Problem med överföringar TF300T

Permalänk

Problem med överföringar TF300T

Hejsan Sweclockers!

Jag har nyligen iförskaffat mig en Asus Transformer pad TF300T som jag är rätt så nöjd med förutom när jag ska föra över något från datorn till den genom usb kabeln.
Då får den för sig att starta om sig efter ett litet tag. Den klarar av överföringen i någon minut sen startar den om, Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem

Kolla om nyare firmware finns till paddan. Samt kan vara värme problem.. =(

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk

Har senaste firmwaren som finns och tycker ju inte den blir varm.
Tycker ju inte något sånt här borde vara något problem heller.

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem

Hmm.. med tangentbordet dockat eller utan?
Läste att det vore bra om man installera sync programvaran och drivrtinerna men det kanske du har gjort?

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk

Utan t-bords dockan och drivrutiner och sync programvaran installerad.

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem

Låter som en bugg.. händer detta på andra maskiner också?
Med tanke på att den är fortfarande så färsk så kommer det säkert fixar efterhand som löser några andra problem.
Felanmäl det till ASUS i vilket fall.

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem

Alltså om du för över filer från en annan dator till din padda?

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk

händer samma sak på andra maskiner också.
Ska felanmäla det till asus.

Kan ha hittat problemet, det är när den stänger av skärmen den startar om sig under överföringarna.

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem

Hmm intressant!
Sparläget för skärmen alltså?!

Bra jobbat Sallander87

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk

japp det ser ut som så.
Det finns en inställning i paddan som ska stänga ner anslutningar när skärmen är avstäng. Den är av i mina inställningar men det kan vara det som buggar sig.

Är skumt att det ska vara så men får se vad asus säger för roligt sen

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem

Sätter bevakning på tråden för att se vart det bär vägen.

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Avstängd

Var hittar du denna inställningen? När jag för över många filer samtidigt så avbryts överföringen efter ett tag och man måste koppla ur paddan sen koppla in den igen om man ska fortsätta kopiera. Går att kopiera ca 1 GB åt gången innan det skiter sig och man måste koppla ur och koppla in.

Permalänk

Du hittar den på inställningar - Asus anpassad inställning. Där har du "koppla ifrån nätverk under vila"

Men den är av på min padda. Är en liten bug tror jag, så för att gå runt det så får man ha igång skärmen under överföringen. Så jag ökade tiden innan den går ner i viloläge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Avstängd

Men koppla ifrån nätverk gäller väl bara för wifi och inte usb?

Permalänk

Man skulle tro det, men det funkar och överföra filer så länge skärmen inte går ner i viloläge (standard 2 min)
Jag testadedet och då lyckadesjag föra över 20 gb data utan omstart på paddan,

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Avstängd

Ja men "koppla ifrån nätverk vid vila" har väl ingenting med usb att göra utan bara wifi och bluetooth?

Permalänk
Medlem
Dold text

Du har iallafall hittat en workaround för problemet Sallander87

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Avstängd

Testade din workaround men det fungerade inte för mig, den klarade inte ens av att kopiera 900 MB utan att de blev error.
Funderar starkt på att lämna tillbaka denna skit till surfplatta, går ju inte ens surfa på den utan att det laggar!

Permalänk

lyckades få ett svar från asus också. Tror inte äns dom läste igenom mitt mail
Så dom vill visst jag ska behöva skicka iväg min nya padda redan, det är jag inte så sugen på att göra än.

Citat:

Dear
Rikard,
Thank you for contacting ASUS Customer Service.
My name is Kaja and it's my pleasure to help you with your problem.

We're sorry to hear that you are having issues with your product.

You would need go to http://rma.asus.se and fill out the repair request
form. On the form, you will need to fill in a "service ID"; please use the
"ASUS CASE ID" which is stated on the top of this e-mail. All the
information, as well as warranty terms & conditions, are located on the
website, please go through them thoroughly.

Please be kindly informed that you can recieve a cost estimate if any
abused damage are discovered during the repair, it can be of an accident it
can have been dropped to the floor when just moving it and then accidently
dropped it. Just so you are aware of it, if this has not happend then just
ignore this message and go further with the previous information.

We hope we have been of assistance.

Regards
Kaja
ASUS Support

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2