Nya Hörlurar för portabelt bruk

Permalänk
Medlem

Nya Hörlurar för portabelt bruk

Halloj o ni vördade överklockare!

Jag hade tänkt uppgradera mig på hörlursfronten nu i sommar med hjälp av pengar från ett Sommarjobb och lurarna jag söker måste följa några krav:

  • Kunna drivas av en HTC Incredible S

  • Ha bra byggkvalité, De ska inte gå sönder så lätt när de ligger i väskan mm

  • Se helt OK ut på stan; Jag har ett par AKG 518 nu som jag tycker ser helt ok ut. Dock vill jag inte lägga några pengar extra för utseende. De ska helt enkelt inte vara extremt stora och fula

  • On-ear föredras, samma här, nöjd med designen på AKGs 518 och någonstans runt den storleken vore bra

  • Bra ljud, neutrala. Absolut inga basknarkar lurar för 3 gånger så mycket som dom är värda *host beats by dr. dre... 'host't

Lurarna jag kollat på nu är http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/bw_p5_... som jag tycker låter bra, dock inte den förbättringen jag förväntade mig.

Ett stort plus om de likt P5orna kan byta ut kablen på.

Budget: Runt 2500kr
Tackar på Förhand

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRotmos:

Vad har du för budget?

Borde skrivit det, uppdaterar första posten. Runt 2500sek, alltså runt vad P5orna kostar. Kan lägga till någon hundralapp om det gör stor skillnad men annars vill jag hamna där.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt nöjd över mina Sennheiser HD25-1 II. Läs recensionerna på prisjakt, de stämmer överens med min upplevelse.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=179726

Ett par hundralappar under din budget

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

B&W P5, DT1350 och HD25-1 II/Amperior är alla populära portabla lurar med olika styrkor och vilken av dem skulle vara bäst är beroende på din smak. Om du är intresserad av att läsa/jämföra mer så finns det nog inte någon bättre tråd än denna.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

B&W P5, DT1350 och HD25-1 II/Amperior är alla populära portabla lurar med olika styrkor och vilken av dem skulle vara bäst är beroende på din smak. Om du är intresserad av att läsa/jämföra mer så finns det nog inte någon bättre tråd än denna.

Börjar smått hata dig, nu måste jag ju naturligtvis läsa igen hela Tier A delen av tråden när jag egentligen har 4 prov/uppsatser till nästa vecka:)
Riktigt bra länk!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Måste säga att det börjar luta lite åt HD25-1 lurarna efter att ha sett CaseWs länk. Dock undrar man lite om skillnaden kommer att vara så stor som jag vill ha den. Finns det några lurar som är lika HD25-I fast kostar några hundralappar mer och låter därefter?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

fel

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900