Permalänk

Laptop skärm till Vanlig led skärm

Tjenare folket!
Jag undrar om man kan bygga om en laptop skärm till stationär
(alltså om det finns kontakter man kan köpa och sedan koppla in skärmen genom tex VGA/DVI/HDMI)
För jag har en bärbar dator som är helt krakelerad och de ända som funkar är skärmen (Vad jag vet)

Permalänk
Proffsmobbare

Går gör det säkert med tillräckligt mycket jobb, men det finns ingen snabb och lätt fix.

Dessutom använder skärmen laptopens nätdel, så du behöver skaffa en lös nätdel bara för att kunna driva skärmen.

Vill du göra det i hobbysyfte så är det väl inga problem, men det blir ingen ekonomisk vinst mot att köpa en färdig, tyvärr.

Permalänk

Jag gör det i hobbysyfte, och hade tänkt ha tex spotify/Grooveshark och liknande i fönstret när man spelar.
Det med nätdelen visste jag inte men de kan alltid köpas
Du råkar inte veta vad sådana kontakter heter möjligtvis, har kollat runt på lite hobby butiker men har tyvärr inte hittat något

Permalänk
Medlem

Det går tydligen nuförtiden då det finns ett hyfsat standardiserat protokoll, men det är inte samma sak som att det är bagatellartat. Tycker mig ha sett att alla tillverkares ribbonkablar är olika, vilket bara i sig innebär ett problem.

Googla runt lite på "LVDS converter" eller nåt sånt så kanske du hittar något användbart.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Kaput Tack så mycket för ditt savar och det var exakt sån jag letade efter : )
10 solar till dig