Grafikkortsbyte på laptop

Permalänk

Grafikkortsbyte på laptop

Tjena
Jag har precis pratat med ASUS support och de sa att man kunde byta grafikkort på min dator. Nackdelen är bara att garantin slutar funka. Är det någon där ute som vet hur detta funkar och kan ge tips på grafikkort/sidor där jag kan hitta sidor?

Nuvarade grafikkort: Radeon HD 7610M 2GB

Permalänk
Medlem

Varför vill du byta graffikkort?
Ifall det är för att maxa bf3 på medium så räcker det knappt med att köpa en laptop för 20k.

Grafik brukar oftast vara integrerade och att köpa laptop grafikkort utan att kontakta Asus kommer vara svårt dessutom ifall du vill veta hur man byter grafikkort så rekommenderar jag att du läser manualen av laptopen jävligt noga.
En uppgradering kommer inte göra sådan stor i skillnad i spelvärlden iaf.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Pompilompen:

Tjena
Jag har precis pratat med ASUS support och de sa att man kunde byta grafikkort på min dator. Nackdelen är bara att garantin slutar funka. Är det någon där ute som vet hur detta funkar och kan ge tips på grafikkort/sidor där jag kan hitta sidor?

Nuvarade grafikkort: Radeon HD 7610M 2GB

Vad är det för modell på datorn?

Skrivet av Uzor:

Varför vill du byta graffikkort?
Ifall det är för att maxa bf3 på medium så räcker det knappt med att köpa en laptop för 20k.

Grafik brukar oftast vara integrerade och att köpa laptop grafikkort utan att kontakta Asus kommer vara svårt dessutom ifall du vill veta hur man byter grafikkort så rekommenderar jag att du läser manualen av laptopen jävligt noga.
En uppgradering kommer inte göra sådan stor i skillnad i spelvärlden iaf.

Jag kör BF3 på medium på min laptop, köpt för två år sedan för 12k. Stabilt på 35-50fps vilket får räknas som duglig fps.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pompilompen:

Tjena
Jag har precis pratat med ASUS support och de sa att man kunde byta grafikkort på min dator. Nackdelen är bara att garantin slutar funka. Är det någon där ute som vet hur detta funkar och kan ge tips på grafikkort/sidor där jag kan hitta sidor?

Nuvarade grafikkort: Radeon HD 7610M 2GB

Du måste kolla upp vad du har för anslutningsmöjligheter. Även vad maskinen pallar att kyla. Om du planerar att förbättra kylningen så kan du nog sätta in ett häftigare kort. Jag skulle nog kollat upp vad toppmodellen av din maskin har för grafikkort och skaffa ett sådant.

En snabb sökning på ebay resulterade i det här:
http://www.ebay.co.uk/itm/AMD-Radeon-HD6990M-Blackcomb-XTX-MX...

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag kör BF3 på medium på min laptop, köpt för två år sedan för 12k. Stabilt på 35-50fps vilket får räknas som duglig fps.

Dock så tycker de flesta att dippar under 40 och kanske till och med 50 FPS är oacceptabla plus att din skärm om du nu använder laptopens skärm är 1680x1050.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Dock så tycker de flesta att dippar under 40 och kanske till och med 50 FPS är oacceptabla plus att din skärm om du nu använder laptopens skärm är 1680x1050.

Många kanske, men 'de flesta' vet jag väl inte.

Permalänk

[QUOTE="Zeuxlarsson;12308351"]Vad är det för modell på datorn?

Det är en ASUS A53S