Permalänk

Viaplay-Box

Hallåja!
Hittade en lite halvrolig sak idag, någonting nytt som heter Viaplay-boxen.
Använder själv viaplay idag och är ganska nöjd, främst så man får tillgång till all sport utan att behöva betala multum för att få samtliga kanaler man behöver för specifik sport.

När jag idag surfade in på viaplay såg jag då denna nyhet som verkar vara ett fint komplement, man får alltså helt enkelt lite "vanliga" tv-kanaler samt lite smått och gott från Viasat.
Jag är ganska nyfiken på hela grejen, då jag nu inte betalar för något tv-abonnemang, har endast grundutbud som ja... används ungefär en gång i månaden.
Vad tror ni? Är det någon som redan hunnit testa eller har några tankar kring detta? Känns rätt gutt i och med att det kostar 99 pix mer i månaden än vad fristående Viaplay gör...
Finns mer info här:
http://kampanj.box.viaplay.se/

Permalänk
Medlem

Känns som ett bra komplement. Men jag vägrar ändå köpa deras paket. Det enda jag vill ha är sporten, och då måste jag betala för Viaplay + Film + Sport...

Permalänk
Skrivet av KaptenKosk:

Hallåja!
Hittade en lite halvrolig sak idag, någonting nytt som heter Viaplay-boxen.
Använder själv viaplay idag och är ganska nöjd, främst så man får tillgång till all sport utan att behöva betala multum för att få samtliga kanaler man behöver för specifik sport.

När jag idag surfade in på viaplay såg jag då denna nyhet som verkar vara ett fint komplement, man får alltså helt enkelt lite "vanliga" tv-kanaler samt lite smått och gott från Viasat.
Jag är ganska nyfiken på hela grejen, då jag nu inte betalar för något tv-abonnemang, har endast grundutbud som ja... används ungefär en gång i månaden.
Vad tror ni? Är det någon som redan hunnit testa eller har några tankar kring detta? Känns rätt gutt i och med att det kostar 99 pix mer i månaden än vad fristående Viaplay gör...
Finns mer info här:
http://kampanj.box.viaplay.se/

Hej KaptenKosk!

Om du går in på community.viaplay.se så kan vi hjälpa dig på bästa sätt och besvara alla frågor du kan tänkas ha!

Mvh Liselotte
Viasat Support

Permalänk
Skrivet av kallabaz:

Känns som ett bra komplement. Men jag vägrar ändå köpa deras paket. Det enda jag vill ha är sporten, och då måste jag betala för Viaplay + Film + Sport...

Jo jag känner igen det där. Hade ju varit oslagbart om man bara kunde välja sporten...

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att detta är en lysande ide.
Stort plus!

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk

Äsch jag klickar hem en så återkommer jag med min åsikt när jag testat!

Permalänk
Medlem

Det är segt att man inte bara kan ta sporten som via Telia ertc

Permalänk
Medlem

Fast hela skiten är ju billigare än abra sport från telia så det är värt det.

Permalänk
Medlem

Usch vad denna tråd luktar reklam.

Finns inte en enda tråd som ViasatSupport kommenterat i ang viaplay å nöjda kunder.

Kan lägga in varningens finger ang uppsägning.
1: Du ringer support... telefon kö (15-16min för mig)
2: Nån artig svarar å jag förklarar att ni inte är värda pengarna.
3: Person försöker smeka in nå andra paket som kan låta "vettiga" å presenterar den nya summan.
4: Nja, ja e int intresserad
5: Men om vi gör såhär bla bla bla bla å lägger fram summa å förslag igen.
6: Eh... nej
7: Efter över 30min med nej nej nej nej å åter nej... så blir man onekligen less å säger "JAG VILL INTE HA KVAR ABBONEMANGET"
8: Jamen hur ska du då kunna se TV? Vi är det billigaste alternativet på marknaden.
*Jisses var bara hårsmån att man skulle skälla ut denna person å säga att det har ni inte ett s*t*ns piss me*
9: Ok jag antecknar att du sagt upp ditt abbonemang som dock har uppsägningstid på 3mån bla bla bla är du inte säker på att du inte vill... NEJ !
#: Värt å notera. Korthyra var aldrig medräknad i nån av dennes beräkningar på månadskostnad.

Jag har förut i andra trådar sagt vad jag tycker om scam företag, om jag bara hade spelat in samtalet så hade vi fått träffas öga mot öga i tingsrätten ang konsumenträttigheter å marknadsföring.

Nu har jag ytterligare ett samtal då dem postat en postcheck med återstående summa som jag skulle få tillbaka, denna kostar dock 25kr att lösa ut.
Å jag lär safta till summan för varje minut som jag ska sitta å prata med dom å inte att förglömma lagenlig ränta!

Not.2.
Har du inspelninsbar enhet så förverkas alla inspelningar vid en uppsägning då du tydligen inte har rätt att se på det efter avslutat abbonemang.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Ja men den här grejen är ju fakiskt ganska bra För den som inte vill använda dator för att kolla viaplay och i sommarstugor + priset är jävligt bra för det stora paketet 298kr, jag menar jag betalar 260kr bara för sporten från telia så...

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Usch vad denna tråd luktar reklam.

Finns inte en enda tråd som ViasatSupport kommenterat i ang viaplay å nöjda kunder.

Kan lägga in varningens finger ang uppsägning.
1: Du ringer support... telefon kö (15-16min för mig)
2: Nån artig svarar å jag förklarar att ni inte är värda pengarna.
3: Person försöker smeka in nå andra paket som kan låta "vettiga" å presenterar den nya summan.
4: Nja, ja e int intresserad
5: Men om vi gör såhär bla bla bla bla å lägger fram summa å förslag igen.
6: Eh... nej
7: Efter över 30min med nej nej nej nej å åter nej... så blir man onekligen less å säger "JAG VILL INTE HA KVAR ABBONEMANGET"
8: Jamen hur ska du då kunna se TV? Vi är det billigaste alternativet på marknaden.
*Jisses var bara hårsmån att man skulle skälla ut denna person å säga att det har ni inte ett s*t*ns piss me*
9: Ok jag antecknar att du sagt upp ditt abbonemang som dock har uppsägningstid på 3mån bla bla bla är du inte säker på att du inte vill... NEJ !
#: Värt å notera. Korthyra var aldrig medräknad i nån av dennes beräkningar på månadskostnad.

Jag har förut i andra trådar sagt vad jag tycker om scam företag, om jag bara hade spelat in samtalet så hade vi fått träffas öga mot öga i tingsrätten ang konsumenträttigheter å marknadsföring.

Nu har jag ytterligare ett samtal då dem postat en postcheck med återstående summa som jag skulle få tillbaka, denna kostar dock 25kr att lösa ut.
Å jag lär safta till summan för varje minut som jag ska sitta å prata med dom å inte att förglömma lagenlig ränta!

Not.2.
Har du inspelninsbar enhet så förverkas alla inspelningar vid en uppsägning då du tydligen inte har rätt att se på det efter avslutat abbonemang.

Ja nu var ju inte riktigt meningen med tråden att basha Viasat i allmänhet, utan jag ville höra åsikter om själva Viaplay-boxen...

Jag tänker inget säga om deras support då jag aldrig varit i kontakt med dem, men jag väntar med spänning på boxen för att se om den är så bra som den verkar

Permalänk
Medlem

Står att det är Linux med Netgem TV, borde gå att lösa en egen box?

Permalänk

Någon som har boxen och kan uttala sig om hur den fungerar?