Studera vidare utomlands, TIG-svetsning

Permalänk
Medlem

Studera vidare utomlands, TIG-svetsning

Fredag den 11e maj går jag klart en utbildning där jag studerat till svetsare, lär mig MMA (111), MAG (135) och TIG (141). Lär mig även ritningsläsning, läsning av WPSer och svetsbeteckningar och materiallära. Började den 30e maj 2011 så nästan ett års pluggande. Men jag vill lära mig mer om TIG-svetsning, lära mig svetsa aluminium, rostfritt och kanske titan, vill även lära mig fler lägen. Har svetsat en låda (2mm-plåt, ej rostfritt) i PA och PF-läge. Rör (ej rostfritt) i PA och PC-läge.
Och jag undrar om jag studerar vidare inom TIG-svetsning utomlands, finns det fördelar med det jämfört med att studera i Sverige?? Blir det utomlands ska det vara ett engelskspråkigt sådant, har bra engelska men behöver plugga upp den ifall det blir utomlands (pluggar upp engelskan i Sverige isf).
Jag är grymt sugen på att plugga utomlands.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Inaktiv

Personligen så tycker jag att du borde gå en norsk kurs där du får lära dig vitt och 45 grader

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Personligen så tycker jag att du borde gå en norsk kurs där du får lära dig vitt och 45 grader

Men jag suger på norska o kan inte låta bli att skratta så fort dom pratar

EDIT: Men jag ska tänka på't.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Men jag suger på norska o kan inte låta bli att skratta så fort dom pratar

EDIT: Men jag ska tänka på't.

Efter att du varit några dagar i Norge så förstår du troligen norskan utan problem.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Personligen så tycker jag att du borde gå en norsk kurs där du får lära dig vitt och 45 grader

Skrivet av Hal0:

Efter att du varit några dagar i Norge så förstår du troligen norskan utan problem.

Kan det vara värt att plugga norska och sen dra till Norge o plugga svets?

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Inaktiv

man behöver inte plugga norska för det... beroende på vart i norge du hamnar så är det tokenkelt att förstå

Permalänk
Medlem

Pluggar du där de pratar "riksnorska" så kommer du inte ha några problem att förstå, är du dock långt upp i norr så kan det bli knepigare, men du kommer förstå dem till slut.

Visa signatur

...