som stör mig.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Jo 12 är jag
Inte ska mamma sälja något jag betalat

Mvh: Eric

Du kan ju inte ljuga här på forumet, det finns bara en Eric i Enånger och han är inte 12 snarare en bit över 51...!!!

Permalänk
Skrivet av milla_66:

Du kan ju inte ljuga här på forumet, det finns bara en Eric i Enånger och han är inte 12 snarare en bit över 51...!!!

http://personer.eniro.se/resultat/eric+bodin/en%C3%A5nger

Mvh: Eric
Skicka gärna ett sms om du vill

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Jag som köpare är totalt ointresserad av om du grinar eller är överlycklig över det du vill sälja.
"Pris: 3853.74 SEK ( Idag, när jag köpte den var det ca 4,500 )" är en väldigt förvirrad mening, förövrigt ser det inte bra ut att skriva om pengar flera gånger i annonsen, samla ihop det i slutet av annonsen.
Vad du köpte kameran för är irrelevant för mig som köpare.
Skriva att man kollar mejlen "nästan varje sekund" ger i mina ögon inte ett bra intryck.

Några punkter som stör mig.

I typ alla annonser på blocket skryts det om inköpspriset det kan även få mindre insatta att betala mer. Dock har det ju inte givit respons i detta fall. Och det beror nog helt på vem köparen är om det är positivt eller negativt.

Stycken som dessa
"Med E-450 får du den höga kvaliteten av en E-Systemkamera och enkelheten av kompaktkamera. Faktum är efterföljaren till den berömda E-420 är fullspäckad med funktioner som uppmuntrar nybörjare att utforska sin kreativa potential och skapa mästerverk. Kameran har 3 st Art-Filter, där du enkelt kan få stilfulla effekter på varje bild genom att bara trycka på en knapp.Bildkomponering underlättas mycket med Live View på den nya ljusa LCD-skärmen. Det senaste tillskottet i Olympus E-Systemet är inte bara en av de minsta och lättaste modellerna på marknaden* Den har även alla fördelar av FourThirds standarden."
Tycker jag ser ut som copy paste från tillverkarens hemsida och känns mindre bra enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

I typ alla annonser på blocket skryts det om inköpspriset det kan även få mindre insatta att betala mer. Dock har det ju inte givit respons i detta fall. Och det beror nog helt på vem köparen är om det är positivt eller negativt.

Stycken som dessa
"Med E-450 får du den höga kvaliteten av en E-Systemkamera och enkelheten av kompaktkamera. Faktum är efterföljaren till den berömda E-420 är fullspäckad med funktioner som uppmuntrar nybörjare att utforska sin kreativa potential och skapa mästerverk. Kameran har 3 st Art-Filter, där du enkelt kan få stilfulla effekter på varje bild genom att bara trycka på en knapp.Bildkomponering underlättas mycket med Live View på den nya ljusa LCD-skärmen. Det senaste tillskottet i Olympus E-Systemet är inte bara en av de minsta och lättaste modellerna på marknaden* Den har även alla fördelar av FourThirds standarden."
Tycker jag ser ut som copy paste från tillverkarens hemsida och känns mindre bra enligt mig.

Hej!
Jag ska fixa annonsen så den blir bra

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Vad kan ett bra pris vara?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Kan somsagt inget om kameror men sätt dig och titta på liknande annonser vad de begär på tradera blocket osv. Hittar du inga andra så skriver du pris=bud det är ju bara att inte sälja om du känner att det är lite väl låga bud.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

I typ alla annonser på blocket skryts det om inköpspriset det kan även få mindre insatta att betala mer. Dock har det ju inte givit respons i detta fall. Och det beror nog helt på vem köparen är om det är positivt eller negativt.

Stycken som dessa
"Med E-450 får du den höga kvaliteten av en E-Systemkamera och enkelheten av kompaktkamera. Faktum är efterföljaren till den berömda E-420 är fullspäckad med funktioner som uppmuntrar nybörjare att utforska sin kreativa potential och skapa mästerverk. Kameran har 3 st Art-Filter, där du enkelt kan få stilfulla effekter på varje bild genom att bara trycka på en knapp.Bildkomponering underlättas mycket med Live View på den nya ljusa LCD-skärmen. Det senaste tillskottet i Olympus E-Systemet är inte bara en av de minsta och lättaste modellerna på marknaden* Den har även alla fördelar av FourThirds standarden."
Tycker jag ser ut som copy paste från tillverkarens hemsida och känns mindre bra enligt mig.

Och varför skulle en produkt beskrivning från tillverkaren vara en nackdel ? Beskriver kort och konsivt kamerans funktioner och hjälpmedel! Helt underbart med sådan information istället för folk som skriver: Kameran fungerar som den skall, aldrig haft problem med den...

BTW går det otroligt trögt att sälja saker på blocket numer. Mycket hänger även på tidpunkt, jag lägger alltid upp annonser precis innan löning, brukar ge bäst utdelning! Men men, överlag är folk snåla!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

I typ alla annonser på blocket skryts det om inköpspriset det kan även få mindre insatta att betala mer. Dock har det ju inte givit respons i detta fall. Och det beror nog helt på vem köparen är om det är positivt eller negativt.

Stycken som dessa
"Med E-450 får du den höga kvaliteten av en E-Systemkamera och enkelheten av kompaktkamera. Faktum är efterföljaren till den berömda E-420 är fullspäckad med funktioner som uppmuntrar nybörjare att utforska sin kreativa potential och skapa mästerverk. Kameran har 3 st Art-Filter, där du enkelt kan få stilfulla effekter på varje bild genom att bara trycka på en knapp.Bildkomponering underlättas mycket med Live View på den nya ljusa LCD-skärmen. Det senaste tillskottet i Olympus E-Systemet är inte bara en av de minsta och lättaste modellerna på marknaden* Den har även alla fördelar av FourThirds standarden."
Tycker jag ser ut som copy paste från tillverkarens hemsida och känns mindre bra enligt mig.

De allra flesta som tittar på blocket vet vad de vill ha och jämför sedan annonserna mot varandra, tror att det är ganska få som går på den finten.
Och visst, att kopiera sådär är kanske inte optimalt, men i vissa fall är det bättre om annonsören kör en copy paste istället för att försöka svänga ihop något själv som bara blir förvirrat.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Avstängd

TS det är helt rätt av dig att börja i tid, det är otroligt befriande att göra sig av med allt onödigt som man inte behöver.

Permalänk
Avstängd

Sökte lita snabbt på den där kameran på tradera och den verkar gå för max 2000kr på de annsonser jag hittade.

Som med all elektronik så är det ganska ointressant vad den kostade ny, och det där verkar vara en äldre modell...

Permalänk
Medlem

Lite off topic men skulle också vilja veta hur en 12åring kostat på sig en fyrhjuling för 50k samt en kamera för ett par tusen utan att sälja koks? =D

Annars så håller jag med om att priset på kameran är för högt, för att få sålt den ska du sänka... ingen smart person kommer lägga ut så där mycket på just den kameran.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Lite off topic men skulle också vilja veta hur en 12åring kostat på sig en fyrhjuling för 50k samt en kamera för ett par tusen utan att sälja koks? =D

Ytterst intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Lite off topic men skulle också vilja veta hur en 12åring kostat på sig en fyrhjuling för 50k samt en kamera för ett par tusen utan att sälja koks? =D

Förutsättningarna skiljer sig från individ till individ, punkt.

TS: Försök med tradera istället, ta hjälp av päronen att få sålt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Lite off topic men skulle också vilja veta hur en 12åring kostat på sig en fyrhjuling för 50k samt en kamera för ett par tusen utan att sälja koks? =D

Annars så håller jag med om att priset på kameran är för högt, för att få sålt den ska du sänka... ingen smart person kommer lägga ut så där mycket på just den kameran.

Jag har sålt/köpt mycket saker därför
Ska sänka priset på kameran imorgon för alla som undrar skriv gärna lite tips hur anonnsen ska se ut!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.