Lämna tillbaka Diablo 3, Webhallen?
Jag köpte Diablo 3 på releasedagen på Webhallen i Stockholm.
Spelet är aktiverat på Battle.net, så jag har "använt" cd-nyckeln.
Om jag hade köpt spelet digitalt via Battle.net så verkar det inte som att det hade varit några problem att lämna tillbaka spelet. Men nu blir det ju en annan visa när Webhallen är med på ett hörn också.
Anledningen till att jag vill lämna tillbaka spelet är att det inte alltid går att spela (nere flera timmar i streck en söndag? come on!), att det kopplar ifrån och att man får en rad andra felmeddelanden vilket gör att man inte kan spela, ens single-player.
Vad tror ni? Vad tycker ni är rimligt osv? Är medveten om att minst hälften här per default tycker jag överreagerar, men det här är seriöst min åsikt och jag står fast vid den, tycker det är skamligt att det inte fungerar som det ska när man betalat för det. För mig personligen hade det kanske varit en annan sak om Blizzard hade engagerat sig i EU-communityt och informerat/styrt upp lite mer seriöst, men så är inte fallet och därmed irrelevant.
Rent krasst vill jag gå till Webhallen och lämna tillbaka spelet, men det är ju aktiverat på mitt Battle.net-konto så då blir det lite krångligare. Hur skulle man lösa en sån situation?
Och oavsett om ni håller med anledningarna till att lämna tillbaka spelet — låtsas att det exempelvis inte gick att spela från Sverige överhuvudtaget, och Blizzard svarar inte på frågor om detta; ett solklart fall för att få pengarna tillbaka. Hur fungerar det, när det är en tredje part man köpt det ifrån?