Blivit IP-bannad, kan jag komma runt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Han skriv att han lagt ner detta? Varför ska ni fortsätta hacka på han?

Sympatin för fuskare är liten?
Barnsligt? javisst

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av Wollsan:

Har du blivit bannad så förtjänar du det.

Jag har faktiskt blivit bannad utan att ha fuskat :/

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sannapulsen:

Jag har faktiskt blivit bannad utan att ha fuskat :/

Mm, och dom kriminella som sitter i fängelset är alla oskyldigt dömda

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

mitt steamaccount blev stulet så jag kontaktade steam och 1-2 veckor senare fick jag tillbaka mitt account, bara några dagar senare blev jag vac bannad pga fusk, jag har aldrig använt fusk på steam.
Ibland är det tufft...

Är ganska säker att du kan bli vac unbannad om du kontaktar steam och de ser att fusket pågick under den tiden ditt konto var stulet.

Permalänk
Skrivet av epik:

Är ganska säker att du kan bli vac unbannad om du kontaktar steam och de ser att fusket pågick under den tiden ditt konto var stulet.

jag har försökt kontakta dom flera gånger men dom bara ignorerar det.
har helt lagt av med steam pga detta... :s

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

jag har försökt kontakta dom flera gånger men dom bara ignorerar det.
har helt lagt av med steam pga detta... :s

Pröva med att skapa en tråd på deras officiella forum?

Permalänk

fuskare förstör spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av epik:

Är ganska säker att du kan bli vac unbannad om du kontaktar steam och de ser att fusket pågick under den tiden ditt konto var stulet.

Större chans att du vinner en miljon på triss än att din VAC ban lyfts. Då det är ditt konto är det ditt ansvar att ingen fuskar på det.

Permalänk

Tycker ni är lite väl hårda mot han, men antar att ni aldrig blivit bannade från steam
Blev bannad i mina unga dar tack vare att jag skulle byta skin på CS:S och då strök alla mina andra steam spel med i den svängen. Det är inget kul när man är liten och har svårt att få pengar från päronen

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Sötast
Skrivet av Swedishguy32:

Tycker ni är lite väl hårda mot han, men antar att ni aldrig blivit bannade från steam
Blev bannad i mina unga dar tack vare att jag skulle byta skin på CS:S och då strök alla mina andra steam spel med i den svängen. Det är inget kul när man är liten och har svårt att få pengar från päronen

Behövde du få in pengar från päronen för att byta skin i CS:S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0nka:

Jag är inte ip bannad men jag har fuskat, Vill kunna lira igen men min bror dödar mig om jag får oss ip-bannade så finns det något sätt att lura systemet att jag inte kan bli ip-bannad, Vad jag fattar kan dom se att det är samma dator som gången jag fuska.

Vill du lira igen, låt bli att fuska i fortsättningen så är du säker och drar ingen uppmärksamhet till dig. Svårare än så är det väl inte.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Såna som du som dödade bambis mamma

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Skrivet av H0nka:

Vet inte om det är under rätt flik men har några frågor. Om jag blir ip bannad på en hemsida, i detta fall är det playnation.se. Min bror sitter och lirar på denna hemsida. Undrar om man kan gömma sin dator id genom att göra en ny användare på datorn.När jag säger dator ip menar jag att när jag har gått in på ett nytt konto har jag kunnat göra saker som jag inte kan när jag varit inne på min riktiga konto. Hoppas nån fattar vad jag vill få svar på,,

Du har inte blivit IP banad bara namnet eller ID numret som har blivit det till dit konto (som i detta fall verkar vara steam). Du kommer bara kunna köra offline på det kontot på dina spel, när väl VAC har gått igenom (om jag inte har fel hur det spelet fungerar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Om det inte är IP:et som dom känner igen dig på. Kan det räcka med att radera sitens cookies, på sin dator, för att skapa ett nytt konto.

Visa signatur
Permalänk

Playnation kör ju med kontroll på ditt personnummer, om du har blivit bannad innan är du körd.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Tråden i sig är tveksam men i vilket fall låses den för att undvika regelbrott, tänk på #1 folk.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers