Permalänk
Avstängd

ny telefon (förslag?)

hej jag har tänkt att köpa en ny telefon men vet inte om jag vill ha nya generationens telefoner

när jag var runt 13 år gammal 2006 så köpte jag en htc p3300 älskade den och sedan dess har jag bara köpt htc telefoner

htc tytn och sist htc hd vet inte riktigt den hade iallafall windows phone 6

vill nu ha en helt ny telefon kan betala uppåt 7000.kr men problemen jag har nu är

först så vill jag ha en speciell form desire hd har en perfekt form hd2 har också en perfekt form formen jag pratar om är fyrkantig typ som iphone

vet inte om jag vill ha android har aldrig tyckt om utseendet

htc titan verkar som den perfekta telefonen för mig MEN den har windows phone 7 vilket är troligen det fulaste mobil operativs systemet jag någonsin har sett

älskade utseendet med windows phone 6 med htc sense har ofta tänkt på att köpa en gammal telefon med win phone 6 typ som en htc hd2 men det går inte att ändra den så mycket som android

detta kanske är svårt att förstå pågrund av min dåliga stavning och grammatik

men jag vill ha helst en htc telefon inte för billig inte för rund inte för plastig helt svart som titan och htc hd2 desire hd är helt ok i utseende

men jag vet inte vilket operativs system jag vill ha android är inte lika snyggt som win phone 6 med htc sense sen har jag läst att android är buggigt

windows phone 7 är uteslutet om man inte kan få det att se ut som wm6 med htc sense windows phone 6 med htc sense är det bäst operativs systemet enligt mig men jag vill också kunna modifiera det och windows phone har mycket mindre support för allt som android har

så jag vet inte riktigt vilken telefon jag vill ha så därför gör jag den här tråden

har testat iphone 4 min pappa köpte en otroligt tung tyngre än min pappas gamla stora sony ericsson p910i sen är tangentbordet näst intill omöjligt att skriva på testade stylus men det fungerade inte att använda på den

sen har jag också tankar på att strunta i det helt eftersom det verkar inte som den nya generationen telefoner är för mig

anledningen att jag nu vill ha telefon är att simkortet jag har i min gamla se med halv färgskärm har obegränsat internet så jag vill ha en telefon och vara uppkopplad 24/7 sen vet jag inte om det sim kortet skulle fungera i en annan telefon heller

one x ser också ut som min typ av telefon men den är för rund

högst på listan just nu är desire hd

Permalänk

Du skriver att du inte är säker att du vill ha en Android, och heller ingen med Windows 7 (det återlämnas ju bara iPhone och knapp-erans telefoner i princip). Annars skulle jag rekommendera antingen en HTC one X (quad core cpu). Eller en galaxy sIII, också quad core. Personligen föredrar jag Samsung.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du iallafall borde ta en titt på Samsung galaxy note. Jag vet att skärmen kan vara för stor för vissa människor, men känn på den, se om du kan få prova att lägga den (eller en dummy) i fickan, och se vad du tycker. Jag tycker verkligen den är värd ett övervägande iallafall. Om man kan leva med storleken är det definitivt en underbar telefon, och den stora, högupplösta 720p-skärmen är fantastisk när man vill surfa, läsa sms eller mail, spela spel, se på youtube-videos osv.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag tycker du iallafall borde ta en titt på Samsung galaxy note. Jag vet att skärmen kan vara för stor för vissa människor, men känn på den, se om du kan få prova att lägga den (eller en dummy) i fickan, och se vad du tycker. Jag tycker verkligen den är värd ett övervägande iallafall. Om man kan leva med storleken är det definitivt en underbar telefon, och den stora, högupplösta 720p-skärmen är fantastisk när man vill surfa, läsa sms eller mail, spela spel, se på youtube-videos osv.

tack såg en note tyckte den var otroligt bred sen tyckte jag färgerna på skärmen också var över saturerade har tänkt på en galaxy telefon men vet inte om samsung är mitt typ av märke

Permalänk
Medlem

Gör som alla andra och hör på en Galaxy S3 så blir du nog nöjd, trots android, man kommer förbi det snabbt. Själv kan jag annars rekommendera note starkt då jag sitter på en själv

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Gör som alla andra och hör på en Galaxy S3 så blir du nog nöjd, trots android, man kommer förbi det snabbt. Själv kan jag annars rekommendera note starkt då jag sitter på en själv

så man kan komma förbi android?

men ja om den är bäst så tar jag den annars hade jag tänkt på en hd2

den verkar en desire hd bäst men jag vet inte om jag vill ha android har aldrig haft det innan

Permalänk

Nokia N9 då?

Om du varken gillar Android eller WP7.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forsberg1:

Nokia N9 då?

Om du varken gillar Android eller WP7.

saken är den att nokia inte är mitt märke heller så det är svårt

har också tittat på evo 3d och incredible s evo 3d verkar som min sorts telefon

men android vet inte om det vill ha ett operativs system som är rent inte "bloated" android verar vara fruktansvärt bloated med widgets flera skärmar etc vill ha allt i en fin plats precis som htc sense i wm6

sen verkar android ha otroligt många knappar att trycka på när i htc sense allt fanns i en plats genom slidern android har massa knappar man kan ta fram från botten i princip överallt blandat och oorganiserat iallafall så jag ser det

så här ser htc sense start skärm ut den snyggaste jag någonsin har sett allt finns innanför det gränssnittet vet inte hur jag ska förklara det så man kan förstå det men allt finns på en plats till skillnad från android (har aldrig heller haft android fick använda min brors htc tatoo med android för att hjälpa honom med att få internet att fungera kan säga att jag inte tyckte om utseendet på det)

och här är androids version ikoner spridda överallt (vet att man kan organisera dem men inte likadant) sen har den också ett otroligt fult "aktivitets fält?"

i botten (ser bara så rörigt ut enligt mig) vet heller inte om detta är rätt men tycker wm6 känns mer stilrent och instängt ut medan android skriker opensource utan någon som helst ordning där man kan göra i princip vad som helst som firefox mot internet explorer firefox brukade inte vara lika snyggt som ie

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tack såg en note tyckte den var otroligt bred sen tyckte jag färgerna på skärmen också var över saturerade har tänkt på en galaxy telefon men vet inte om samsung är mitt typ av märke

rly ?! rly?! känns som du redan bestämt dig, eller är det så att du är för tuff för samsung ?

enligt mig så är en Galaxy sIII iaf mer status än en Iphone. men de är ju bara min åsikt!

(samsungs telefoner var dåliga den tiden de hade egen mjukvara, inte längre)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

saken är den att nokia inte är mitt märke heller så det är svårt

har också tittat på evo 3d och incredible s evo 3d verkar som min sorts telefon

men android vet inte om det vill ha ett operativs system som är rent inte "bloated" android verar vara fruktansvärt bloated med widgets flera skärmar etc vill ha allt i en fin plats precis som htc sense i wm6

sen verkar android ha otroligt många knappar att trycka på när i htc sense allt fanns i en plats genom slidern android har massa knappar man kan ta fram från botten i princip överallt blandat och oorganiserat iallafall så jag ser det

så här ser htc sense start skärm ut den snyggaste jag någonsin har sett allt finns innanför det gränssnittet vet inte hur jag ska förklara det så man kan förstå det men allt finns på en plats till skillnad från android (har aldrig heller haft android fick använda min brors htc tatoo med android för att hjälpa honom med att få internet att fungera kan säga att jag inte tyckte om utseendet på det)

http://2.bp.blogspot.com/-5n6PB6Czflc/T1i5YJV_R3I/AAAAAAAADeY...

och här är androids version ikoner spridda överallt (vet att man kan organisera dem men inte likadant) sen har den också ett otroligt fult "aktivitets fält?"

i botten (ser bara så rörigt ut enligt mig) vet heller inte om detta är rätt men tycker wm6 känns mer stilrent och instängt ut medan android skriker opensource utan någon som helst ordning där man kan göra i princip vad som helst som firefox mot internet explorer firefox brukade inte vara lika snyggt som ie

http://www.xda-developers.com/wp-content/uploads/2011/01/Scre...

Jag skulle lägga min röst på en HTC one x. Allt flyter underbart på den, skärmen är lagom stor och den är riktigt smidig. Sen design på android går att göra nästan precis hur man vill! Här är ett exempel på hur det kan se ut (så som det ser ut på min)

https://www.dropbox.com/s/q7v9d34bghefz1q/2012-05-13%2021.19.47.png

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kardizz:

rly ?! rly?! känns som du redan bestämt dig, eller är det så att du är för tuff för samsung ?

enligt mig så är en Galaxy sIII iaf mer status än en Iphone. men de är ju bara min åsikt!

(samsungs telefoner var dåliga den tiden de hade egen mjukvara, inte längre)

jo det är något med det

nu när jag vill ha telefon så kan jag säga direkt att jag vill ha utseende mer än funktion

och detta kommer att låta dumt men enligt mig så är inte samsung ett fins märke till skillnad från htc sen har jag aldrig haft en samsung heller kanske kan ändra på det men har alltid tyckt att htc är min typ av märke dem har alltid enligt mig varit mindre barnsliga typ företags telefoner kvalite är ingen företags person men jag tycker om stilrent

sen säger jag inte att det är något fel på samsung vet bara inte om det är för mig

om htc one ser inte bilden?

edit ja det det där såg ju väldigt bra ut är det lätt att ändra utseendet? vill helst göra sånt utan modifering av telefonen

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ta och läsa igenom detta,

http://www.gsmarena.com/samsung_i9300_galaxy_s_iii-review-761...

Då lär du ha enkelt för att bestämma dig...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Tycker du ska ta och läsa igenom detta,

http://www.gsmarena.com/samsung_i9300_galaxy_s_iii-review-761...

Då lär du ha enkelt för att bestämma dig...

tack det ska jag göra men jag vet inte riktigt om utseendet på den är aningen rund

märker själv att jag är väldigt petig

vill sen helst inte spendera mer än 4-5k jag är inte rik men jag är villig att gå på ett högt pris om det verkligen är värt det

Permalänk

HTC One X är den i dagsläget bästa telefonen imo, den har bra av allt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

HTC One X är den i dagsläget bästa telefonen imo, den har bra av allt.

tittade på den men än en gång så¨är den för rund (skillnaden syns inte så mycket men jag kan se skillnaden eftersom jag tycker mer om utseendet på dem andra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

hej jag har tänkt att köpa en ny telefon men vet inte om jag vill ha nya generationens telefoner

när jag var runt 13 år gammal 2006 så köpte jag en htc p3300 älskade den och sedan dess har jag bara köpt htc telefoner

*Orkade inte läsa allt men här är några förslag på Android telefoner*

Asus Padfone om du vill ha en snygg och snabb telefon som sedan kan bli en tablet med tangentbord och med 64 timmar batteritid
Samsung Galaxy Nexus om du vill ha en hyffsat up-to-date hårdvarumässigt men som har/får senaste Android av alla telefoner
Samsung Galaxy S3 om du vill ha det senaste hårdvarumässigt

skulle inte rekommendera HTC one X då jag har läst att folk har problem med gula fläkar på skärmen, telefonen startat inte (man måste ansluta laddaren), på vissa benchmarks så är även HTC one S snabbare och den har samma processor som Asus Padfone har (Snapdragon S4).

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gimbergsson:

*Orkade inte läsa allt men här är några förslag på Android telefoner*

Asus Padfone om du vill ha en snygg och snabb telefon som sedan kan bli en tablet med tangentbord och med 64 timmar batteritid
Samsung Galaxy Nexus om du vill ha en hyffsat up-to-date hårdvarumässigt men som har/får senaste Android av alla telefoner
Samsung Galaxy S3 om du vill ha det senaste hårdvarumässigt

skulle inte rekommendera HTC one X då jag har läst att folk har problem med gula fläkar på skärmen, telefonen startat inte (man måste ansluta laddaren), på vissa benchmarks så är även HTC one S snabbare och den har samma processor som Asus Padfone har (Snapdragon S4).

kan säga direkt att asus padfone ser ut precis som min typ av telefon 65 timmars batteri tid?

hur är det möjligt när dem andra har 8 timmar

vänta är den lika stor som en vanlig telefon med alla funktioner som en vanlig smart phone har?

Permalänk
Skrivet av zzcool:

tittade på den men än en gång så¨är den för rund (skillnaden syns inte så mycket men jag kan se skillnaden eftersom jag tycker mer om utseendet på dem andra)

Fast har du testat att gå till en telefonbutik och hålla i dem? HTC:n är otroligt skön att klämma på enligt mig, som alla deras andra telefoner.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zzcool:

Men ge dig, vad är det för små skitdetaljer du sitter och stör dig på?

Om du gillar skarpa kanter, så kan denna vara något för dig http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumrken/lg/....

Eller är inte LG din typ av märke?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Köp en HTC ONE X i valfri färg alt en titan eller SGSIII. Annars gör du ett dåligt köp. För guds skull inte desire hd, hellre evo 3d isf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gimbergsson:

*Orkade inte läsa allt men här är några förslag på Android telefoner*

Asus Padfone om du vill ha en snygg och snabb telefon som sedan kan bli en tablet med tangentbord och med 64 timmar batteritid
Samsung Galaxy Nexus om du vill ha en hyffsat up-to-date hårdvarumässigt men som har/får senaste Android av alla telefoner
Samsung Galaxy S3 om du vill ha det senaste hårdvarumässigt

skulle inte rekommendera HTC one X då jag har läst att folk har problem med gula fläkar på skärmen, telefonen startat inte (man måste ansluta laddaren), på vissa benchmarks så är även HTC one S snabbare och den har samma processor som Asus Padfone har (Snapdragon S4).

Skrivet av kazen_90:

Köp en HTC ONE X i valfri färg alt en titan eller SGSIII. Annars gör du ett dåligt köp. För guds skull inte desire hd, hellre evo 3d isf.

Skickades från m.sweclockers.com

är mellan evo 3d och asus padfone just nu

och nej ledsamt nog så är inte lg min typ av märke heller

men det måste vara något med padfone som jag inte kommer gilla den kostar 4000 kr den har en tillkommande bärbar dator det MÅSTE finnas något dåligt med den sämre skärm än vanliga inte likadan som andra smartphones etc

om den här är lika bra som galaxy s evo 3d etc så blir det nog den kommer ju med en bärbar dator på köpet (vet att telefonen kör den bärbara datorn)

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Köp en HTC ONE X i valfri färg alt en titan eller SGSIII. Annars gör du ett dåligt köp. För guds skull inte desire hd, hellre evo 3d isf.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för fel på DHD förutom att den är gammal? Jag har en själv, och den flyter på bra, trots sina 1,5 år på nacken.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Går helt emot min natur, och jag hade annars sagt One X, SGSII, Note eller Lumia 900, men jag tror du får nöja dig med en iPhone

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd

har nu tittat på padfone den verkar ha precis ALLT jag vill ha 64 timmars batteri tid också?

finns det något annorlunda med den eftersom jag har svårt att tro att det är en helt vanlig avancerad smartphone mer nära 100 timmars batteri tid det är inte möjligt jag ser ingen logik i det hur fungerar det?

ser också att den kommer att kosta 6000 kr men ser det som att det är värt det är ju en bärbar dator och en telefon i ett har alltid velat ha en billig liten bärbar dator som asus eee

påminner lite om htc advantage som egentligen var en surfplatta lååångt innan ipad ville bara nämmna det kommer ihåg 2006 då jag försökte ha råd för en advantage

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

kan säga direkt att asus padfone ser ut precis som min typ av telefon 65 timmars batteri tid?

hur är det möjligt när dem andra har 8 timmar

vänta är den lika stor som en vanlig telefon med alla funktioner som en vanlig smart phone har?

Tänkte tipsa om Asus telefonen men den var ju avrundad vid botten. Men bra att det dök upp i tråden.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zelxi:

Tänkte tipsa om Asus telefonen men den var ju avrundad vid botten. Men bra att det dök upp i tråden.

tycker inte den ser så rundad ut iallafall inte lika mycket som one x tycker mer den ser ut att ha en form som iphone älskar utseendet på iphone 4 s men resten av den hatar jag

den här var iallafall väldigt snygg gissar att bakrunden är animerad med pulserande ljus

https://www.dropbox.com/s/q7v9d34bghefz1q/2012-05-13%2021.19....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tycker inte den ser så rundad ut iallafall inte lika mycket som one x tycker mer den ser ut att ha en form som iphone älskar utseendet på iphone 4 s men resten av den hatar jag

http://www.techwireasia.com/wp-content/uploads/2012/03/Asus-P...

http://cdn.pocketnow.com/wp-content/uploads/2012/02/HTC-One-X...

Tryckte på fel citat, men man ser ju hur kanten jämnas upp med ovansidan :o, fast kanske ts menade själva "ytterkanterna"? Hade svårt att tyda inlägget.

Ett t försvann.
Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Gör som alla andra och hör på en Galaxy S3 så blir du nog nöjd, trots android, man kommer förbi det snabbt. Själv kan jag annars rekommendera note starkt då jag sitter på en själv

visste inte att man hade telefonen för att sitta på den xD.. Skoj åsido, min kompis har en sån, tyckte den var enorm :S

Btw, har hittat din största fiende batman

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

har nu tittat på padfone den verkar ha precis ALLT jag vill ha 64 timmars batteri tid också?

finns det något annorlunda med den eftersom jag har svårt att tro att det är en helt vanlig avancerad smartphone mer nära 100 timmars batteri tid det är inte möjligt jag ser ingen logik i det hur fungerar det?

ser också att den kommer att kosta 6000 kr men ser det som att det är värt det är ju en bärbar dator och en telefon i ett har alltid velat ha en billig liten bärbar dator som asus eee

påminner lite om htc advantage som egentligen var en surfplatta lååångt innan ipad ville bara nämmna det kommer ihåg 2006 då jag försökte ha råd för en advantage

Asus Padfone har 64 timmar batteri tid när telefonen är inkoppplad i tableten och dockstationen alltså själva telefonen har kanske runt 16 timmar tablatens batteri lägger på extra 24 timmar och dockstationen (tangentbordet) lägger på uttligare 24 timmar

alltså 16+24+24 = 64 timmar

*Kan inte den exakta batteritiden så det är ett exempel

Bara telefonen kommer att kosta runt 4500kr och Telefonen med tableten kommer kosta runt 6000kr och så får du säkert köpa tangentbordet för kanske ~2000kr

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

har nu tittat på padfone den verkar ha precis ALLT jag vill ha 64 timmars batteri tid också?

finns det något annorlunda med den eftersom jag har svårt att tro att det är en helt vanlig avancerad smartphone mer nära 100 timmars batteri tid det är inte möjligt jag ser ingen logik i det hur fungerar det?

ser också att den kommer att kosta 6000 kr men ser det som att det är värt det är ju en bärbar dator och en telefon i ett har alltid velat ha en billig liten bärbar dator som asus eee

påminner lite om htc advantage som egentligen var en surfplatta lååångt innan ipad ville bara nämmna det kommer ihåg 2006 då jag försökte ha råd för en advantage

Dom 64 timmarna är endast när du har den i surfplattan, om du inte förstod det innan så är asus padfone en smartphone med all hårdvara och som man sen stoppar i den medföljande surfplattan. Man kopplar in den så att surfplattans skärm & touch taröver. Eftersom att det inte finns nästan några komponenter i tabletten så är den nästan bara batterier därav batteritiden. Men det är som sagt ENDAST då man har den i tablet-mode
Men är det detta du vill ha så kör hårt, har hört att det ska vara en bra telefon,tablet kombo

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360