Hur många kondomer får jag ta på ungdomsmottagningen?

Permalänk
Avstängd

Hur många kondomer får jag ta på ungdomsmottagningen?

Hej
Som topic, hur många paket kondomer kan jag gå in och hämta på en gång? Tänkte snåla in lite på utgifterna nu och detta är en av grejerna att snåla in på.
Ligger alla kondomer i en stor låda eller måste man gå till någon och säga "Hej jag vill ha kondomer som räcker hela sommaren"?

Har ingen större lust att gå dit flera gånger om man bara får en veckas förbrukning, i så fall får jag köpa...

Någon som har erfarenheter av UM och kondomer?

Och ja "Hej bullen jag har ett problem..." Brukar alltid vara någon äldre med mindre liv än jag själv som skriver det och nu är det gjort så ni slipper göra det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför inte gå dit och fråga?

Haha vilken fråga:D Annars lär de väl inte vara så dyra? Varför snåla in på detta och sen "råka" få en junior?

Permalänk
Medlem

Som sagt, fråga.
Men kom också ihåg att det finns andra billiga alternativ, till exempel Lidl säljer nått lågprismärke som är bra mycket billigare än rfsu-s.
Alla kondomer som säljs i sverige måste uppfylla kvalitetskraven, så även om de är billiga är de lika hållbara.

Permalänk
Avstängd

Går kasst med bussar och tänker inte cykla 2,5 mil för att möjligtvis få ett nej

Pluggar utan CSN i sommar och lever på mina besparingar och lite jobb ibland som man får hoppa in på därav snålandet.
Men UM's kondomer är väl lika bra som alla andra kondomer? Lika stor chans att få en junior med dessa?

Ville bara veta om man kan få ta hem ett antal paket som räcker under sommaren annars så köper jag givetvis själv.

Permalänk
Avstängd

Ska kolla på Lidl.

Permalänk
Medlem

Öh, man måste inte lyxrunka varje gång..

Permalänk
Medlem

Ta hur mycket du vill men inte så överdrivet att hela paketet tar slut

EDIT: Men jag tror inte att man får kondomer i paket. De finns på en korg i ungdomsmottagningen.

Permalänk
Medlem

Det är för övrigt väldigt intressant hur pass många här på Sweclockers som tycks bli obekväma så fort något rörande sex och samlevnad kommer på tal och ska börja skämta bort det.7

Edit:
För att bidra lite mer till tråden; På ungdomsmottagningens hemsida står det:
Var kan man få tag på kondomer?
Kondomer brukar delas ut eller säljas på ungdomsmottagningar.

Med andra ord, det är olika på alla mottagningar, så du kommer inte kunna få något svar här på sweclockers. Du får helt enkelt ringa just din mottagning och fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Det är för övrigt väldigt intressant hur pass många här på Sweclockers som tycks bli obekväma så fort något rörande sex och samlevnad kommer på tal och ska börja skämta bort det.7

Haha, va? (Jag kan inte låta bli att ta åt mig) Vem är obekväm?

Frågan är skitdum eftersom ingen här rimligtvis vet svaret. Kvarstår gör att skämta om eländet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Haha, va? (Jag kan inte låta bli att ta åt mig) Vem är obekväm?

Frågan är skitdum eftersom ingen här rimligtvis vet svaret. Kvarstår gör att skämta om eländet.

Jo, insåg att det såg ut som att jag pekade ut ditt inlägg här, det var inte meningen. Dock är det faktiskt något jag tycker mig ha noterat fleratalet gånger i trådar som rör liknande frågor.

Men att skämta om saker är ju ofta det vi gör just när vi blir obekväma.

Edit: Och hur vet du att ingen här vet svaret? Det är väl inte alls osannolikt att någon här skulle kunna jobba på just ungdomsmottagningen, eller på något annat sätt veta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Jo, insåg att det såg ut som att jag pekade ut ditt inlägg här, det var inte meningen. Dock är det faktiskt något jag tycker mig ha noterat fleratalet gånger i trådar som rör liknande frågor.

Men att skämta om saker är ju ofta det vi gör just när vi blir obekväma.

Edit: Och hur vet du att ingen här vet svaret? Det är väl inte alls osannolikt att någon här skulle kunna jobba på just ungdomsmottagningen, eller på något annat sätt veta?

Nej, jag vet inte att det inte finns någon som vet exakt vad som gäller på den aktuella ungdomsmottagningen. Det är sant, så långt. Men bara att någon som jobbar på en (vilken som helst!) ungdomsmottagning skulle råka se tråden, är just osannolikt.

Värt att notera är också att det här fenomenet med gratis kondomer inte förekommer på samtliga ungdomsmottagningar i landet. På en sådan mottagning är det ganska lätt att gissa hur många man får ta... För det andra så har jag svårt att tro, nu gissar jag, att de som tillhandahåller kondomer har ett maxantal per besök som man håller stenhårt på. Mer troligt är väl att man får ta så många som man rimligtvis kan tänkas behöva, eller tills man skäms. Eller så får man ta max två. Det hela borde bero på personalens välvilja och/eller dagshumör.

Slutsatsen blir oavsett scenario att det är extremt osannolikt att TS kan få ett bra svar på sin fråga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hapone:

Det är för övrigt väldigt intressant hur pass många här på Sweclockers som tycks bli obekväma så fort något rörande sex och samlevnad kommer på tal och ska börja skämta bort det.7

Edit:
För att bidra lite mer till tråden; På ungdomsmottagningens hemsida står det:
Var kan man få tag på kondomer?
Kondomer brukar delas ut eller säljas på ungdomsmottagningar.

Med andra ord, det är olika på alla mottagningar, så du kommer inte kunna få något svar här på sweclockers. Du får helt enkelt ringa just din mottagning och fråga.

Tack, då vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Nej, jag vet inte att det inte finns någon som vet exakt vad som gäller på den aktuella ungdomsmottagningen. Det är sant, så långt. Men bara att någon som jobbar på en (vilken som helst!) ungdomsmottagning skulle råka se tråden, är just osannolikt.

Värt att notera är också att det här fenomenet med gratis kondomer inte förekommer på samtliga ungdomsmottagningar i landet. På en sådan mottagning är det ganska lätt att gissa hur många man får ta... För det andra så har jag svårt att tro, nu gissar jag, att de som tillhandahåller kondomer har ett maxantal per besök som man håller stenhårt på. Mer troligt är väl att man får ta så många som man rimligtvis kan tänkas behöva, eller tills man skäms. Eller så får man ta max två. Det hela borde bero på personalens välvilja och/eller dagshumör.

Slutsatsen blir oavsett scenario att det är extremt osannolikt att TS kan få ett bra svar på sin fråga.

Nu ska jag inte börja bråka i onödan här, men en snabb googling visade att det finns lite drygt 550 ungdomsmottagningar i Sverige. Jämför det till exempel med att McDonalds har 230 restauranger i Sverige, bara för att få en känsla av antalet.

Sweclockers är fullsmockat av högutbildade människor, och socionomprogrammet (Som väl är en lämplig utbildning för att jobba med sånt?) är en oerhört populär utbildning.

Så jo, jag tror absolut att det kan vara ganska sannolikt att någon här jobbar där.

Permalänk
Medlem

Har du inte råd med kondomer och inte kan ligga pga. Det så ska jag fan köpa kondomer till dig!
Ingen man ska behöva tacka nej till ligga pga. Pengar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

med tanke på ditt yrke "fickpingis" så rekommenderar jag starkt att du köper glidmedel och tex latexhandskar/plastpåsar/plastfolie istället för att i onödan slösa på ungdomsmottagningens resurser, du behöver inte riktigt skydd för att leka med dig själv!

(och om du nu däremot lyckas ligga med såpass många olika partners att du behöver "dra ner" på ditt kondomkonto så kan jag tipsa dig om att det fan inte är bättre med nytt hela tiden, skaffa något vettigt och bygg på det istället, fan så mycket roligare efter ett tag )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Har du inte råd med kondomer och inte kan ligga pga. Det så ska jag fan köpa kondomer till dig!
Ingen man ska behöva tacka nej till ligga pga. Pengar!

Skickades från m.sweclockers.com

Kondomer kan jag köpa men tänkte mer att man kanska kunde spara någon hundralapp under sommaren på kondomer genom att hämta på UM istället för att köpa.

I värsta fall kan jag låna pengar av morsan men vill hellre klara mig på mina besparingar tills man får CSN igen i september.

Tack ändå <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoz:

med tanke på ditt yrke "fickpingis" så rekommenderar jag starkt att du köper glidmedel och tex latexhandskar/plastpåsar/plastfolie istället för att i onödan slösa på ungdomsmottagningens resurser, du behöver inte riktigt skydd för att leka med dig själv!

(och om du nu däremot lyckas ligga med såpass många olika partners att du behöver "dra ner" på ditt kondomkonto så kan jag tipsa dig om att det fan inte är bättre med nytt hela tiden, skaffa något vettigt och bygg på det istället, fan så mycket roligare efter ett tag )

Varför måste jag ligga med flera för att behöva flera kondomer? Räcker det inte att tjejen vägrar käka piller och tvingar mig ha kondom om vi ska ligga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Varför måste jag ligga med flera för att behöva flera kondomer? Räcker det inte att tjejen vägrar käka piller och tvingar mig ha kondom om vi ska ligga?

Då är det la bara att vägra stoppa in den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Då är det la bara att vägra stoppa in den?

Skickades från m.sweclockers.com

Fast då får han ju inte ligga alls? Det låter som en tråkig lösning.

Permalänk
Inaktiv

När jag var där med klassen fick vi ta hur många vi ville, fast det är nog lite annorlunda om man kommer själv....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Varför måste jag ligga med flera för att behöva flera kondomer? Räcker det inte att tjejen vägrar käka piller och tvingar mig ha kondom om vi ska ligga?

är hon helt emot allt vad preventivmedel för kvinnor heter eller vill hon bara slippa piller? nuvaring är en jäkligt smidig sak om man har ett fast förhållande och är numera gratis upp till 26 i vissa kommuner i think.
känns som att det hade varit en bättre lösning med 1 ring/månad än att springa dit och hämta kondomer stup i kvarten

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

är hon helt emot allt vad preventivmedel för kvinnor heter eller vill hon bara slippa piller? nuvaring är en jäkligt smidig sak om man har ett fast förhållande och är numera gratis upp till 26 i vissa kommuner i think.
känns som att det hade varit en bättre lösning med 1 ring/månad än att springa dit och hämta kondomer stup i kvarten

Fast man får ju komma ihåg att bieffekterrna av alla typer av hormonrubbande preventivmedel är olika för alla tjejer. För en del är det helt enkelt inte akuellt.

Permalänk

kondomer är ju väldigt billigt annars om man ser till vad som kan hända utan kondom :p.

billig försäkring med andra ord om man nu inte vill bli farsa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Fast då får han ju inte ligga alls? Det låter som en tråkig lösning.

Tja, det kan man ju tycka .. Men ger man dom lillfingret tar dom hela handen... (observera att det här såklart gäller om hon gör det av några principskäl, är hon allergisk mot hormoner så får såklart killen ta sitt ansvar.. Det är inte bara tjejens ansvar, så TS: är det så får du helt enkelt panta burkar.. )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoz:

är hon helt emot allt vad preventivmedel för kvinnor heter eller vill hon bara slippa piller? nuvaring är en jäkligt smidig sak om man har ett fast förhållande och är numera gratis upp till 26 i vissa kommuner i think.
känns som att det hade varit en bättre lösning med 1 ring/månad än att springa dit och hämta kondomer stup i kvarten

Helt emot.
Har inget fast förhållande, gillar inte ens denna tjej.

Måste båda intyga att man har förhållande eller räcker det att jag säger att jag har ett?

Permalänk
Proffsmoddare

Finns ju p-stav, spiral osv annars. Eller så får du väl dra ut den i tid.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Tja, det kan man ju tycka .. Men ger man dom lillfingret tar dom hela handen... (observera att det här såklart gäller om hon gör det av några principskäl, är hon allergisk mot hormoner så får såklart killen ta sitt ansvar.. Det är inte bara tjejens ansvar, så TS: är det så får du helt enkelt panta burkar.. )

Skickades från m.sweclockers.com

Så du menar att hon inte får ta egna beslut av vad hon ska göra med sin kropp av principskäl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Så du menar att hon inte får ta egna beslut av vad hon ska göra med sin kropp av principskäl?

Klart hon får.. Men då får hon ju acceptera frånvaron av dick... Cause and effect ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Klart hon får.. Men då får hon ju acceptera frånvaron av dick... Cause and effect ..

Skickades från m.sweclockers.com

True that!

Permalänk
Medlem

Riktiga man kör utan,

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE