Permalänk
Medlem
Skrivet av MaggaNaaowK:

En zombie kill, inga player kills och kulspruta, gps osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

NW airfield, Military base, Elektro och utanför Cherno.

Har varit på alla ställen förutom "Military base". Vart ligger det? Kan verkligen inte se det på kartan.

Permalänk
Skrivet av KIockren:

Har varit på alla ställen förutom "Military base". Vart ligger det? Kan verkligen inte se det på kartan.

Finns ett militärläger i bland annat Stary Sobor. En hel del tält som brukar kunna innehålla mycket bra loot.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Äsch, väntetiderna är ju halva charmen med spelet

-DLJPr2lyno

Lol skön video

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

hehe, jag och några polare hade lite kul i går.
vi körde på natten, så helt svart och man såg inget.
hade inget bättre för oss så vi tänkte att vi skulle springa till en annan stad (mest varit runt havet innan) så vi sprang upp mott bergen mellan cherno och elektro mitt i natten och 3 av oss (vi va 4) bar på en flare eller chemlight.

mitt i allt långt i ingenstans så skriker en polare på skype att han har svimmat, aha tänkte vi. har ju sprungit rätt långt så kanske blir så men sen såg vi alla att han dog inte svimma.
så vi slänger iväg flaresen snabbt som fan och lägger oss ned och hoppas på de bästa.
dock så dog de andra två rätt snabbt innan vi ens märkt nått så där ligger jag själv i natten och ser inte ett skit med en bandit i närheten.
kryper runt och försöker hitta honom och till slut så ser jag hans namn och kan se att han rör på sig sakta. smäller iväg ett skott med min lee enfield men de dödar honom inte och han gömmer sig igen.
kryper runt och kommer på han lite på sidan när han försöker stoppa blödningen och knäpper han helt.
så nu istället går jag och lootar han men servern laggar till och mitt backpack + hans försvinner.
så där sitter jag sen själv på berget, mitt i natten och ser inget alls med lite ammo, knappt nå vatten och bara 3st chemlights kvar och inte fan har jag en susning om vart jag är xD
Sluta med att jag hitta till pusta och dog av några zombies där fast de fans bra mycket loot där! hitta säker 3st cz550 och massa general stuff.

+

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EAe3...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan få tag i en helikopter. Dom spawnas random men i ett fast antal om jag förstått det rätt. Hade varit riktigt fett att blåsa runt med en chopper och lyssna på wagner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Någon som vet var man kan få tag i en helikopter. Dom spawnas random men i ett fast antal om jag förstått det rätt. Hade varit riktigt fett att blåsa runt med en chopper och lyssna på wagner

Som du skriver så spawnas dom helt random, dock trasiga så du behöver leta upp delar för att laga den samt fixa bensin till den. Jag har dock inte sett någon än, men jag spanar!

Permalänk
Skrivet av cracko:

En zombie kill, inga player kills och kulspruta, gps osv?

Ja kan väl berätta lite hur jag kom över dom grejjorna.

Jag och kompisen som spela var på väg imot NW airfield , eftersom att vi inte hade någon kompass
så hamnade vi lite på villovägar. vi kom lite för långt ut till väster på kartan,
mitt ute i ingenstans säger jag till min kompis att jag ser världens grafikbugg.
det var ett vitt sken i från ett av träden , så jag bestämde mig för att gå dit
för att kolla upp det på lite närmare håll. När jag närmar mig inser jag att det inte är en bugg
utan det är en bil som står inklämd mellan två st träd , jag hoppar in i den
och till min förvåning så fungerar bilen. Så kom jag på att man kan
lägga grejjor i bilen så jag öppnar den, och poff m249 , m4a1 och en massa andra
prylar. Rena rama julafton har lite skuldkänslor för att jag stal prylarna
av stackarn som hade samlat ihop allt och gömt bilen.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

Hej är det någon som kan hjälpa mig med att få spelet att fungera?

Jag har installerat allt korrekt och Arma 2 och OA fungerar att spela utan problem, när jag startar Arma2 Combined operation så ser jag till höger att det står @dayz mod etc.. men när jag försöker joina en server så kommer jag bara till "multiplayer setup" och där fungerar allt fint, men när jag väl trycker ok så laddar de lite och jag blir kickad tillbaks till server browsern.

Antagligen är de fel med Battleye då jag kan spela på servers utan de, jag har testat att ladda ner nya från Battleye.com men får samma fel.
Jag kör via steam.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Fan va irriterande...sprang och gömde mig i långt in i skogen efter jag hittade massa prylar i min förra session. Nu är jag startar upp så igen (inget spelande igår) så blinkar både mat- och dryck-ikonerna för fullt. Tänkte att det inte är någon fara och klickar för att äta och dricka...men visar sig att jag inte har något vatten. Hade helt missat det när jag loggade ut senast...

Börjar springa för att hitta närmaste hus och hittar snart en lite by med några hus jag kan gå in i. Hittar en kikare men inte ett spår av något drickbart...

Ser sen något som ser ut som en övergiven flygplats och tänker där måste det finns någon dryck...nä, inte ett skit! Hittar sammanlagt tre andra döda spelare där men fortfarande ingen dricka. Nu springer vidare mot några fler hus/baracker som jag ser, omringade av zombies. Går runt och letar men ingenting. Börjar bli lite oförsiktig för att jag känner att jag snart dör om jag inte hittar vatten och drar på mig några zombies som ger mig ett par slag. Flyr in i en barack och tar bandage och men några ögonblick senare svimmar jag. Hinner dock komma upp igen innan de är ifatt mig.

Lämnar flygplatsen springande, desperat letande efter några andra hus. Det var dock inte helt lyckat för det drar till sig ett helt gäng militärklädda zombies. Springer för allt vad jag är värd med en hel klunga efter mig men mitt på ett fält svimmar jag igen (eller om jag dog direkt kanske) och det sista jag ser är en gäng zombies hukade över mig :/

Gillar inte alls att drickan/maten tar slut så snabbt när man inte spelar. Hade aldrig dött som jag gjorde om det inte vore för vattenbristen, jag är så försiktig annars

Permalänk
Medlem

Riktigt störd story time. Någon måste förklara detta för mig.

Det började med att jag befann mig någonstans mot inlandet, i någon jävla skog. Jag kom till slutet av mapen, och hittade norrstjärnan, och började vandra söderut för att komma till kusten. Helt jävla plötsligt, såg jag typ 20st olika namn i skogen, alla med gul text, stod typ "Man Pavlo Chernovic". Jag gick dit, och sköt allihopa. Det var typ NPCs eller något, vet inte. (Om ni inte förstod det så hade jag på något sätt vandrat in i bugforest).

Plötsligt såg jag ett namn till, den här gången var det "Survivor Arne" typ. Jag gick dit, och garvade lite, tänkte precis skjuta, men hejdade mig.

Är det där en M4A1 han håller i? Tänkte jag. I sekunden jag tänker det, rör han på sig. Jag har aldrig blivit så jävla rädd i mitt liv, jag tömde mitt magasin med Makarovs i pannan på honom, direkt. Fy farao säger jag bara. Helt jävla chockad ställer jag mig bredvid liket, och lootar honom. Jag hittar:

M1911 med hur jäkla mycket skott som helst
M4A1 med holographic/lasersikte, skitmkt skott, typ 9mags
Karta
Kompass
Klocka
Hunting Knife
Kikare
24-slots coyote backpack(den bästa, inte den man börjar med).

Säkert glömt något, men ni förstår iaf. Kan någon förklara hur fan det här gick till?

Befann mig alltså i bugforest, gick omkring och sköt massa folk. Helt plötsligt ser jag någon, som ser ut att hålla i en M4A1. Han står och siktar rätt in i mörkret, mitt i natten, in i skogen. Plötsligt vänder han sig rätt mot mig, och jag tömmer ett helt magasin i huvudet på honom, och skriver direkt "WHAT THE F*CK" i chatten. Blev helt jävla chockad.

Shit, någon som varit med om liknande? Skakar typ fortfarande, vågar inte spela xD

En annan sak som gör hela skiten ännu konstigare, är att han var survivor, och jag sköt typ 500 skott i hans panna.

Fick ingen murder för det. Han sade ingenting, bara dog.

BTW; Befann mig på servern SE7, om någon var där så kanske de bevittnade mitt spam i chatten? hahaha blev helt chockad..

Permalänk
Medlem

Schysst gear Peldan. Postar mitt också. Funderar på att byta min m16 ACOG mot en m4 silenced eller m4 med m203, mest för att den senare har lampa på sig också och ACOG kanske inte är så nödvändig med DMR i väskan. Tror idealkitet blir m4 med lampa och silenced pistol utöver det jag har, om jag nu vågar lysa i mörkret..
Eller hagel med lampa kanske, hagel är nice som fan mot zombies.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Riktigt störd story time. Någon måste förklara detta för mig.

Det började med att jag befann mig någonstans mot inlandet, i någon jävla skog. Jag kom till slutet av mapen, och hittade norrstjärnan, och började vandra söderut för att komma till kusten. Helt jävla plötsligt, såg jag typ 20st olika namn i skogen, alla med gul text, stod typ "Man Pavlo Chernovic". Jag gick dit, och sköt allihopa. Det var typ NPCs eller något, vet inte. (Om ni inte förstod det så hade jag på något sätt vandrat in i bugforest).

Plötsligt såg jag ett namn till, den här gången var det "Survivor Arne" typ. Jag gick dit, och garvade lite, tänkte precis skjuta, men hejdade mig.

Är det där en M4A1 han håller i? Tänkte jag. I sekunden jag tänker det, rör han på sig. Jag har aldrig blivit så jävla rädd i mitt liv, jag tömde mitt magasin med Makarovs i pannan på honom, direkt. Fy farao säger jag bara. Helt jävla chockad ställer jag mig bredvid liket, och lootar honom. Jag hittar:

M1911 med hur jäkla mycket skott som helst
M4A1 med holographic/lasersikte, skitmkt skott, typ 9mags
Karta
Kompass
Klocka
Hunting Knife
Kikare
24-slots coyote backpack(den bästa, inte den man börjar med).

Säkert glömt något, men ni förstår iaf. Kan någon förklara hur fan det här gick till?

Befann mig alltså i bugforest, gick omkring och sköt massa folk. Helt plötsligt ser jag någon, som ser ut att hålla i en M4A1. Han står och siktar rätt in i mörkret, mitt i natten, in i skogen. Plötsligt vänder han sig rätt mot mig, och jag tömmer ett helt magasin i huvudet på honom, och skriver direkt "WHAT THE F*CK" i chatten. Blev helt jävla chockad.

Shit, någon som varit med om liknande? Skakar typ fortfarande, vågar inte spela xD

En annan sak som gör hela skiten ännu konstigare, är att han var survivor, och jag sköt typ 500 skott i hans panna.

Fick ingen murder för det. Han sade ingenting, bara dog.

BTW; Befann mig på servern SE7, om någon var där så kanske de bevittnade mitt spam i chatten? hahaha blev helt chockad..

Det låter mycket spännande!
Jag har dock ingen förklaring för det som hände

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixzor:

Hej är det någon som kan hjälpa mig med att få spelet att fungera?

Jag har installerat allt korrekt och Arma 2 och OA fungerar att spela utan problem, när jag startar Arma2 Combined operation så ser jag till höger att det står @dayz mod etc.. men när jag försöker joina en server så kommer jag bara till "multiplayer setup" och där fungerar allt fint, men när jag väl trycker ok så laddar de lite och jag blir kickad tillbaks till server browsern.

Antagligen är de fel med Battleye då jag kan spela på servers utan de, jag har testat att ladda ner nya från Battleye.com men får samma fel.
Jag kör via steam.

Tack på förhand!

En kompis hade samma problem, han behövde bara ominstallera battleye så fungerade det.

Kolla också så du inte har flera battleye's installerade på datorn.

Permalänk
Medlem

Skit också... Hade precis lootat typ hela Cherno, och hade bland annat fått tag på AK74, Winchester, 1911, kikare, karta, kompass, klocka, gps, tändstickor osv. Skulle precis bege mig när jag och en kompis blir överfallna av zombies så vi tvingas klättra upp på ett tak, väl där så blir vi snipade av banditer, typ 400m bort... Tog hur lång tid som helst att krypa förbi alla zombies och loota.

Permalänk
Avstängd

Går det att välja att man ska dricka en cola före man dricker vattnet?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Går det att välja att man ska dricka en cola före man dricker vattnet?

Tryck in vattenflaskan in i ryggsäcken och se till att du bara har colan i din inventory när du tar "Drink water".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maeckish:

Tryck in vattenflaskan in i ryggsäcken och se till att du bara har colan i din inventory när du tar "Drink water".

ah ok, tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte kört på några dagar nu. Blev så jäkla lack på en spelare som utnyttjade en glitch/bugg till fullo. Jag och en annan spelat en del. Jag själv var inne på dag 10, med närmre 800 zombie kills och 5 bandit kills. Dödar inga om jag inte vet/ser att dem är bandits! Var på µber loot jack stället nummer 1, dvs northwest airstip barracks. Började köra slut på mina STANAG SD mags. Började bli lite halvskumt ute, 15 players på servern men verkade vara som alla var runt kustremsan så vi chansade och gick för det. Silenced vapen som man hade är zombina en lätt match. 3'e rundan in halvägs mot ingången ser min medspelare en person spawna inne i barrackerna och han skjuter mig direkt, utan förvarning. "Jag är död"! AKM'en han hade förde väsen och han fick en hel hord med zombies mot sig. Min kompis tar sig bort till fönstret och sänker han! ...eller det är vad han tror i alla fall. Man ser han disconecta från servern. 15s senare har han kommit tillbaka, och lyckas sänka min kompanjon. Då har han utnyttjat buggen/glitchen som gör att han INTE dör. Dvs.... disconectar du från spelet(ATL+F4) så blir inte din död registrerad! Jag blev så irriterad på sättet vid dog att jag inte spelat det sedan dess. Min GEAR jag förlorade..... M4A1 CCO SD + 8 Stanag SD mag och M9 SD + 10 M9 SD mag.

Permalänk
Medlem

Haha, började på en ny character idag, och direkt när jag spawnar så ser jag en bandit som laggat fast, så jag skjuter honom med min makarov, 4 gånger i huvudet.
Efter det så förvinner hans kropp, så jag sket i det och gick vidare, hinner gå typ 200 meter innan jag ser en man falla ihop, så jag drar dit och kollar det. Visade sig vara banditen jag sköt, som hade en M24 samt ett antal mag på sig som jag tog, snacka om bra start på rundan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Har i stort sett End game gear nu, saknar väll möjligtvis NVG och en G17..

Annars har jag:
Alice pack
Revolver
M24 | 15 skott
gps + karta
klocka
kompass
kniv
tändstickor
en jävla massa mat och annat nödvändigt.

Frågan är nu, vad gör man nu?
Funderar på att jaga banditer, men känns rätt hopplöst då jag praktiskt taget aldrig ser dem.
Tips på ställen man kan ligga och knäppa dem ?

Tror jag spelat med dig på några servrar...om du även heter Vargaas ingame?

Cherno och Elektro är väl helt klart det bästa ställena, SW-airfield (det utanför Balota) är ofta packat med banditer.

---------------------

Söker gött folk att spela med, allt för ofta man försöker vara snäll med bandit-skin och blir kbäppt på traven.

Någon som är sugen, lägg till bodtheninjacat (STEAM), eller släng iväg ett PM.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Vad är det för fördel med veteran servrar? dom flesta verkar vara det men jag tycker det är så jobbigt när man inte kan se namnet på den man talar med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Vad är det för fördel med veteran servrar? dom flesta verkar vara det men jag tycker det är så jobbigt när man inte kan se namnet på den man talar med.

Tycker också det är jobbigt att man inte kan se namn, men gillar att man inte har något sikte och 3 Persview

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

en fördel med det är att lata spelare inte kan pixelscanna landskapet efter spelare för att sen skjuta när namnet syns 500 meter bort i en buske. så det är bra att det inte finns, däremot vill jag ha 3ps när jag kryper mellan zombies

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Tror jag spelat med dig på några servrar...om du även heter Vargaas ingame?

Cherno och Elektro är väl helt klart det bästa ställena, SW-airfield (det utanför Balota) är ofta packat med banditer.

---------------------

Söker gött folk att spela med, allt för ofta man försöker vara snäll med bandit-skin och blir kbäppt på traven.

Någon som är sugen, lägg till bodtheninjacat (STEAM), eller släng iväg ett PM.

Nope. Jag heter [SWEC]Olsson ingame. så du har säkert sett någon annan

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

helt fycking jävla omöjligt att komma in på någon server med dagsljus nu

Permalänk
Medlem

Jag var nyss inne på en server där alla zombies stod stilla, 7500st närmare bestämt. Rörde man dem blev man skadad. Detta resulterade att alla survivors såg varandra som fiender i avsaknad av zombies. Alla verkade tänka....in i städerna och plundra och fyll ryggsäcken och lita inte på någon. Jag blev naturligtvis "backstabbad" av någon men ett vänligt yttre.

Permalänk

Hur är det med servrar nu?
Finns det plats eller är det fortfarande svårt att komma in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PansarPung:

Hur är det med servrar nu?
Finns det plats eller är det fortfarande svårt att komma in.

Det finns plats men det är väldigt svårt att komma in, "waiting for server respons"

Ibland så får man vara tacksam för buggarna, igår så hade jag samlat på mig en hel del saker. men då ser jag två stucken som kommer mot mig, jag frågar
friendly?
- No we are here to kill you.

jag var skadad och hade inga painkillers så jag skakade väldigt mycket.
Men jag drog iväg ett skott från ca 5 meter på en av dom med min lee enfiled, han försvann bakom ett hörn.
Zombies kommer springande och jag ser den andra killen kommer bakom mig, jag drar min makarov och börjar skjuta, får in några träffar och han tuppar av, det gör jag också strax efter och när jag ligger där avsvimmad så ser jag hur zombies äter på han, när jag vaknar så drar jag iväg 2 skott till och sen svimmar jag igen och strax efter det så dör jag.
Vet inte hur det gick för dom, men jag var död så jag loggade ut.

Idag när jag loggade in så spawnade jag vid stranden, men jag behövde både vatten och mat för det blinkade rött, tänkte va fan? så jag kollad min gear och jag hade allt kvar från igår

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmmm jag har ett litet problem, när jag väljer en server så kommer jag in i Multiplayer setup väljer surviver klickar ok den laddar ner något och sen sparkar den tillbaka mig i server listan, vad gör jag för fel?

Edit: fixa de, de var bara att ominstallera "battle eye anti cheat"

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster