Behöves råd & åsikter i behov att inskaffa nytt graffikkort

Permalänk

Behöves råd & åsikter i behov att inskaffa nytt graffikkort

min setup

Thermaltake Level 10 GT VN10001W2N (Black)
Corsair H100 Hydro Series
Corsair CMPSU-750HX 750W
Asus Rampage II Extreme
Corsair Dominator DDR3 PC12800/1600MHz CL8 3x2GB (6 pieces"12gb")
Intel Core i7 920 2,66GHz Socket 1366 Box

gammla kortet (brunnit up)
PowerColor Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB

vad jag är sugen på
XFX Radeon HD7970 HDMI Dual-DisplayPort 3GB

behöver råd och åsikter, skulle vilja göra beställning så fort som möjligt

- fungerar XFX 797 med mitt moderkort osv ??
- egna erfarenheter eller hört något om kortet cons/pros ?

mvh

Permalänk
Medlem

Fungerar med både ett och två 7970 utan problem, bra kort men buggiga drivrutiner är vad jag har att säga om kortet i övrigt.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

ja det fungerar. Det kortet blåser dock ut det mesta av luften i chassit så du bör ha bra ventilation i chassit för att använda det. Annars kan du sikta in dej på ett referens kort. Detta kortet t.ex http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146832-sapphire_radeo...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Henke420:

ja det fungerar. Det kortet blåser dock ut det mesta av luften i chassit så du bör ha bra ventilation i chassit för att använda det. Annars kan du sikta in dej på ett referens kort. Detta kortet t.ex http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146832-sapphire_radeo...

tack så mycket för svar, men mitt thermaltake är ju ett full tower/high tower lr va man kallar dom
väldigt stor och luftig, har en stor fläkt i tak och en till sidan
har vattenkylare också som jag skrev med, tror du jag behöver mer eller styra o ställa på nåt spec sätt?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vazkulator:

tack så mycket för svar, men mitt thermaltake är ju ett full tower/high tower lr va man kallar dom
väldigt stor och luftig, har en stor fläkt i tak och en till sidan
har vattenkylare också som jag skrev med, tror du jag behöver mer eller styra o ställa på nåt spec sätt?

mvh

Då ska det inte vara några problem.

Visa signatur