Högre temp än i början.

Permalänk
Medlem

Högre temp än i början.

Köpte ett Sapphire Radeon HD 7770 för ett par veckor sedan, i början låg temperaturen på grafikkortet i idle på 32-33 celsius. Nu efter ett par veckor så är idle-temperaturerna 35-36 celsius. Är det normalt att temperaturerna stiger gradvis så pass fort? Andra får 30-33 grader i idle.

Chassit jag har är ett Fractal Design Define r3, har gjort rent alla dammfilter utan resultat. Så kan man lösa detta på något sätt eller är det fel på det eller är det helt enkelt normalt att temperaturerna stiger efter ett par veckor?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Köpte ett Sapphire Radeon HD 7770 för ett par veckor sedan, i början låg temperaturen på grafikkortet i idle på 32-33 celsius. Nu efter ett par veckor så är idle-temperaturerna 35-36 celsius. Är det normalt att temperaturerna stiger gradvis så pass fort? Andra får 30-33 grader i idle.

Chassit jag har är ett Fractal Design Define r3, har gjort rent alla dammfilter utan resultat. Så kan man lösa detta på något sätt eller är det fel på det eller är det helt enkelt normalt att temperaturerna stiger efter ett par veckor?

Kanske är för att temperaturer inom hus har ändrats för att det typ är sommar? Tänk lite logiskt.

Permalänk
Medlem

Kan även vara damm?

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

35-36 grader celsius är ju inte direkt skadligt...

Permalänk
Medlem

3 grader ökning. lawl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0k:

3 grader ökning. lawl.

Inte mycket, men ändå inte så det ska vara.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Inte mycket, men ändå inte så det ska vara.

Du har möjligtvis inte råkat drabbas av den härliga värme som kommit in till landet, iallafall de södra delarna.

"Sommar" tror jag de dödliga brukar kalla det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Du har möjligtvis inte råkat drabbas av den härliga värme som kommit in till landet, iallafall de södra delarna.

"Sommar" tror jag de dödliga brukar kalla det

Jo, det är nog så enkelt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator