Hög cpubelastning på Athlon II X4 640?

Permalänk

Hög cpubelastning på Athlon II X4 640?

Är det normalt att Athlon II X4 640 cpubelastning ligger på 85-90%?

När jag spelar Biochock 2 så ligger nämligen cpubelastningen konstant på 85-90% är det normalt?

Har iofs inte testat med några andra spel än.

Har 10 GB DDR3 RAM och ett 8800 GT för övrigt.

Permalänk
Medlem

om du spelar på låg upplösning ja

Permalänk

Jag spelar på upplösningen 1600 x 1200.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Shakademus:

Är det normalt att Athlon II X4 640 cpubelastning ligger på 85-90%?

När jag spelar Biochock 2 så ligger nämligen cpubelastningen konstant på 85-90% är det normalt?

Har iofs inte testat med några andra spel än.

Har 10 GB DDR3 RAM och ett 8800 GT för övrigt.

Ja, BF3 är jävligt CPU krävande.
Skulle rekommendera dig att köpa en ny kylare o överklocka lite, samt lägga vantarna på något nytt grafikkort.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

Har 10 GB DDR3 RAM och ett 8800 GT för övrigt.

hur har du lyckats fått 10GB ram?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ja, BF3 är jävligt CPU krävande.
Skulle rekommendera dig att köpa en ny kylare o överklocka lite, samt lägga vantarna på något nytt grafikkort.

vad har bf3 med detta och göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

Jag spelar på upplösningen 1600 x 1200.

jo, det är helt normal med 85-90% användning om grafikkortet ligger på 100%

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Mupp:

hur har du lyckats fått 10GB ram?

Två 1GB och två fyror. Svårt va?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Två 1GB och två fyror. Svårt va?

knappast att rekommendera?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

knappast att rekommendera?

Varför inte? Allt minne kommer att gå i dual channel, så länge man kör matchade par per kanal.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Varför inte? Allt minne kommer att gå i dual channel, så länge man kör matchade par per kanal.

jag har haft problem när jag kört olika storlekar på minnena förut och jag vet andra som haft det också.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Mupp:

jag har haft problem när jag kört olika storlekar på minnena förut och jag vet andra som haft det också.

Men bara för att en (några) haft problem behöver det inte vara alla.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Men bara för att en (några) haft problem behöver det inte vara alla.

När sa jag att alla behöver ha det? jag sa bara att det inte är rekommenderat att köra med olika storlekar på minnena.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Mupp:

knappast att rekommendera?

Skrivet av The Mupp:

När sa jag att alla behöver ha det? jag sa bara att det inte är rekommenderat att köra med olika storlekar på minnena.

Nej, det påstod du inte då du skrev ett ? efter eller hur.
Men hur som så funkar det ju bevisligen för TS så case closed.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Ja, BF3 är jävligt CPU krävande.
Skulle rekommendera dig att köpa en ny kylare o överklocka lite, samt lägga vantarna på något nytt grafikkort.

Var fick du bf3 från?
OnT: det beror hur grafik inställningarna är ställda och hur stark GFX du har. Fast det 85-90% med 8800 verkar lite väl mycket

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nej, det påstod du inte då du skrev ett ? efter eller hur.
Men hur som så funkar det ju bevisligen för TS så case closed.

vad virrar du om? jag svarade "knappast att rekommendera?" till dig om att köra med olika storlek på ram minnen. Om det inte har samma grund betydelse som att "det inte är rekommenderat att köra med olika storlekar på minnena." så kan jag tydligen inte svenska för 5 öre.

Mitt frågetecken var för att det var syftat som ett påstående till dig.

*edit*
Hade du stått framför mig hade jag nog visat kroppsspråk som tex rynka pannan och etc så det hade vart tydligare vad jag menade

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

vad virrar du om? jag svarade "knappast att rekommendera?" till dig om att köra med olika storlek på ram minnen. Om det inte har samma grund betydelse som att "det inte är rekommenderat att köra med olika storlekar på minnena." så kan jag tydligen inte svenska för 5 öre.

Mitt frågetecken var för att det var syftat som ett påstående till dig.

*edit*
Hade du stått framför mig hade jag nog visat kroppsspråk som tex rynka pannan och etc så det hade vart tydligare vad jag menade

Jag sätter mina fem ören på att du inte kan svenska

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Mupp:

vad virrar du om? jag svarade "knappast att rekommendera?" till dig om att köra med olika storlek på ram minnen. Om det inte har samma grund betydelse som att "det inte är rekommenderat att köra med olika storlekar på minnena." så kan jag tydligen inte svenska för 5 öre.

Mitt frågetecken var för att det var syftat som ett påstående till dig.

*edit*
Hade du stått framför mig hade jag nog visat kroppsspråk som tex rynka pannan och etc så det hade vart tydligare vad jag menade

Ja, det är inte lätt med syftningar ibland i skriven text, men visst har du rätt i att det inte är det bästa att blanda minnen hur som helst, det håller jag med om, så hoppas du ursäktar min petiga stil.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

vad kör du med för grafikort då? sen är väll X4 640 inte det modernaste just nu att spela med kanske. men så länge spelet flyter på så spelar det ju ingen roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja, det är inte lätt med syftningar ibland i skriven text, men visst har du rätt i att det inte är det bästa att blanda minnen hur som helst, det håller jag med om, så hoppas du ursäktar min petiga stil.

du var petig för att jag var otydlig, det krävs två för att dansa tango så jag får be om ursäkt för att jag inte formulerade mig bättre.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |