Jag kör för fort och har tröttnat på att folk gnäller på de.

Permalänk
Avstängd

Jag kör för fort och har tröttnat på att folk gnäller på de.

Jag tillhör kategorin av den svenska befolkningen som kör FÖR fort, och jag gör de helt medvetet för att jag tycker de är kul, kört MC nu i 5år och bil i 3.
Att glida i högre hastigheter efter vägar är riktigt underbart tycker jag och att känna acceleration. Är dock ganska noga med att de ska vara vägar som inte har några korsningar eller annan form av tunna vägar med mötande trafik.

Till saken.

Jag har fått de förespråkat mer en 1000gånger av olika människor att jag är en idiot och bör sitta i fängelse för att jag sätter mitt eget liv (och andras enligt dem) för fara.

Här är saken som jag har funderat över.

Hur fan kan människor som röker/lever allmänt osunt/knarkat/dricker förespråka att de man gör är dåligt man de kategorierna som jag lade upp inte är speciellt mycket bättre.

Jag gör inget av dem saker jag räkna upp men jag gnäller då fan inte på att folk gör dem, förstår helt ärligt inte hur folk som gör dessa saker kan gnälla på MIG att jag ska skärpa till mig när de sitter själva med och gör helt meninglösa och dumma saker.

Jag är trött på den här skiten, på en gång när detta argument har kommit upp har jag nu mera eller mindre börja sagt åt dem att hålla käften och gett en snabb förklaring på varför dem inte bör uttrycka sig ett enda ord om denna sak då de är helt fel människor att predika om dessa saker.
TV har fått folk att se på fortkörare som nazister och blir lika irriterad varje gång på nyheterna då de kommer upp att de har varit (1) MC olycka på något ställe i Sverige, bara de faktum att de skedde 50st allvarligare bilolyckor och 1-2 av dem var dödliga.

Vad tycker ni?, PS jag riktar min kritik emot dem som gör skit redan och gnäller på andra för att göra skit. För er som inte göra något av de de jag sa, lev livet och sluta vara så jävla tråkiga och sluta gnälla på folk gör dem.

Permalänk
Medlem

En pundare riskerar inte att punda ihjäl någon annan. Din logik är trasig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av suck:

En pundare riskerar inte att punda ihjäl någon annan. Din logik är trasig.

En pundare är en tung kostnad för Sverige då vi spenderar hur mycket pengar som helst på dem + allt annat som lungcancer offer, list goes on, så tyvär så har jag rätt på den punkten.

Att använda din logik är ju ganska dum då en pundare även kan döda en annan människa enbart för att få tag på mer knark i ren desperation, att ignorera den faktan tror jag nog inte du är så blind och gör. En fortkörare "kan" även köra in i en annan, men han kan samtidigt inte göra de. Exakt samma scenario som en knarkare..... Säger inte att de ena är bättre en de andra men de har inte rätt att kritisera varandra för de.

Permalänk
Medlem

Hur kan någon säga något om någon när de själva gör något emot någon på något sätt?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Hur kan någon säga något om någon när de själva gör något emot någon på något sätt?

Du har förståt vad jag menar, jag är trött på att folk ger kritik för skit andra gör när de gör skit själv. I detta fall gällande fortkörning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Du har förståt vad jag menar, jag är trött på att folk ger kritik för skit andra gör när de gör skit själv. I detta fall gällande fortkörning.

Du har inte förståt vad jag menar, jag är trött på att folk ger skit för kritik andra ger när de gör skit själv. I detta fall gällande fortkörning.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Wait what, du har redan bestämt dig om vad du tycker och vill ha andras åsikt?
Okej...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Du kör för fort och genom att köra för fort utsätter du dig själv och andra för onödig fara. Att du inte ser det som ett problem får mig att fundera på om du egentligen är mogen att vara ute i trafiken.

Hastighetsbegränsningarna finns där av en anledning - att det inte bedöms som säkert att köra för fort. Det kan bero på dålig sikt, smala vägar, bostäder, barn, cyklister, avsaknad av trottoarer, högre olycksantal m.m. Det här täcker då hastigheter i allmänhet och inte bara på motorvägar. Så till motorvägar:

Även om motorvägar oftast erbjuder god sikt, garanterar ingen mötande trafik och generellt har mycket gott vägskick så är fortkörning givetvis inte okej. När du kör för fort orsakar du osäkerhet i trafiken. Folk kan inte bedöma avstånd på ett vettigt sätt om du färdas fortare än vad som är tillåtet.

Trafiken är inte din privata nöjesplats. Lagar gäller på vägar precis som de gör i övrigt vare sig du håller med dem eller inte. Vill du blåsa på och känna acceleration kan du åka på en bana som tillåter höga hastigheter. Att köra för fort på svenska vägar är oansvarigt och oansvariga förare orsakar olyckor. Det går inte att godtyckligt bryta mot de lagar man inte tycker är nödvändiga eller de lagar man helt enkelt tycker är felaktiga.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Du kör för fort och genom att köra för fort utsätter du dig själv och andra för onödig fara. Att du inte ser det som ett problem får mig att fundera på om du egentligen är mogen att vara ute i trafiken.

Hastighetsbegränsningarna finns där av en anledning - att det inte bedöms som säkert att köra för fort. Det kan bero på dålig sikt, smala vägar, bostäder, barn, cyklister, avsaknad av trottoarer, högre olycksantal m.m. Det här täcker då hastigheter i allmänhet och inte bara på motorvägar. Så till motorvägar:

Även om motorvägar oftast erbjuder god sikt, garanterar ingen mötande trafik och generellt har mycket gott vägskick så är fortkörning givetvis inte okej. När du kör för fort orsakar du osäkerhet i trafiken. Folk kan inte bedöma avstånd på ett vettigt sätt om du färdas fortare än vad som är tillåtet.

Trafiken är inte din privata nöjesplats. Lagar gäller på vägar precis som de gör i övrigt vare sig du håller med dem eller inte. Vill du blåsa på och känna acceleration kan du åka på en bana som tillåter höga hastigheter. Att köra för fort på svenska vägar är oansvarigt och oansvariga förare orsakar olyckor. Det går inte att godtyckligt bryta mot de lagar man inte tycker är nödvändiga eller de lagar man helt enkelt tycker är felaktiga.

Skiter fortfarande i vad ni tycker angående hur man ska köra i trafiken farmor, frågan är fortfarande (Har man rätt att kritisera andra om man gör något dumt själv, Verkar ha uttryckt mig dåligt?` tror jag skrev de 4gånger eller något.

Skriver de igen för att göra mig säker på att alla läsare förstår.

Har du rätt att kritisera andra om du själv gör fel.

Personligen tycker jag inte de, vad tycker ni, de är frågan, inget annat, sluta babbla om trafikregler och annat skit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlyingFinn:

När man läser sånthär får man lust att lobba för att polisen ska byta ut radarn mot pansarvärnsrobotar...

Bara för att du infaller in i någon av kategorierna jag sa upp så behöver du inte sitta och säga massa skit.

Jag kan också sitta och säga att de borde ge dödshjälp till dem som knarkar och att man bör döda dem innan de skadar andra runt sig bara för att få tag på knark.
Se jag kan också vara otrevlig och grina men den nivåan sjunker jag inte till, sluta fjanta runt och skriva provocerande saker....

Har man rätt att ge andra människor kritik då man själv gör fel

svårt att fatta ser jag, snälla håll er på vad jag frågade, så svårt är de inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Skiter fortfarande i vad ni tycker angående hur man ska köra i trafiken farmor, frågan är fortfarande (Har man rätt att kritisera andra om man gör något dumt själv, Verkar ha uttryckt mig dåligt?` tror jag skrev de 4gånger eller något.

Skriver de igen för att göra mig säker på att alla läsare förstår.

Har du rätt att kritisera andra om du själv gör fel.

Personligen tycker jag inte de, vad tycker ni, de är frågan, inget annat, sluta babbla om trafikregler och annat skit

Klart som fan att man har rätt att kritisera idioter som beter sig som idioter när de utsätter andra för fara. Sen när har man inte rätt att kritisera och uttrycka sin åsikt?
En person som röker utsätter sig själv för fara, men bryter inte mot lagen.
En person som dricker alkohol utsätter sig själv för fara, men bryter inte mot lagen.
En person som lever allmänt osant utsätter sig själv för fara, men bryter inte mot lagen.
Knarkare bryter mot lagen, men knarkar du i din egen källare utsätter du bara dig själv för fara. Personer som kör för fort utsätter andra för fara (jag tycker inte det är okej att knarka heller).

Två fel gör inte ett rätt.

Du är omogen, det är uppenbart. Jag anser inte att omogna person har något i trafiken att göra därför att omogna person ofta uppträder oansvarigt och oansvariga förare orsakar olyckor. Att folk knarkar, super eller röker gör dem inte mindre berättigade att kritisera dig för att du beter dig oansvarigt i trafiken.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Enkelt. Jag snusar, och försätter då min egen hälsa i fara. Men riskerar jag någon annans liv i fara? Nej. När du kör för fort så försätter du ändras liv i fara, då vägarna har vissa gränser efter vad de förväntas klara. De kan fortfarande finnas faror på en väg, och kör du för snabbt så har du inte samma möjligheter att reagera i tid ifall något oförutsätt händer.
När vad du gör kan påverka andras liv och bryter mot lagen, givetvis så har folk rätt att ha en åsikt.
Är du så pass beroende av att köra fort, ta de till en bana istället. Kör folkrace, dragrace eller whatever, så länge alla inblandade är med på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk

Jag kör också för fort.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Känns som en fin trolltråd det här... killen vill ju tydligen ha uppmärksamhet.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Granter:

Jag tillhör kategorin av den svenska befolkningen som kör FÖR fort, och jag gör de helt medvetet för att jag tycker de är kul, kört MC nu i 5år och bil i 3.
Att glida i högre hastigheter efter vägar är riktigt underbart tycker jag och att känna acceleration. Är dock ganska noga med att de ska vara vägar som inte har några korsningar eller annan form av tunna vägar med mötande trafik.

Till saken.

Jag har fått de förespråkat mer en 1000gånger av olika människor att jag är en idiot och bör sitta i fängelse för att jag sätter mitt eget liv (och andras enligt dem) för fara.

Här är saken som jag har funderat över.

Hur fan kan människor som röker/lever allmänt osunt/knarkat/dricker förespråka att de man gör är dåligt man de kategorierna som jag lade upp inte är speciellt mycket bättre.

Jag gör inget av dem saker jag räkna upp men jag gnäller då fan inte på att folk gör dem, förstår helt ärligt inte hur folk som gör dessa saker kan gnälla på MIG att jag ska skärpa till mig när de sitter själva med och gör helt meninglösa och dumma saker.

Jag är trött på den här skiten, på en gång när detta argument har kommit upp har jag nu mera eller mindre börja sagt åt dem att hålla käften och gett en snabb förklaring på varför dem inte bör uttrycka sig ett enda ord om denna sak då de är helt fel människor att predika om dessa saker.
TV har fått folk att se på fortkörare som nazister och blir lika irriterad varje gång på nyheterna då de kommer upp att de har varit (1) MC olycka på något ställe i Sverige, bara de faktum att de skedde 50st allvarligare bilolyckor och 1-2 av dem var dödliga.

Vad tycker ni?, PS jag riktar min kritik emot dem som gör skit redan och gnäller på andra för att göra skit. För er som inte göra något av de de jag sa, lev livet och sluta vara så jävla tråkiga och sluta gnälla på folk gör dem.

Att dricka sprit / röka / knarka är dåligt. Att köra för fort på allmän väg är dåligt. Punkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Har du rätt att kritisera andra om du själv gör fel.

Det är väl självklart att man har, vad jag gör påverkar inte huruvida du är en idiot eller ej. Det låter mest som en undanflykt för att du själv vet att ditt beteende inte är acceptabelt, och därför vill avfärda kritik genom att i princip säga "men du då, du gör ju X Y Z", som om det på något sätt skulle göra det du gör mindre fel.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Väldigt omoget.
TS resonerande påminner om sandlådefighter där det blir "...men han då! Titta vad han gjorde... buuhuu...".

Det har ingen betydelse. Folk som kritiserar din dåliga bilkörning gör helt rätt. Ge fan i att åka för fort på vägarna så vi andra är säkrare i trafiken.

Jag hoppas en av två saker händer:
1. Du växer upp och tar ett medlemskap på närmsta motorstadium om du vill köra fort.
2. Får x antal tusenlappar i böter varje dag som kan betala viktiga samhällsfunktioner.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Jag tillhör kategorin av den svenska befolkningen som kör FÖR fort, och jag gör de helt medvetet för att jag tycker de är kul, kört MC nu i 5år och bil i 3.
Att glida i högre hastigheter efter vägar är riktigt underbart tycker jag och att känna acceleration. Är dock ganska noga med att de ska vara vägar som inte har några korsningar eller annan form av tunna vägar med mötande trafik.

Till saken.

Jag har fått de förespråkat mer en 1000gånger av olika människor att jag är en idiot och bör sitta i fängelse för att jag sätter mitt eget liv (och andras enligt dem) för fara.

Här är saken som jag har funderat över.

Hur fan kan människor som röker/lever allmänt osunt/knarkat/dricker förespråka att de man gör är dåligt man de kategorierna som jag lade upp inte är speciellt mycket bättre.

Jag gör inget av dem saker jag räkna upp men jag gnäller då fan inte på att folk gör dem, förstår helt ärligt inte hur folk som gör dessa saker kan gnälla på MIG att jag ska skärpa till mig när de sitter själva med och gör helt meninglösa och dumma saker.

Jag är trött på den här skiten, på en gång när detta argument har kommit upp har jag nu mera eller mindre börja sagt åt dem att hålla käften och gett en snabb förklaring på varför dem inte bör uttrycka sig ett enda ord om denna sak då de är helt fel människor att predika om dessa saker.
TV har fått folk att se på fortkörare som nazister och blir lika irriterad varje gång på nyheterna då de kommer upp att de har varit (1) MC olycka på något ställe i Sverige, bara de faktum att de skedde 50st allvarligare bilolyckor och 1-2 av dem var dödliga.

Vad tycker ni?, PS jag riktar min kritik emot dem som gör skit redan och gnäller på andra för att göra skit. För er som inte göra något av de de jag sa, lev livet och sluta vara så jävla tråkiga och sluta gnälla på folk gör dem.

Varför skulle man inte kunna kritisera andras uppträdande trots att man gör andra fel själv? Eller är du inne på "den som saknar synd skall kasta första stenen"?

Har bara kört bil i 8 år, i arbetet sett ett antal olyckor med varierande skadegrad, från plåtskador till flertalet med dödlig utgång. Hastigheten är den enskilt största faktorn till en olyckas utgång, sen finns det ju andra faktorer som inverkar också till att olyckan sker.

Det går ju inte att komma ifrån det faktum att motorcyklister är överrepresenterade i svåra olyckor i förhållande till hur (lite) de används.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

Själv tycker jag det beror väldigt mycket på var och när man kör för fort. Städer och bostadsområden är det aldrig okej på men motorvägen klockan 2 på natten utan en bil i sikte så vad gör det då? Däremot får man ju givetvis ta och sakta ner så fort man kommer ikapp andra fordon.

Permalänk
Medlem

En sak förstår jag inte... Hur kom du fram till att dina argument ger dig faktiskt rätt till att äventyra folks hälsa eller liv genom att köra för fort. Det känns som det är någonting som en 15 åring skulle säga, ungefär som om någon tyckte att det var okey att slå sönder fönsterrutor nere på stan därför att dom flesta går och spottar ner på marken då och då. Eller menar du allvarligt att alla personer som du möter på gatan tränger sig in nära dig och försöker förgifta dig med cigaretter, för att så långt jag kan förstå det så är det ganska efterblivet att tycka att om ens egna kompisar röker kring en så ger det honom rätten att ta det över andra eller?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag kör själv fort på hojen men jag vet om att det är fel, det ökar sannolikheten för olycka.
Men att försöka rättfärdiga det med nån jävla bibelretorik är ju bara löjligt.

Så enligt dig ska du inte kunna klaga på, låt oss dra till med något väldigt extremt, en våldtäktsman när denne bryter mot lagen eftersom du själv bryter mot lagen när du kör fort?

Jesus...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Granter;12310916
Har man rätt att ge andra människor kritik då man själv gör fel
[/QUOTE]

Ja, det har man.

Att du väljer att utsätta dig själv för fara är en struntsak, gå och dö om du vill, det är ditt val. MEN att du utsätter andra för fara och inte bryr dig och bara själviskt tyder på att du inte har alla hästar hemma.

Permalänk
Medlem

Tja är väll bara att hoppas att om du kör ihjäl dig att du inte tar med dig någon annan.
Oskyldiga ska inte behöva dö för en annan idiot, men om idioten dör själv är det skitsamma.

Så sjukt många som måste dö pga andras idiotkörning, senast var väll den där jävla subarun dom skrev om som hade varit och "busat" och körde fort som fan och krockade, ja tog med sig både en tjej han hade som passagerare och en i andra bilen, det är inte rätt någon stans.
Idioten är enda som borde dö.

Så vi får väll hoppas att om du kör ihjäl dig att du inte tar med dig helt oskyldiga människor.

Skapa inte sådana här trådar om du inte vill ha folk som kommenterar, enkelt.

Permalänk
Medlem

Så om jag skulle ta med dig på en helvild båttur bland klippor och skär och mula på i 90 knop så skulle inte du klaga för du kör ju för fort på vägen? Med ditt argument så skulle du hålla käften och njuta av turen.
Tror du skulle skita ner dig i den grad att 90% av dina kroppsvätskor nu var utanför kroppen, det hade jag gjort iallafall.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Skrivet av Granter:

Har du rätt att kritisera andra om du själv gör fel

Ja, det kallas kritik ges av alla och tas emot av alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Redan efter att jag såg rubriken anade jag att Sveriges intelligensreserv låg bakom en tråd som denna, och gissa vad?! Jag hade rätt!

Du behöver ju för det första lära dig om argumentation och logik eftersom du är helt ute och cyklar! Du försöker rättfärdiga att du kör fort genom att de människor som påpekar detta för dig gör andra saker som är "värre". (Fast enligt mig är fortkörning bland det värsta du kan göra, riktigt stora skador kan ju uppstå.)

Betyder detta att en som skattefifflat (ekonomisk brottslighet har höga straff) inte får kritisera t.ex. en våldtäktsman bara för att skattefifflaren fick ett högre straff, och alltså är hans brott mer "allvarligt"?

Orkar knappt formulera ett inlägg för jag tappar hoppet på mänskligheten när jag ser trådar som denna. Ren djävla idioti. Snälla rulla tillbaka in under den sten du kom ifrån.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

En pundare är en tung kostnad för Sverige då vi spenderar hur mycket pengar som helst på dem

Källa på det, gärna jämfört med vad trafiksyndare kostar?

Skrivet av Granter:

Att använda din logik är ju ganska dum då en pundare även kan döda en annan människa enbart för att få tag på mer knark i ren desperation, att ignorera den faktan tror jag nog inte du är så blind och gör.

Är det fakta? Tycker det låter som en myt som du har gått på med hela huvudet. Larvigt.

Skrivet av Granter:

En fortkörare "kan" även köra in i en annan, men han kan samtidigt inte göra de. Exakt samma scenario som en knarkare..... Säger inte att de ena är bättre en de andra men de har inte rätt att kritisera varandra för de.

Say wut?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Att supa eller knarka skadar ingen annan förutom en själv, kör du för fort i trafiken riskerar du att skada andra.
Vi har regler i trafiken för allar säkerhet, följ dem eller ge fan i att köra bil!

Permalänk

Vilken oerhört beklämmande trådstart, vilken extremt låg förståelse för vad ens egna beteende kan ställa till med. Jag förstår att det är kul att köra väldigt fort, men ta ut den lusten under kontrollerade former, både för din egen och andras skull. Sedan hela ditt resonemang gällande vem som får kritisera eller inte visar att du borde bli fråntagen körkortet med omedelbar verkan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.