Permalänk
Medlem

Kylfilt, köpa var?

Det är så att jag har större problem med värme än jag har med kyla. Jag får relativt lätt blodtrycksfall och har tendens att "översvettas" att jag känner mig uttorkad redan när jag vaknar. Detta då med fönster och dörrar öppna dagligen och fläkten likaså (blir dock lite svårt att somna med det väsen det gör).

Jag undrar därför om det finns kylfiltar man kan köpa och vart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Att jag inte har hört talas om detta innan, blir ett köp vid tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det var fan inte billigt att kyla ner sig i alla fall

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Den här filmen fick mig att sluta tycka synda om mig själv i värmen, i alla fall en liten stund.
http://svtplay.se/v/2805488/naturfilm/den_gatfulla_kristallgr...

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Holy crap dom där vestarna var dyra, kan man lika gärna köpa en AC ;O

Önskar man hade cash till en fucking AC, har jättesvårt för sommarvärmen, att lägenheten riktar direkt mot solen majoriteten av dagen gör det ännu värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Den här filmen fick mig att sluta tycka synda om mig själv i värmen, i alla fall en liten stund.
http://svtplay.se/v/2805488/naturfilm/den_gatfulla_kristallgr...

Hade nog inte kommit mer än 1 meter ner där innan jag svimmat av värmeslag
Får nog fan ta o flytta uppåt i sverige snart alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Holy crap dom där vestarna var dyra, kan man lika gärna köpa en AC ;O

Önskar man hade cash till en fucking AC, har jättesvårt för sommarvärmen, att lägenheten riktar direkt mot solen majoriteten av dagen gör det ännu värre.

Just den här bastueffekten retar mig också. Det är egentligen inte så farligt varmt ute, förutom där luften står helt stilla och solen gassar som värst. Men eftersom man har ett antal stora jävla fönster som är riktade på sämsta möjliga sätt är det bra mycket varmare inomhus än ute. För när det väl stått och blivit varmt under dagen så bevaras värmen snuskigt bra...

Jag behöver en fläkt.

Permalänk
Medlem

Jag kör med AC, den kyler bra men för ett jäkla oväsen.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Att jag inte har hört talas om detta innan, blir ett köp vid tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog värt att kolla upp info om det innan, butiken säljer ju sjukrehabiliterings-produkter och sånt och kylvästar verkar vara till för folk med MS. Kan ju hända att det inte är bra för kroppen att sitta med en kylväst om man är frisk, känns spontant lite risky.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Just den här bastueffekten retar mig också. Det är egentligen inte så farligt varmt ute, förutom där luften står helt stilla och solen gassar som värst. Men eftersom man har ett antal stora jävla fönster som är riktade på sämsta möjliga sätt är det bra mycket varmare inomhus än ute. För när det väl stått och blivit varmt under dagen så bevaras värmen snuskigt bra...

Jag behöver en fläkt.

mm, prio nr1 nästa boende är vart fan är solen på sommaren

Har en stor inglasad balkong vilket gör att jag bara kan öppna hälften på balkongen, sen har jag ett 2.5m brett och typ 2m högt fönster + balkongdörren direkt efter det.
Gissa om det blir bastu här ;O Försökt förhindra det genom värmeavledande gardiner ute på balkongen, persiener nere osv. Hjälper fan inte

Sen har man ingen genomgående heller så värmen kommer in men inte kommer den ut ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Just den här bastueffekten retar mig också. Det är egentligen inte så farligt varmt ute, förutom där luften står helt stilla och solen gassar som värst. Men eftersom man har ett antal stora jävla fönster som är riktade på sämsta möjliga sätt är det bra mycket varmare inomhus än ute. För när det väl stått och blivit varmt under dagen så bevaras värmen snuskigt bra...

Jag behöver en fläkt.

Skrivet av Nivity:

mm, prio nr1 nästa boende är vart fan är solen på sommaren

Har en stor inglasad balkong vilket gör att jag bara kan öppna hälften på balkongen, sen har jag ett 2.5m brett och typ 2m högt fönster + balkongdörren direkt efter det.
Gissa om det blir bastu här ;O Försökt förhindra det genom värmeavledande gardiner ute på balkongen, persiener nere osv. Hjälper fan inte

Sen har man ingen genomgående heller så värmen kommer in men inte kommer den ut ^^

http://www.ebay.co.uk/itm/DARK-HEAT-GLARE-SOLAR-WINDOW-FILM-5... ?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Ser trevligt ut. Ska fan testas.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Såg bra ut, undrar om de finns några sådana billiga här. (Den på biltema är ju till för bilar och är rätt kass, och andra "riktiga" kostar ju sjuka summor)
Han på ebay skickade inte utanför UK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Såg bra ut, undrar om de finns några sådana billiga här. (Den på biltema är ju till för bilar och är rätt kass, och andra "riktiga" kostar ju sjuka summor)
Han på ebay skickade inte utanför UK.

Det är bara att fråga ifall han kan tänka sig ifall man själv står för frakten, har inte varit större problem med andra säljare som har skrivit så.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

eller så kan man köra på folie, billigt och fungerar förvånansvärt bra rum som solas hela dagen. täckte 1/3 av mina fönster och det hjälpte mkt. för maximal effekt ska foliet fästas på utsidan av fönstret.

finns sånt där väst material som filt också? skulle vara skönt i bilen som saknar AC

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.