Vilket grafik kort ska jag välja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Jag tackar för allas hjälp och åsikter och ni har hjälpt mig att bestämma mig
för att införskaffa ett gtx 670 när det sjunkit någon hundralapp i pris (ca 3300kr)
eftersom det ger sjukt bra prestanda och ska då hålla i 2 år vilket det förhoppningsvis och troligtvis gör.

Inte helt omöjligt att jag skaffar ett 7870 men nu när 660 snart kommer och kommer ha samma prestanda
och ligga runt 2500 kr enligt sweclockers så verkar inte 7870 vara värt pengarna än, kanske om det
sjunker till 2300-2500 så skaffar jag det men det lutar mest åt 670 eftersom det verkar ge mer prestanda för pengarna.

Tackar för all hjälp åter igen
finns inget bättre än sweclockers medlemmar när det kommer till dator komponenter.

Well med tanke på att Asus 7870 kostar 2500 ex just nu med cdon 10% rabatt så är det rätt prisvärt kort
Att vänta på 660 bara för priset är ju rätt weird imo.

Om du däremot sparar lite till 670 sure.

Sen vet man ju inte hur priserna kommer ändras nu framöver, alla vet ju att valutorna är helt åt fanders och värre blir det.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Well med tanke på att Asus 7870 kostar 2500 ex just nu med cdon 10% rabatt så är det rätt prisvärt kort
Att vänta på 660 bara för priset är ju rätt weird imo.

Om du däremot sparar lite till 670 sure.

Sen vet man ju inte hur priserna kommer ändras nu framöver, alla vet ju att valutorna är helt åt fanders och värre blir det.

finns det 10% rabatt?

Permalänk

Men undrar om gtx 670 är "overkill" om man mest ska spela guild wars 2 framåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

finns det 10% rabatt?

http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/

10% på alla komponenter som finns i lager, riktigt bra priser nu.
Sen att cdon är billigare än inet, komplett osv normalt gör de ännu billigare.

Även om cdon support är poop ofta så är priserna så mycket billigare

Satte ihop ett paket till polare på cdon precis, blev 2000:- billigare än inet med samma komponenter.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/

10% på alla komponenter som finns i lager, riktigt bra priser nu.
Sen att cdon är billigare än inet, komplett osv normalt gör de ännu billigare.

Även om cdon support är poop ofta så är priserna så mycket billigare

Satte ihop ett paket till polare på cdon precis, blev 2000:- billigare än inet med samma komponenter.

Tack så jätte mycket!
sparar ännu än slant till nu

Permalänk

Så det blir ett hd 7870 nu eftersom det är mest prisvärt och
som tidigare sagt så tackar jag så mycket för hjälpen.

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670

Annars kan du ju kolla lite skillnader här

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Köp begagnat=)
Ligger ute 2xGTX570 på marknaden.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb