Usch vad denna tråd luktar reklam.
Finns inte en enda tråd som ViasatSupport kommenterat i ang viaplay å nöjda kunder.
Kan lägga in varningens finger ang uppsägning.
1: Du ringer support... telefon kö (15-16min för mig)
2: Nån artig svarar å jag förklarar att ni inte är värda pengarna.
3: Person försöker smeka in nå andra paket som kan låta "vettiga" å presenterar den nya summan.
4: Nja, ja e int intresserad
5: Men om vi gör såhär bla bla bla bla å lägger fram summa å förslag igen.
6: Eh... nej
7: Efter över 30min med nej nej nej nej å åter nej... så blir man onekligen less å säger "JAG VILL INTE HA KVAR ABBONEMANGET"
8: Jamen hur ska du då kunna se TV? Vi är det billigaste alternativet på marknaden.
*Jisses var bara hårsmån att man skulle skälla ut denna person å säga att det har ni inte ett s*t*ns piss me*
9: Ok jag antecknar att du sagt upp ditt abbonemang som dock har uppsägningstid på 3mån bla bla bla är du inte säker på att du inte vill... NEJ !
#: Värt å notera. Korthyra var aldrig medräknad i nån av dennes beräkningar på månadskostnad.
Jag har förut i andra trådar sagt vad jag tycker om scam företag, om jag bara hade spelat in samtalet så hade vi fått träffas öga mot öga i tingsrätten ang konsumenträttigheter å marknadsföring.
Nu har jag ytterligare ett samtal då dem postat en postcheck med återstående summa som jag skulle få tillbaka, denna kostar dock 25kr att lösa ut.
Å jag lär safta till summan för varje minut som jag ska sitta å prata med dom å inte att förglömma lagenlig ränta!
Not.2.
Har du inspelninsbar enhet så förverkas alla inspelningar vid en uppsägning då du tydligen inte har rätt att se på det efter avslutat abbonemang.