Blivit IP-bannad, kan jag komma runt det?

Permalänk
Medlem

Blivit IP-bannad, kan jag komma runt det?

Vet inte om det är under rätt flik men har några frågor. Om jag blir ip bannad på en hemsida, i detta fall är det playnation.se. Min bror sitter och lirar på denna hemsida. Undrar om man kan gömma sin dator id genom att göra en ny användare på datorn.När jag säger dator ip menar jag att när jag har gått in på ett nytt konto har jag kunnat göra saker som jag inte kan när jag varit inne på min riktiga konto. Hoppas nån fattar vad jag vill få svar på,,

Permalänk
Medlem

Antar att du vill fuska.
Om du har dynamiskt ip så brukar det räcka med att stänga av routern ett tag så får man ett nytt ip.

Permalänk
Medlem

Med en riktig IP-bann så ska ingen från er IP (modemets) kunna ansluta till sidan. Kan ni det så är du inte IP bannad

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

har du en IP bann betyder att ditt ip nummer är blockerat ända sättet att komma runt är att skaffa en annan ip.

låter mer som att du fått en account ban troligen för fusk då första jag möts av på sidan är en lista med fuskare som de bannat...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om det är så att du har blivit bannad från deras servrar för fusk så finns det inget du kan göra förutom att skaffa ett nytt Steam konto. Om det dessutom är så att du blivit bannad för fusk så är det bara en tidsfråga tills ditt konto blir VAC bannat och du inte kan spela på några vettiga servrar alls.

Permalänk
Medlem

Jag är inte ip bannad men jag har fuskat, Vill kunna lira igen men min bror dödar mig om jag får oss ip-bannade så finns det något sätt att lura systemet att jag inte kan bli ip-bannad, Vad jag fattar kan dom se att det är samma dator som gången jag fuska.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H0nka:

Jag är inte ip bannad men jag har fuskat, Vill kunna lira igen men min bror dödar mig om jag får oss ip-bannade så finns det något sätt att lura systemet att jag inte kan bli ip-bannad, Vad jag fattar kan dom se att det är samma dator som gången jag fuska.

Kort och simpelt svar: Nej du kan inte byta din IP om inte din internet leverantör ger dig en annan IP adress. Det finns inget annat sätt att göra det på.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Har du fuskat ska du inte få spela på Playnation. Tror inte det är en ip-ban du fått, om det är det, byt ip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0nka:

Jag är inte ip bannad men jag har fuskat, Vill kunna lira igen men min bror dödar mig om jag får oss ip-bannade så finns det något sätt att lura systemet att jag inte kan bli ip-bannad, Vad jag fattar kan dom se att det är samma dator som gången jag fuska.

Fuskare förtjänar ingen hjälp att komma undan en ban.

Du är bannad för en anledning, lär dig av detta.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Smidigt att posta här samtidigt som denna nyhet finns på playnation.
Freggin cheaters, rätt åt dig! Hoppas du får ditt steamkonto bannat också, verkar som att playnation bannar steamkontot så byta IP spelar ingen roll

"Allmän Nyhet - Playnation.se
Stor mängd fuskare avslöjade #3
Skriven av kryptonit - 06:16 den 6 Maj - Kommentarer(70)
Vi fortsätter arbetet med att göra rent hus med hjälp av EasyAntiCheat (EAC). Spelarna som listas nedan har blivit bannade för samma fusk som dem som blev bannade i den förra vändan.

Vi vill också påminna ännu en gång att väljer man att låta dessa spelare låna ens medlemskonto/personuppgifter (trots att det är otillåtet), spela på ens uppkoppling etc. så löper man stor risk att bli avstängd. Det finns inget utrymme för att vara efterklok!"

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av H0nka:

Jag är inte ip bannad men jag har fuskat, Vill kunna lira igen men min bror dödar mig om jag får oss ip-bannade så finns det något sätt att lura systemet att jag inte kan bli ip-bannad, Vad jag fattar kan dom se att det är samma dator som gången jag fuska.

Ptiset för att fuska är att köpa ett nytt spel och i det här fallet kanske även övrig bestraffning från din bror... VAC är bland de effektivaste Anti Cheat som finns och de kör med fördröjda bans. Om du nu faktiskt har fuskat så är det bara en tidsfråga innan du blir bannad från alla VAC servrar.

Och nej, det är ingen IP ban, de bannar ditt steam id så det enda som hjälper är att byta konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar men har bestämt mig för att inte lira pn då jag ska börja lira andra spel. Tack för alla svar:)

Permalänk
Skrivet av H0nka:

Tack för alla svar men har bestämt mig för att inte lira pn då jag ska börja lira andra spel. Tack för alla svar:)

Vilken vändning :S

Visa signatur

Alienware m17x R3. hd6870m. 2630qm 2,8ghz. 8gb 1333 mhz. blu-ray.1080p 60hz skärm. 120gb Intel 510 ssd/320gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Har du blivit bannad så förtjänar du det.

Permalänk
Skrivet av H0nka:

Tack för alla svar men har bestämt mig för att inte lira pn då jag ska börja lira andra spel. Tack för alla svar:)

Vilken artig fuskare (:

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0nka:

Vill kunna lira igen men min bror dödar mig om jag får oss ip-bannade så finns det något sätt att lura systemet att jag inte kan bli ip-bannad, Vad jag fattar kan dom se att det är samma dator som gången jag fuska.

Undrar om dödshotet fortfarande är aktuellt..?

Skrivet av H0nka:

Tack för alla svar men har bestämt mig för att inte lira pn då jag ska börja lira andra spel. Tack för alla svar:)

Singelplayer-spel då hoppas jag.. om du tänkt fortsätta fuska.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0nka:

Jag är inte ip bannad men jag har fuskat, Vill kunna lira igen men min bror dödar mig om jag får oss ip-bannade så finns det något sätt att lura systemet att jag inte kan bli ip-bannad, Vad jag fattar kan dom se att det är samma dator som gången jag fuska.

Du är en fuskare och förtjänar att bli banned, punkt!

Skyll dig själv, dont do the crime if you cant handle the time!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Du är bannad och du kan inte göra åt saken.

Det enda du behöver göra är att sälj din gammal konsol och köp en ny istället så får du en nybart ip adress i konsolen.

you got banned

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

Du är bannad och du kan inte göra åt saken.

Det enda du behöver göra är att sälj din gammal konsol och köp en ny istället så får du en nybart ip adress i konsolen.

you got banned

Från vart får du att han lirar konsol?
Håller dock med att han förtjänade det, fuskare är det värsta jag vet när det kommer till spel. speciellt cs där det är minst 1 fuskare på nästan varje server -.-

Playnation är bättre på på den fronten men antingen möter man någon fuskare ibland eller så blir man köttad av highs :S

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Han skriv att han lagt ner detta? Varför ska ni fortsätta hacka på han?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Kort och simpelt svar: Nej du kan inte byta din IP om inte din internet leverantör ger dig en annan IP adress. Det finns inget annat sätt att göra det på.

Jo, det kan man. Via VPN så får man ett nytt IP-nummer efter att man anslutit via VPN-tunneln. Finns företag som säljer sånt, eller så får man ett från jobbet.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Antar att du vill fuska.
Om du har dynamiskt ip så brukar det räcka med att stänga av routern ett tag så får man ett nytt ip.

Vill bara påpeka att min ISP (EtaNet) håller kvar "min" IP ett bra tag, även om jag stänger av/kopplar ur modemet. Vilket är både bra och dåligt beroende på hur man ser det

Permalänk
Medlem

Använd VPN. http://anonine.se ger bra hastighet.

Permalänk
Medlem

Uppmuntra inte denna fuskare! :@

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vill bara påpeka att min ISP (EtaNet) håller kvar "min" IP ett bra tag, även om jag stänger av/kopplar ur modemet. Vilket är både bra och dåligt beroende på hur man ser det

Det är inte svårt att byta publik ip lite snabbt, gillar inte fuskare, men ja, klona macen så får man en ny ip.

PS. hoppas de bannar mac adressen på din dator ist <.<

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av H0nka:

Jag är inte ip bannad men jag har fuskat, Vill kunna lira igen men min bror dödar mig om jag får oss ip-bannade så finns det något sätt att lura systemet att jag inte kan bli ip-bannad, Vad jag fattar kan dom se att det är samma dator som gången jag fuska.

Gå till playzeek. Såna svin som du förtjänar inte PN eller cs 1.6 alls

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Han skriv att han lagt ner detta? Varför ska ni fortsätta hacka på han?

Skickades från m.sweclockers.com

haha, också en tolkning:

Skrivet av H0nka:

Tack för alla svar men har bestämt mig för att inte lira pn då jag ska börja lira andra spel. Tack för alla svar:)

...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

mitt steamaccount blev stulet så jag kontaktade steam och 1-2 veckor senare fick jag tillbaka mitt account, bara några dagar senare blev jag vac bannad pga fusk, jag har aldrig använt fusk på steam.
Ibland är det tufft...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0nka:

Vet inte om det är under rätt flik men har några frågor. Om jag blir ip bannad på en hemsida, i detta fall är det playnation.se. Min bror sitter och lirar på denna hemsida. Undrar om man kan gömma sin dator id genom att göra en ny användare på datorn.När jag säger dator ip menar jag att när jag har gått in på ett nytt konto har jag kunnat göra saker som jag inte kan när jag varit inne på min riktiga konto. Hoppas nån fattar vad jag vill få svar på,,

VPN?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"