Permalänk

Sapphire 7970 problem

Hej, jag köpte ett Sapphire Radeon HD 7970 idag men jag får ingen bild när jag kopplar in skärmarna till den. kör med moderkortets gpu just nu.
någon som vet vad jag ska göra :(?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du tillräckligt med kräm i ditt nätagg? Kopplat extraströmmen till graffet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

550w nätagg. en 6pin och en 8pin sladd

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att reseta/nollställ moderkortets bios innan du sätter i graffet. Vad har du för grejer?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

P8Z68-v pro gen3 mobo
Intel Core i7 2600k 3.40ghz
8gig ram

Permalänk
Medlem

Vad händer om du kopplar in 1 skärm bara?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

ingen bild alls även om det bara är en skärm.
farsan kom in o sa att jag skulle updatera bios så testar det nu

Permalänk

Funkar fortfarande inte efter BIOS uptaderingen.
när jag laddar ner AMD Driver Autodetect står det We were unable to find your product or OS

Permalänk
Hedersmedlem

Har du flera PCI-e platser på ditt mobo? Kolla isf med de/n andra innan du avfärdar kortet. Ev kan du kanske testa på din farsas burk?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spartlinz:

Funkar fortfarande inte efter BIOS uptaderingen.
när jag laddar ner AMD Driver Autodetect står det We were unable to find your product or OS

Pröva att byta plats på GPU´n till en annan PCI-e slot.
Fungerade för mig..

Kolla även i bios att ditt system inte låst sig vid CPU grafiken.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Finns grafikkortet i enhetshanteraren? Kan du komma in i bios med bild från ditt nya grafikkort? Har du testat att inaktivera den inbyggda gpun och bara köra på ditt 7970? Vet inte om det fungerar men värt att testa:).

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

om du hade ett Nvidia kort sedan innan så rekommenderas det att du formaterar om datorn. I det minsta att du avinstallerar drivrutinerna för Nvidia, men att fräscha upp datorn med en formatering är aldrig fel

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Aah funkar nu.. bytte molex (?) kabel bara <.< men tack alla för hjälpen

Edit: använder farsans dator btw... resten av mina delar kommer på måndag/tisdag så kunde inte testa i någon annan dator :/