Permalänk
Medlem

Nätagg till 6950 CF?

Tjena SweC! Går i uppgraderingstankar och är då mer specifikt sugen på en Crossfire - uppgradering. Det är referensmodell det rör sig om, tänker köra med upplåsta shaders om det gör någon skillnad. Jag funderar även på ett slutet vattenkylningssystem. Corsair H100 det rör sig om isåfall.

Hursomhelst, jag är lite osäker på om mitt nätagg räcker till? Har kollat på lite tester och 2 st. 6950 borde ligga precis under 80% nivån . Men jag vill nog gärna ha lite mer svängrum, särskilt om det blir en kylningsuppgradering (och då överklockning).

Min fråga är då, om mitt gamla agg inte räcker till, vilket borde jag välja? Vill gärna hålla mig under tusenlappen. Modulärt är självklart ett stort plus om det kan ordnas i den prisklassen.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem

ditt gamla räcker gott:) du kommer hamna på ca: 500W (LOAD) men ett 750W eller 850W hade kanske inte varit fel för att ha mer svängrum, belastas inte lika mycket och då får du lite lägre temperatrurer på det vilket resulterar i att det blir tystare. och ett nätagg är som mest "effektivt" vid Ca: 50-60% belasting om jag inte är helt ute och cyklar?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

ditt gamla räcker gott:) du kommer hamna på ca: 500W (LOAD) men ett 750W eller 850W hade kanske inte varit fel för att ha mer svängrum, belastas inte lika mycket och då får du lite lägre temperatrurer på det vilket resulterar i att det blir tystare. och ett nätagg är som mest "effektivt" vid Ca: 50-60% belasting om jag inte är helt ute och cyklar?

Ljudnivå är inget stort irritationsmoment för mig, så det är lugnt på den fronten Men det är lugnt då alltså? Jag vet inte hur mycket ett H100 system skulle dra, och jag skulle då vilja skrämma upp prollen mot ~4Ghz. Vet inte hur en sådan överklockning skulle påverka strömförbrukningen?

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille625:

Ljudnivå är inget stort irritationsmoment för mig, så det är lugnt på den fronten Men det är lugnt då alltså? Jag vet inte hur mycket ett H100 system skulle dra, och jag skulle då vilja skrämma upp prollen mot ~4Ghz. Vet inte hur en sådan överklockning skulle påverka strömförbrukningen?

det ska gå fint att överklocka lite och så utan att det "slår i taket". Men kanske ngn som sitter med 6950CF och liknande cpu som kan hoppa in med lite siffror på vad det drar. men bör som sagt gå finfint!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

det ska gå fint att överklocka lite och så utan att det "slår i taket". Men kanske ngn som sitter med 6950CF och liknande cpu som kan hoppa in med lite siffror på vad det drar. men bör som sagt gå finfint!

Hoppas någon med liknande specs hittar den här tråden då Men tack för hjälpen!

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk

Har 850 + gold och kör 6950 cf + H100, mitt nätagg svettas knappt..

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

kör idag med min setup enl sign, lite mera överklock dock men provar med små steg

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]