Minecraft server lagg?

Permalänk

Minecraft server lagg?

Tjuuuue, jag har en server på minecraft den funkar att starta upp och kompisar joinar och spelar lagg fritt. Sen när jag testar att spela så går det inte bara lagg hela tiden. Mina dator speccs är i5 2500k gtx560ti 8gig vengence

Permalänk
Medlem

Ram är antagligen ditt problem.

8GB räcker för att spela i en stor värld men att samtidigt hosta en server med det blir antagligen för mycket.

bygg ihop en billig server dator för 2-3 tusen så ska du inte ha några problem , eller köp något begagnat.

Men dra inte någon snabb slutsats , får jag fråga hur många brukar spela på den här servern 2-3 eller 10-15 stycken ?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xenoz:

Ram är antagligen ditt problem.

8GB räcker för att spela i en stor värld men att samtidigt hosta en server med det blir antagligen för mycket.

bygg ihop en billig server dator för 2-3 tusen så ska du inte ha några problem , eller köp något begagnat.

Men dra inte någon snabb slutsats , får jag fråga hur många brukar spela på den här servern 2-3 eller 10-15 stycken ?

8gb ram är absolut inte för lite, i alla fall inte för runt 10 pers.

Vad har du för uppkoppling?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Du försöker väl inte spela på samma dator som servern kör på? Det kan sega ner rätt mycket ibland.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Ram är antagligen ditt problem.

8GB räcker för att spela i en stor värld men att samtidigt hosta en server med det blir antagligen för mycket.

bygg ihop en billig server dator för 2-3 tusen så ska du inte ha några problem , eller köp något begagnat.

Men dra inte någon snabb slutsats , får jag fråga hur många brukar spela på den här servern 2-3 eller 10-15 stycken ?

3-5 som MAX

Skrivet av Kinekin:

8gb ram är absolut inte för lite, i alla fall inte för runt 10 pers.

Vad har du för uppkoppling?

12-24 mbit men jag kör localhost så det spelar ingen roll för det är för MIG det laggar om jag inte framgick med det

Skrivet av Michaelo:

Du försöker väl inte spela på samma dator som servern kör på? Det kan sega ner rätt mycket ibland.

Jo och det har funkat galant förut

Permalänk

venne om jag får bumpa men här vare dött

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ströbröd:

venne om jag får bumpa men här vare dött

Bumpning är inte tillåtet.

Laggar dom andra på servern eller är det bara du?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Funkar alla plugins, är världen hel?
Hur mycket % går processorn i?