Permalänk
Medlem

Recept på sangria

Hej!

Jag är ute efter tips på hur man får fram den "ultimata" sangrian. De sidor jag hittar på nätet säger bara 1/3 vitt vin, 1/3 rött vin, 1/3 läskblandning (vissa säger cognac istället för vitt vin) och sen frukter typ. Jag är ute efter lite mer specifik info om vilket vin som funkar ihop, eller om man ska ha nåt annat i.

Nån som har tips eller försökt sig på att göra sangria själv? Jag har själv bara druckit det ute på restaurang, men vill bjuda tjejen på det imånn

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen:

Hej!

Jag är ute efter tips på hur man får fram den "ultimata" sangrian. De sidor jag hittar på nätet säger bara 1/3 vitt vin, 1/3 rött vin, 1/3 läskblandning (vissa säger cognac istället för vitt vin) och sen frukter typ. Jag är ute efter lite mer specifik info om vilket vin som funkar ihop, eller om man ska ha nåt annat i.

Nån som har tips eller försökt sig på att göra sangria själv? Jag har själv bara druckit det ute på restaurang, men vill bjuda tjejen på det imånn

Jag kan tipsa om en annan suverän sommarblandning. Rött vin och någon citronläsk, typ schweppes lemon eller fanta citron. Fyll highballglas med is, fyll till hälften med rött, fyll upp medcitron. Jag föredrar lindemans shiraz med fanta citron. Drick och njut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

En riktig sangria ska ju bestå av enbart rödvin och frukter, så gör de i spanien iaf. Och ja det krävs en jävla massa frukt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

En riktig sangria ska ju bestå av enbart rödvin och frukter, så gör de i spanien iaf. Och ja det krävs en jävla massa frukt.

De har även i socker, samt ibland sprit, typ brandy; rom eller cognac. Sodavatten eller Sprite förkommer nog också. Det är litetgrann som bål, det finns inget definitivt recept.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Entusiast

De jag har druckit har varit massa rödvin, massa apelsinjuice och sedan massa apelsiner och citroner.

Annars vet jag av egen erfarenhet att Sangria är mycket bättre i Spanien. Testade till och med att köpa exakt samma sangria på systemet när jag kom hem och smakade inte alls lika bra. Så bästa lösningen är att åka till Spanien.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Var i Spanien förra helgen så det är inte aktuellt igen än på ett tag Om inte Springsteen får för sig att köra en vända till där vill säga..

Verkar som att det blir till att prova sig fram, känns lite som att man inte kan misslyckas om man läser på de olika recepten som kommer upp.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

När jag var på teneriffa så hade varje bar ett eget recept.

Tyvärr, när vi fick den bästa så var jag lite väl på lyset för att fråga om receptet, men av vad jag såg, blandade han ca 4 spritsorter, rödvin och något mer. Någon sorts juice om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

För att spåna lite vidare så jobbade jag med ett gäng chilenare förut, och de drack en mix på hälften öl och hälften fanta.

Fruktansvärt äckligt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

För att spåna lite vidare så jobbade jag med ett gäng chilenare förut, och de drack en mix på hälften öl och hälften fanta.

Fruktansvärt äckligt.

Sånt kallar de för drivers beer i tyskland, då kan man dricka 2 öl istället för 1 efter jobbet

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Sånt kallar de för drivers beer i tyskland, då kan man dricka 2 öl istället för 1 efter jobbet

Men fortfarande, det är fruktansvärt äckligt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag brukar göra på rött vin, sprite, kanel (som ev dragit i sprit innan) och sen frukter. En viktig sak med sangria är att den bästa sangrian görs på det sämsta vinet!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Men fortfarande, det är fruktansvärt äckligt.

Fransmännen har nått liknade fast med sprite istället för fanta, inte lika äckligt...