Permalänk
99:e percentilen

Är mitt namn konstigt?

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Den här tråden är inte bara om mitt namn, utan vem som helst får gärna posta sitt/sina namn för att få feedback och åsikter. (Skriv namnet i inlägget, även om det är samma som ditt SweC-namn, så att det blir lätt att följa tråden.) Om du vill, nämn gärna varför du valde just det namnet.

Meningen är att man ska kunna kommentera helt ärligt vad man tycker, så om du postar ditt namn får du tåla vad folk tycker.

Glöm inte att CITERA det inlägg som innehåller det/de namn du kommenterar!

Jag ville ha ett helt unikt namn, som inte förekom i något annat sammanhang. Jag tog iPad-skalet Zaggmate och bytte ut vokalen. Det blev fult, men det blev iallafall unikt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se nåt fel på det.

Lägg till en omröstning med ditt och deras onlinenick, med lite tur så blir det omvänd ordning sen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Den här tråden är inte bara om mitt namn, utan vem som helst får gärna posta sitt/sina namn för att få feedback och åsikter. (Skriv namnet i inlägget, även om det är samma som ditt SweC-namn, så att det blir lätt att följa tråden.) Om du vill, nämn gärna varför du valde just det namnet.

Meningen är att man ska kunna kommentera helt ärligt vad man tycker, så om du postar ditt namn får du tåla vad folk tycker.

Glöm inte att CITERA det inlägg som innehåller det/de namn du kommenterar!

Jag ville ha ett helt unikt namn, som inte förekom i något annat sammanhang. Jag tog iPad-skalet Zaggmate och bytte ut vokalen. Det blev fult, men det blev iallafall unikt.

Det lät väl inte särskilt fult. Får inga konstiga associationer eller liknande heller

Själv tog jag "Black Eagle" eftersom min kusin och jag lekte superhjältar när vi var små och jag hade en svart tröja med en örn i silver på, så jag var Svarta Örnen. Översatte till engelska helt enkelt när man var gammal nog att skriva in namn i highscore-listor och annat på nätet och började köra IRC m.m.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Gråzugga

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Det lät väl inte särskilt fult. Får inga konstiga associationer eller liknande heller

Själv tog jag "Black Eagle" eftersom min kusin och jag lekte superhjältar när vi var små och jag hade en svart tröja med en örn i silver på, så jag var Svarta Örnen. Översatte till engelska helt enkelt när man var gammal nog att skriva in namn i highscore-listor och annat på nätet och började köra IRC m.m.

Borde du inte vara "Silver Eagle" då? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Borde du inte vara "Silver Eagle" då? ^^

Nä, för svart är coolare

EDIT: och så var det inte en ifylld örn utan bara konturlinje som var silver, glömde skriva det X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

What he said

Eller bara Sugga.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Nä, för svart är coolare

EDIT: och så var det inte en ifylld örn utan bara konturlinje som var silver, glömde skriva det X)

Förkortar du ditt namn till "Beagle"?

Permalänk

Inga problem med namnet, låter som ett häftigt tyskt efternamn, med lite engelska i det.

Permalänk
Medlem

Låter inte så dumt tycker jag. Kanske lite kul om man tänker på Orcer i Warcraft som säger Zug zug

Mitt eget nick har jag själv fått en del frågor om, och det har inget med att jag gillar parasiter eller nått sånt.
Är faktiskt baserat på ett gammalt JRPG jag spela för länge sedan som hette Parasite Eve, från Squaresoft.
X'et dök sen upp pga av att det var en jävla massa som också körde med Parasite som nick...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Den här tråden är inte bara om mitt namn, utan vem som helst får gärna posta sitt/sina namn för att få feedback och åsikter. (Skriv namnet i inlägget, även om det är samma som ditt SweC-namn, så att det blir lätt att följa tråden.) Om du vill, nämn gärna varför du valde just det namnet.

Meningen är att man ska kunna kommentera helt ärligt vad man tycker, så om du postar ditt namn får du tåla vad folk tycker.

Glöm inte att CITERA det inlägg som innehåller det/de namn du kommenterar!

Jag ville ha ett helt unikt namn, som inte förekom i något annat sammanhang. Jag tog iPad-skalet Zaggmate och bytte ut vokalen. Det blev fult, men det blev iallafall unikt.

Rent uttalsmässigt låter det ganska likt Zaggmate, och sagg (ev. sagge, zagge, zagg beroende på vem som skriver/säger) har iaf jag hört användas som slang för sperma (manligt könsexkrement). Om man har den associationen i åtanke blir ditt online-namn/nick ungefär "spermakompis" vilket mindre mogna människor skulle kunna finna underhållande.

Det online-namn jag oftast använder är JoeBlack, ibland JoeBlack666 om det redan är taget. Fick det från en hero i den gamla WC3-custombanan Angel Arena, där en av hjältarna hette just Joe Black. Tyckte det lät ballt (var väl 12 år vid tillfället...) kollade runt lite och såg att enligt legenden var det det namnet DÖDEN använde sig av när han nedsteg (eller uppsteg kanske) på jorden. Såklart skittufft att på ett subtilt sätt kalla sig döden när man spelar! (kom ihåg, 12 år...). Sedan har det väl fastnat antar jag. Innan dess hade jag MrHrxx som onlinenamn (Mister Hannes Rydberg (mitt riktiga namn, sno inte min identitet nu!!!!) och sen lite x på slutet, tufft när man var liten!) i brist på annat.
Har faktiskt inte hört någon skit om det nicket de första 5 åren jag använde det, men nyligen var det någon som lite fyndigt kallade mig JoeNigga (är kaukasisk så jag tog inte illa vid mig...) och undrade hur många som hade gjort det, lite förvånad själv såhär i efterhand att inte fler har gjort det faktiskt. Folk som vill förolämpa någon på nätet brukar ju gå på etniciteter eller sexualiteter (eller mammor för den delen) och JoeBlack kan man ju dra ett par sådana paraleller till.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Den här tråden är inte bara om mitt namn, utan vem som helst får gärna posta sitt/sina namn för att få feedback och åsikter. (Skriv namnet i inlägget, även om det är samma som ditt SweC-namn, så att det blir lätt att följa tråden.) Om du vill, nämn gärna varför du valde just det namnet.

Meningen är att man ska kunna kommentera helt ärligt vad man tycker, så om du postar ditt namn får du tåla vad folk tycker.

Glöm inte att CITERA det inlägg som innehåller det/de namn du kommenterar!

Jag ville ha ett helt unikt namn, som inte förekom i något annat sammanhang. Jag tog iPad-skalet Zaggmate och bytte ut vokalen. Det blev fult, men det blev iallafall unikt.

Sh1ft och 21 är mitt fotbolls nummer

Permalänk
Medlem

Själv kallas jag irl för TB för troberg. Bf3 TB_rabbit då jag säger Kanin för allt. Som en varning, svordom eller när jag inte kommer på något att säga m.m.

Men tycker inte det är något fel på ditt namn. Försökte komma på något men gick inte

Permalänk
Medlem

Låter tyskt som någon ovanstående sade, och sen "Mate"

Permalänk

Mitt namn kommer från när jag började använda internet mycket, kallade mig SeVeN först, när vi spelade onlinespel, men det är ju inte helt ovanligt så det var ofta redan taget.

Mitt jag har nu PekkaSteele är mitt smeknamn "Pekka" (Heter man Peter och är uppvuxen i Kiruna kallas man Pekka) och sen heter jag Ståhl i efternamn, men många forum mm på den tiden gillade inte å, så jag gjorde det engelskt "Steel" men tänkte på Remington Steele och la till ett e på slutet.

Rätt bra namn för det är aldrig upptaget iaf

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Den här tråden är inte bara om mitt namn, utan vem som helst får gärna posta sitt/sina namn för att få feedback och åsikter. (Skriv namnet i inlägget, även om det är samma som ditt SweC-namn, så att det blir lätt att följa tråden.) Om du vill, nämn gärna varför du valde just det namnet.

Meningen är att man ska kunna kommentera helt ärligt vad man tycker, så om du postar ditt namn får du tåla vad folk tycker.

Glöm inte att CITERA det inlägg som innehåller det/de namn du kommenterar!

Jag ville ha ett helt unikt namn, som inte förekom i något annat sammanhang. Jag tog iPad-skalet Zaggmate och bytte ut vokalen. Det blev fult, men det blev iallafall unikt.

Skrivet av JoeBlack:

Rent uttalsmässigt låter det ganska likt Zaggmate, och sagg (ev. sagge, zagge, zagg beroende på vem som skriver/säger) har iaf jag hört användas som slang för sperma (manligt könsexkrement). Om man har den associationen i åtanke blir ditt online-namn/nick ungefär "spermakompis" vilket mindre mogna människor skulle kunna finna underhållande.
[snip]

Brukar använda Adrenochrome om det inte är upptaget (vilket det ofta är...), och som alternativ brukar jag köra på ArlaHaren.

Kan hålla med tidigare talare att ditt nick kan föra tankarna till könsvätskor, men det säger nog mer om dina vänner än om dig om det är det de klankar ner på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Den här tråden är inte bara om mitt namn, utan vem som helst får gärna posta sitt/sina namn för att få feedback och åsikter. (Skriv namnet i inlägget, även om det är samma som ditt SweC-namn, så att det blir lätt att följa tråden.) Om du vill, nämn gärna varför du valde just det namnet.

Meningen är att man ska kunna kommentera helt ärligt vad man tycker, så om du postar ditt namn får du tåla vad folk tycker.

Glöm inte att CITERA det inlägg som innehåller det/de namn du kommenterar!

Jag ville ha ett helt unikt namn, som inte förekom i något annat sammanhang. Jag tog iPad-skalet Zaggmate och bytte ut vokalen. Det blev fult, men det blev iallafall unikt.

Inte såå hemma på fonetisk skrift, så undrar, uttalas det som i "bad"?
För isf har jag en teori...

EDIT: Samma som JoeBlack sa...

EDIT 2: Själv använder jag Thomaseron, Optimus, Lt Killer eller Roadkill, lite beroende på vad det är för spel.
Thomaseron - Default
Optimus - Supreme Commander (hela serien)
Lt Killer - samtliga krigsspel
Roadkill - bilspel

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

Dagens i-landsproblem.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Ja det är fult och löjligt. Dock inte fulare å löjligare än mitt

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Den här tråden är inte bara om mitt namn, utan vem som helst får gärna posta sitt/sina namn för att få feedback och åsikter. (Skriv namnet i inlägget, även om det är samma som ditt SweC-namn, så att det blir lätt att följa tråden.) Om du vill, nämn gärna varför du valde just det namnet.

Meningen är att man ska kunna kommentera helt ärligt vad man tycker, så om du postar ditt namn får du tåla vad folk tycker.

Glöm inte att CITERA det inlägg som innehåller det/de namn du kommenterar!

Jag ville ha ett helt unikt namn, som inte förekom i något annat sammanhang. Jag tog iPad-skalet Zaggmate och bytte ut vokalen. Det blev fult, men det blev iallafall unikt.

Jag uttalar det som Sugg matte , ungefär Jag brukar göra om namn så att dem blir lättare att komma ihåg. Men det är inget konstigt med namnet .

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Den här tråden är inte bara om mitt namn, utan vem som helst får gärna posta sitt/sina namn för att få feedback och åsikter. (Skriv namnet i inlägget, även om det är samma som ditt SweC-namn, så att det blir lätt att följa tråden.) Om du vill, nämn gärna varför du valde just det namnet.

Meningen är att man ska kunna kommentera helt ärligt vad man tycker, så om du postar ditt namn får du tåla vad folk tycker.

Glöm inte att CITERA det inlägg som innehåller det/de namn du kommenterar!

Jag ville ha ett helt unikt namn, som inte förekom i något annat sammanhang. Jag tog iPad-skalet Zaggmate och bytte ut vokalen. Det blev fult, men det blev iallafall unikt.

Inge fel med det, finns ju bra mycket värre nicknames.

Själv brukar jag nicka "Patrask" eller "Patrasket" efter en Night Elf druid jag lirade i WoW betan. Kan också bli mitt efter namn Björling (Bjorling)

Några kända nick jag skratta till på första gången jag såg dom var "Clint Beastwood", "Pony Slaystation" och "Legolas Båge"

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

jag måste vara tråkig jag kör alltid på "xD" jag tror på att less is more

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Och vem fan sa att Shamzin var snyggt då? Är förövrigt en felstavad tolkning av en afrikansk ökenvind. Döm om min förvåning när Arns häst heter så i guillous böcker:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Jag heter Slaktardej i allt, på alla sidor.
FRÅGA INTE VARFÖR, för jag slaktar ingen, nånsin, tror jag.
Sen om jag har tråkigt eller är oseriös heter jag nåt med Sten.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ParasiteX:

Låter inte så dumt tycker jag. Kanske lite kul om man tänker på Orcer i Warcraft som säger Zug zug

Mitt eget nick har jag själv fått en del frågor om, och det har inget med att jag gillar parasiter eller nått sånt.
Är faktiskt baserat på ett gammalt JRPG jag spela för länge sedan som hette Parasite Eve, från Squaresoft.
X'et dök sen upp pga av att det var en jävla massa som också körde med Parasite som nick...

Jajajaa, du älskar parasiter men skäms för att erkänna. Muhahah

Mitt namn kom jag på när jag lurade lineage som dagger och förlorade typ aldrig *skryter inte* hahaha
Tyckte det var ett passande namn. Sen att jag suger på bf3 är en annan femma xD

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Jag har kört med mitt AlbertMwugabi i många år nu och heter det på många ställen, så om ni ser det namnet är det troligtvis jag. Får ofta frågan om vart eller hur jag kom på namnet och det vet jag faktiskt inte, bara något jag kom på och gillade det. x)

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om mitt namn? "emilgf". När jag var liten och spelade "Tanks" (ett flash spel) så hette jag GF. Som senare blev "emilgf".

Eller som vännerna kallar mig i skype pga av gammalt nick (autogf) , toggmania, boggen, toggster, turboggen. Ni får gärna ge feedback gällande alla.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

haha vad tycker ni om mitt smeknamn(gulbanan) då?haha heter dock annat i spel

Permalänk

Så länge det är unikt så spelar det ju mindre roll.. Känns mesigare att byta för att någon säger att det är fult. Någon kan dra åt h-e! Det är ju bara att kolla i vilket onlinelir som helst så har ju folk grym fantasi och man har sett de mest konstiga nicks.. Har en favo från BF2 tiden. "Akta_Ninjakniven" Skrattar varje gång jag tänker på det för det är coolt men roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

haha vad tycker ni om mitt smeknamn(gulbanan) då?haha heter dock annat i spel

Kanske inte särskilt originellt men annars tycker jag det är trevligt!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar